Каталог статей

Головна » Статті » Увага! Першокласник! » Різні аспекти цього питання [ Додати статтю ]

Вивчаємо школу

Вивчаємо школу 

Отже, ви обрали школу. Слушний час переконатися в тому, що ваш вибір дійсно правильний. Якщо ваша дитина ходить на підго­товчі заняття, ви маєте чудову нагоду познайомитися зі шкільним життям із середини.

Якщо ні, заходьте до школи час від часу і спостерігайте за тим, що там відбувається. Запитайте себе, чи все зроблено для того, щоб діти в школі були в безпеці. Складіть список запитань. Ви можете ставити запитання батькам, охороні, вчителям, дітям. Ви можете також попросити дозволу і зайти до спортзали або до їдальні під час перерви. Якщо у вас виникли сумніви, можливо, варто змінити школу. Але є й інші шляхи. Не забувайте, що якщо ви станете членом батьківського комітету в школі, ви зможете багато що змінити.

 

Чи безпечною є ваша школа?

Приблизний список питань

 

Охорона

      Подивіться, як охоронець зустрічає незнайомих відвідувачів.

      Поспостерігайте, як він реагує, коли у вестибюлі школи по­чинається метушня або бійка.

      Чи стежить він за порядком в гардеробах?

      Поспостерігайте, чи дозволяє він учням молодших класів ви­ходити за двері школи під час перерв або залишати школу без супроводу (батьків, учителя та ін.).

      Чи допомагає він учням, коли вони звертаються до нього з про­ханнями: наприклад, запитують про загублені в гардеробі речі та ін.?

Гардероб

      Чи дозволяють дітям бігати і грати в гардеробі?

      Чи розкидані на підлозі речі; чи стежать за порядком охоро­нець або гардеробниця?

      Чи часто діти скаржаться на те, що зникають їхні речі?

їдальня

      Чи є у дітей можливість вимити руки з милом перед вживан­ням їжі?

      Чи дотримується порядок в їдальні, коли там обідають учні молодших класів?

      Чи чітко обмежені зони, куди дітям не можна заходити; чи до­тримуються вони цих правил?

      Що діти можуть придбати в шкільному буфеті?

Туалети

      Чи працюють унітази і раковини в туалетах?

      Чи можуть діти вимити руки з милом після відвідування туа­лету?

      Що відбувається в туалетах під час перерв?

      Чи підтримується в туалетах чистота впродовж навчального дня?

Спортзала

  В якому стані перебувають тренажери в спортзалі або на спор­тивному майданчику в школі? Чи можуть діти травмуватися під час занять на них?

Медичний кабінет

      Чи є в школі постійний лікар або медсестра?

      Чи є у неї аптечка першої допомоги?

  Чи роблять в школі щеплення або беруть аналізи без дозволу батьків?

Старшокласники

  Чи часто старшокласники заходять на поверх, де навчаються

малюки?

      Чи чергують вони на поверхах?

      Чи стежать вони за порядком на сходах та у вестибюлях на пе­рервах?

      Як вони розмовляють і поводяться з малюками?

Учителі

  Чи роблять учителі зауваження молодшим школярам, коли вони погано поводяться, і яким тоном вони роблять заува­ження?

 

Ваш учитель

Зрозуміло, найбільше вас цікавитиме те, які стосунки скла­дуться між вашою дитиною та її вчителем. Навіть якщо підготовчі заняття веде не той вчитель, який навчатиме дитину в першому класі, все ж важливо дізнатися, як дитина адаптується до шкіль­ного порядку і чи може вона порозумітися з викладачем.

Отже, на що варто звернути увагу?

Отже, перш за все на реакцію самої дитини: чи подобаються їй заняття, чи йде вона на них із радістю, не намагається з будь-якої причини ухилитися від занять. (Дитина не повинна боятися поскаржитися на дорослого, якщо її щось лякає або хтось крив­дить.)

По-друге, послухайте самого вчителя. Чи задоволений він вашою дитиною, на що скаржиться, що радить вам. Одна мама семирічного хлопчика, розповідаючи про його вчительку, в першу чергу відзначила її «тактовне ставлення до здібностей і невміння». Уважаю, нам усім хотілося б, щоб учитель нашої дитини був саме таким. Якщо вчитель поводиться як капризний клієнт і скар­житься, що ви запропонували йому «неякісний товар», варто як слід замислитися про можливість подальшої співпраці. Якщо ви почуєте щось на зразок:

«У нас дуже складна програма, ми відбираємо тільки най­кращих, ваша дитина не впорається», або: «Ми подивимося на її поведінку, але якщо вона буде недисциплінованою, ми її не візьмемо», або навіть: «У вашої дитини проблеми зі спадковістю, вона дефективна, їй в нашій школі не місце» (а деякі мої знайомі чули саме такі відгуки про своїх дітей), отже, ні вам, ні будь-якій іншій нормальній людині в цій школі дійсно не місце.

Але, на жаль, далеко не всі дитячі проблеми пов'язані з неком­петентністю вчителя. Вам уже відомо, якщо у дитини були поло­гові травми, якщо вона перебувала на обліку у невропатолога на першому році життя, якщо дитина «часткова» лівша та ін., вона може зазнавати цілком конкретних труднощів у навчанні.

Частково це пов'язано з чисто фізичними причинами: тобто з порушенням процесів збудження і гальмування, частково — з тим, що під час «стихійного» виховання в сім 'ї та в дитячому садку батьки й педагоги просто не звернули уваги на особливості дити­ни, не навчили її деяких навичок — концентруватися на завданні, складати подумки алгоритм розв'язання, запам'ятовувати необ­хідну інформацію, перевіряти правильність виконання завдання. Це не дивно адже дитині раніше не доводилося інтенсивно і зосереджено навчатися чогось.

Але саме зараз, в останній рік перед школою, у вас є час, щоб навчити дитину вчитися, незалежно від того, чи ходить вона на підготовчі заняття, відвідує садок або ви займаєтеся з нею вдома.

Категорія: Різні аспекти цього питання | Додав: [ADM]Irina (11.06.2011) | Автор: Первушина О.В.
Переглядів: 1102 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!