Апостроф. Читання слів з апострофом. Звуковий аналіз слів з апострофом. Вивчення вірша О. Полянської "Комп’ютерна мишка" - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Апостроф. Читання слів з апострофом. Звуковий аналіз слів з апострофом. Вивчення вірша О. Полянської "Комп’ютерна мишка"

Тема. Апостроф. Читання слів з апострофом. Звуковий аналіз слів з апострофом. Вивчення вірша О. Полянської «Комп’ютерна мишка» (с.172 - 173)
Мета. Ознайомити учнів зі знаком «апостроф».
Навчати їх читати слова з апострофом; виробляти первинні вміння визначати звуко-буквений склад таких слів.
Розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам’ять
Виховувати уважність.
Обладнання. Презентація 85, таблиця «Апостроф», складова таблиця, каса букв, набірне полотно, ілюстрації: кукурудза, дзеркало, дзиґа, ребус 7’я, картки.
Урок комбінований

                                                                              Хід уроку

I. Організаційний момент
Дзвоник весело співає
Учнів всіх сюди скликає.
Що ж цікаве нас чекає?
Може хтось із вас вже знає ?

II. Актуалізація опорних знань
1. Мовленнєва розминка

Робота над скоромовкою
Женя з бджілами не дружив —
Завжди Женя бджіл дражнив.
Женю бджоли не жаліли —
Та дражнила нажалили!

2. Гра «Продовж ряд»
Дзвоник, дзьоб, дзюркіт...
Ґедзь, ґудзик, кукурудза...

3. Робота над загадками
• Білі зуби маю,
Та усі ховаю.
Довгі коси маю,
Та не заплітаю. (Кукурудза)
• Який є, таким покаже
І без слів про все розкаже. (Дзеркало)
Моторна сестричка,
Кольорова спідничка.
На підлозі кружляє,
Нас звеселяє. (Дзиґа)

Звуко-буквений аналіз слів - відгадок по рядам
4. Гра «Третій зайвий»
Дзиґа, дзвін, дзвонар.

III. Мотивація навчальної діяльності.
Розгадування ребуса 7я
— Розгадайте ребус: Сім’я

ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Виконання звукового аналізу слова сім’я

— Виконаємо звуковий аналіз слова: [с’, і, м, й’, а]. Запишемо звукову мо¬дель слова. Тепер підставимо букви під звуками.
(Діти підставляють і пояс¬нюють: букви с, і — бо звук [с] вимовляємо м’яко, букви м, я — бо звуки [йа] стоять поруч, вимовляються разом, тому позначаються буквою я.)
 Що ви пам’ятаєте про звук [м]?
(Це приголосний, дзвінкий, губний, завжди твердий.)
— Але ж після букви «ем» стоїть буква я. Пригадаємо, яку роботу вико¬нують букви я, ю, є після приголосних?
(Вони позначають м’якість приголосних, отже, перед ними приголосні вимовляються м’яко.)
— Але ж приголосний [м] не буває м’яким. Вимовте всі разом слово сім’я. Прислухайтеся. Ми вимовили звук [м] твердо й окремо від звуків [йа].
 Як же показати це на письмі?
Висновок: потрібен певний знак, щоб показати окрему вимову [м] від [йа].)
2. Ознайомлення учнів зі знаком «апостроф»
— В українській мові є такий знак — апостроф (’). Він пишеться, як кома, тільки вгорі. Якщо після букви стоїть такий значок, то наступна буква я читається так, щоб добре було чути звуки [йа]. От послухайте, як треба правильно читати склади з апострофом: м’я, б’я, в’ю, п’ю, п’є, б’є.
— У цих складах апостроф показує, що букви я, ю, є позначають по два звуки — [йа], [йу], [йе]. Апостроф указує на твердість приголосних та їх окрему вимову з [йа], [йу], [йе], [йі].

Фізкультхвилинка
Хто там, хто там вже стомився
І на парту похилився?
Треба дружно всім нам встати,
Фізкульпаузу почати.
1, 2 — всі присіли,
Потім вгору підлетіли.
3, 4 — нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
5, 6 — всі веселі
Крутимось на каруселі.
7, 8 — в потяг сіли,
Ніжками потупотіли.
3. Робота за Букварем (с. 172–173) Читання вірша про апостроф учителем
— Де пишеться апостроф?
 На який розділовий знак він схожий?
— Які слова з апострофом ви почули у вірші?

4. Звуко-буквений аналіз слів п’ять, комп’ютер, м’ята

— Зверніть увагу, чи позначає апостроф звук?
— Апостроф звука не позначає. Він указує на роздільну вимову попереднього приголосного та [й].

5. Читання слів з апострофом у стовпчиках за зразком, поданим учителем
— Прочитайте слова зі складами м’я, р’я.
— Чому в словах другого стовпчика не стоїть апостроф?
Словникова робота
Рядно — груба тканина, мішковина.
Рясно — густо, щедро.
Сузір’я — група зірок.

6. Робота з «віночком» намальованих предметів
М’ята, в’юн, солов’ї, пір’я, м’яч, в’юнок.
Робота в парах
— Назвіть одне одному предмети, які ви впізнали.
Уточнення назв інших предметів.
— Складіть речення зі словами.
— Яким словам відповідають подані схеми?

7 . Опрацювання вірша О. Полянської «Комп’ютерна мишка»
• Читання вірша
• Заучування напам’ять
• Читання окремими учнями

8. Опрацювання оповідання за Н. Гуркіною та загадки
— Розгляньте малюнки. Яку назву має сузір’я, що нагадує ківш?
— Знайдіть на малюнку сузір’я Великої Ведмедиці.

Творча робота
 Складіть речення зі слів: небо, зорі, укривають; сузір’я, зорі, ство¬рюють.

V. РЗМ. Творча робота в парах
VІ. Підсумок уроку

Рефлексія
• На уроці я навчився…
• Мені сподобалося…
• Хотів би ще навчитися…
• Найскладніше було…
• Найлегше було…
— Чого навчалися на уроці?
— Що найбільше сподобалося?

Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
© ТОВ «Видавнича група “Основа”», 2013
Також використано ресурси інтернету

Категорія: Уроки | Додав: SvetlanaPalamar (28.03.2015) | Автор: Паламарчук Світлана Вікторівна E
Переглядів: 4192 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!