Каталог статей

Головна » Статті » Увага! Першокласник! » Різні аспекти цього питання [ Додати статтю ]

Рівні обдарованості: як розпізнати розумну дитину

Рівні обдарованості: як розпізнати розумну дитину

 

Напевно, кожен з батьків вважає, що його дитина особливо талановита і розумна. Але чомусь в суспільстві більше панує порівняльна точка зору: педіатри, вихователі і вчителі, швидше за все, скажуть вам, що всі діти по-своєму талановиті, і ваш малюк нічим не відрізняється від звичайних дітей. Але ви знаєте, що це не так. Що ваша дитина особлива. Що вона вже в два роки знала алфавіт, а в три могла прочитати табличку «Вихід». Ось тільки як це довести?

Все ж професіонали в області педіатрії лукавлять: не існує дітей з абсолютно однаковим розвитком. І порівняльні таблиці обдарованості існують. Рівні обдарованості можуть сказати нам, наскільки дитина випереджає за розвитком своїх ровесників, варіюються вони від просто розумного дитяти до геніального.

Навіщо потрібно знати інтелектуальний рівень свого дитяти? Потім, щоб допомогти йому розвинути свій потенціал і створити додаткові можливості для розвитку талантів.

 

1 рівень

*  Такі діти до 2 років знайомі з багатьма поняттями: вони розрізняють і можуть назвати кольори, перераховують цифри до десяти в правильному порядку і можуть самі зібрати просту головоломку-паззл або картинку з кубиків.

* Більшість з них до 3 років володіє розвиненою мовою, а в 4 роки знають більшість букв, можуть написати друкованими буквами деякі букви, цифри, своє ім'я.

* До 6 років ці діти можуть читати прості книжки і друкувати на комп'ютері, а до 7 років читати книги, розділені на глави.

*  У звичайному середньому шкільному класі з 25 чоловік можна знайти 6-8 дітей цього рівня. Дітей, які на крок випереджають своїх однолітків, які схоплюють все на льоту і неначе вже заздалегідь знають те, що вчитель пояснює класу під час уроку.

 

2 рівень

* Ці кмітливі діти вже до 15 місяців люблять перегортати книжки з яскравими картинками, не відриваючи сторінок, і уважно слухати, коли їм читають дорослі. В деяких навіть є улюблені казки.

*   До 18 місяців такі діти вже знають деякі букви алфавіту, а до 20 місяців – кольори.

*  До 3-4 років вони можуть порахувати невелику групу предметів, можуть писати букви і цифри і просто зводять з розуму батьків питаннями про навколишній світ.

*  До 6 років вони вільно читають та із задоволенням слухають, коли їм читають книги для дітей більш старшого віку.

*  У шкільному класі можна знайти 1-2 дітей цього рівня. Зазвичай вони настільки попереду останніх дітей, що їм важко буває завести друзів.

 

3 рівень

*  Такі діти з самого народження активні і виявляють заціквленість до навколишнього світу: рано починають оглядати кімнату, реагувати на обличчя, звуки і мову.

*  До 6 місяців такі діти добре розуміють звернену до них мову: коли ви називаєте іграшку або знайому людину, дитя починає шукати їх поглядом.

* Все те, що діти 2-го рівня роблять до 15 місяців, діти 3-го рівня починають робити до 10-12 місяців.

*  До 2 років такі діти знають весь алфавіт, пам'ятають напам'ять прості улюблені книжки і можуть складати головоломки-паззли з 35-50 елементів.

До 3 років добре говорять, люблять писати букви, можуть вважати в зворотному ладі і здійснювати прості математичні дії на складання і віднімання.

* До 5 років ці діти зазвичай непогано читають, а до 6 років багато хто вміє множити і ділити прості числа.

* Більшість таких дітей до 6 років випереджають однолітків на 2-4 роки, знаходить шкільне навчання дуже повільним і нудним і зазвичай мають мало друзів серед ровесників.

* Зі 100 дітей одного віку зазвичай лише 1 або 2 дитини належить до цього рівня.

 

4 рівень

*  Діти цього рівня вже у віці декількох місяців починають виявляти цікавість до книг і люблять, коли їм читають вголос.

* До дворічного віку вони випереджають дітей 3-го рівня на 2-5 місяців.

* До 2 років вони володіють досить розвиненим мовленням і великим словниковим запасом.

*  Більшість починає самостійно читати прості книжки в 3,5 - 4,5 роки і може здійснювати базові математичні обчислення з простими числами, а до 6 років із задоволенням читають книги для підлітків і дорослих, розуміючи велику частину з написаного.

*  В 7-8 років випереджають однолітків на 5-6 років.

*  З 500 дітей одного віку зазвичай лише 1 дитя відповідає цьому рівню. Їм важко знайти друзів серед ровесників, тому вони люблять знаходитися наодинці або дружать з дітьми старшого віку.

 

5 рівень

*  Діти цього рівня проявляють обдарованість практично в будь-яких галузях. Вони все роблять раніше і активніше, ніж ровесники.

*  У віці 6-8 місяців у них є улюблені телепередачі. До 10-14 місяців вони знають букви і цифри (не можуть вимовити, але можуть на них вказати) і можуть сортувати предмети за їх геометричною формою.

*   У 16-24 місяці можуть писати букви, цифри, своє ім'я і окремі прості слова або складати їх з інших предметів (паличок, камінчиків і так далі).

*  До 18 місяців починають проявляти музичні, драматичні та артистичні здібності.

*  До 2 років більшість таких дітей говорять практично на дорослому рівні.

* До 3 років виявляють зацікавленість до науки, принципів роботи різних речей, біології і аспектів життя і смерті. Починають цікавитися енциклопедіями і словниками.

*  До 4 років здійснюють базові математичні обчислення з складними числами. Можуть грати в настільні ігри, призначені для дітей 12 років, люблять вирішувати завдання і головоломки.

*   До 5 років, як правило, можуть читати книги будь-якої складності.

*   До 8-10 років можуть закінчити курс десятирічної школи.

*  Частота відповідності цьому рівню приблизно 1 на мільйон, і в звичайній школі такій дитині робити нічого.

 

Чи потрібно «лишать дитину дитинства»?

Батьки, що мають декількох дітей, швидше за все помічали, що у кожної дитини є свої, властиві лише їй, інтереси і таланти, навіть якщо виховувати і розвивати всіх дітей однаково. Це відбувається тому, що здібності дитини переважно є природженими – ми можемо лише розпізнати їх і допомогти їм розвинутися. Як тільки ви виявляєте обдарованість вашого малюка, ваше завдання – допомогти йому розвинути його здібності, залучаючи його до всіляких сфер діяльності: мистецтво, науку, математику і т.д.

Ігнорувати здібності маляти, штучно «продовжувати йому дитинство» - означає позбавляти його того, що він уміє і любить робити, тобто вчитися і пізнавати все нове. Мозок дитини розвивається швидше, коли до нього поступає яка-небудь нова інформація. Без тренування ж здатні зачахнути навіть найвидатніші таланти. Психологи вважають, що геніїв і талановитих людей серед нас набагато більше, ніж вважається. Може, ваш малюк – один з них?

 

22.05.2008                                                                                                                                               Марина Аль-Рабаки

                                                                                          

                                                                              Джерело:myjane.ru

Категорія: Різні аспекти цього питання | Додав: [ADM]Irina (14.07.2008)
Переглядів: 2325 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!