УРОК-ГРА. ВПРАВИ НА ЗАСВОЄННЯ НАЗВ ЧИСЕЛ ПРИ ДОДАВАННІ І ВІДНІМАННІ - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

УРОК-ГРА. ВПРАВИ НА ЗАСВОЄННЯ НАЗВ ЧИСЕЛ ПРИ ДОДАВАННІ І ВІДНІМАННІ

Тема. ВПРАВИ НА ЗАСВОЄННЯ НАЗВ ЧИСЕЛ ПРИ ДОДАВАННІ І ВІДНІМАННІ. ЧИСЛОВИЙ ВИРАЗ ТА ЙОГО ЗНАЧЕННЯ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ.(С.96)
Мета. Ознайомити учнів з поняттям «числовий вираз».
Учити складати числові вирази й обчислювати їх значення, розпізнавати геометричні фігури.
Розвивати увагу, вміння аналізувати й зіставляти.
Сприяти вихованню ініціативності, допитливості й інтересу до предмета.
Обладнання. Презентація, таблиці, абаки, картки, віяла, короткий запис до задач, дид.матеріал
Урок комбінований

                                                                      Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Пролунав уже дзвінок,
Всім пора нам на урок,
Встаньте всі рівненько,
Привітаємось гарненько:
«Добрий день!»

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Ігровий момент
Якби не казка, хто б і знав.
Що стільки є чудес на світі,
І хто б завісу відкривав
У світ, в якому грають діти.
- Діти, сьогодні листоноша приніс нам лист, прочитайте, будь ласка.
- Допоможемо мешканцям королівства?
- Тоді в путь.
Десь у полі, біля лісу,
Хатка гарная стоїть.
Біля хатки , зовсім поруч,
Там струмок собі біжить.
Хто в цій хатці ми не знаєм,
Але ж хочеться дізнатись?
Тож дивіться всі уважно,
Казка буде починатись…

Стоїть красень-теремок,
А на дверях, висить замок.
Це все приказка.
А казка теж коротка.
От, будь ласка,
Вам ключів велика в’язка,
Ключик потрібний ви знайдіть,
І швидко двері відчиніть.

ІІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
 Усна лічба. Робота з числовим віялом
• Чому дорівнює сума чисел 3 і 5? (8)
• Зменшуване 9, від’ємник 4. Знайдіть різницю. (5)
• Число 7 збільшити на 3. (10)
• Число 8 зменшити на 4 (4).
• На скільки 6 більше від 5? (1)
• Діти посадили 7 рядів буряків, а моркви — на 2 ряди більше. Скільки рядів моркви посадили діти? (р.)
• Бабуся купила 2 десятка яєць, а мама —. 1 десяток. На скільки десятків яєць більше купила бабуся, ніж мама? (На 1дес.)

2. Доповнення рівностей з абаками.
15 = 1 дес. 5 од. 17 = 1 дес.□ од. 13= 10 + □
14 □ дес. □ од. 16 =10 + □ 18 = □ + 8

3. Гра «Живі числа» з картками
- Ну ж бо, числа, встаньте в ряд!
4. Каліграфічна хвилинка: 14.
5. Запис чисел в зошити і на дошці

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
- Отже, ми дібрали ключики до наших замків, і замочки вже відчинилися.
- Але що це в теремку?
- Скринька, і теж зачарована. А щоб зняти з неї чари, ми маємо розв’язати задачі Чаклуна..

ІV. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.
1. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 96)
Завдання 1
— Прочитайте задачу.
У кішки 5 сірих кошенят, а білих — на 2 менше. Скільки білих кошенят у кішки?
— Скільки у кішки сірих кошенят?
 Що сказано про білих кошенят?
— Для розв’язання цієї задачі потрібно скласти числовий вираз 5 – 2 та знайти його значення: 3.
5 – 2 = 3, де 3 — значення числового виразу.

Завдання 2
— Прочитайте числові вирази.
— Знайдіть числові вирази, що містять дію віднімання.
 Скільки їх? (4)
— Обчисліть їх значення. 7 – 1 = 6 10 – 10 = 0 9 – 5 = 4 10 – 9 = 1
— Назвіть компоненти дії віднімання. (Зменшуване, від’ємник , різниця). Підкресліть зменшуване.

- Ви зняли чари із скриньки, а в ній, подивіться, маршрут, яким ми повинні рухатися. Що ж нам допоможе до неї дістатися?
- Взуємо тільки кросівочки і рушимо далі.
Завдання 3 Гра в парах.
— Розгляньте малюнок. Знайдіть пари кросівкам і складіть числові вирази, що містять дію додавання. Обчисліть їх значення. Назвіть компоненти дії додавання.
9 + 1 = 10 6 + 3 = 9
10 + 2 = 12 5 + 4 = 9

Завдання 4
- Розгляньте малюнок.
- Скільки чотирикутників заховалося у квадраті? (18)
- А скільки трикутників? (12)
- Чого більше? На скільки більше?

2. Фізкультхвилинка
— Погуляємо нашим казковим лісом.
Раз, два — дерева. (Встати.)
Три, чотири — вийшли звірі. (Ходьба на місці.)
П'ять, шість — пада лист, (Нагнутися.)
Сім, вісім птахи в лісі. (Помахи руками, як крилами.)
Дев'ять, десять — це сунички (Підняти руки й голови догори.)
Підняли червоні личка.

- От ми майже дійшли до Математичної країни.
- Тільки от яблучками поласуємо з нашої яблуньки.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Завдання від Яблуньки Логічні задачі

V. ПІДСУМОК УРОКУ.
РЕФЛЕКСІЯ
- А от і замок Чаклуна. Ми виконали всі його завдання і можемо ввійти до замку.
— Що нового дізналися на уроці?
— Яке завдання було складним, а яке — легким?
 Напам’ять вам ключики від Математичної країни
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
© ТОВ «Видавнича група “Основа”», 2013
Також використано ресурси інтернету

Категорія: Уроки | Додав: SvetlanaPalamar (28.03.2015)
Переглядів: 573 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!