Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Людина починається з добра

Вчитель. Послухайте казку «Лелеки прилетiли» («Чиста криниця». Читає вчитель).

— Чему бабуся сказала, що лелека — сонячний птах?

— Як лелеки прощаються зі своєю батькiвщиною?

Отже, ми повиннi теж любити свiй край i свою рiдну домiвку.

Вчитель. А тепер пограємо у таку гру: «Хто швидше складе прислiв’я» (групова робота).

1. Хто людям добра бажає, той i собi має.

2. Цінуй батька й неньку, то буде тобi скрiзь гладенько.

3. Праця чоловiка годує, а лiнь — марнує.

4. Люби, шануй природу, то навкруг побачиш вроду.

(Роздати прислiв’я чотирьом групам учнiв).

— До якої зi сторiнок усного журналу вiдноситься кожне з поданих прислiв’їв?

Скласти, прочитати і пояснити їхнє значення.

Вчитель. Розгадати кросворд. Якщо правильно відгадаєш кросворд, то прочитаєш автора цих казок.

Запитання до кросворду:

1. Як називається казка, у якiй колюча тваринка знайшла свiтло?

(«Їжачок i світлячок»)

2. В якiй казцi кіт грiє курча?

(«Як здивувався Мурко»)

3. В якiй казцi мама хвалить дiвчинку за смачний борщ?

(«Чому мама так хвалить»)

4. Під яким деревом стояв зайчик i просив стиглих ягiд?

(«3аєць і горобина»)

5. В якiй казцi розповiдається про найдобрiшу дочку?

(«Сьома дочка»)

6. В якiй казцi хлопчик образив маму?

(«Образливе слово»)

7. В якiй казцi лелеки прощаються з Україною?

(«Лелеки прилетіли»)

8. В якiй казцi аптекар подумав про хлопчика, що у нього недобре серце?

(«Кам’яне серце»)

9. В якiй казцi сестри принесли яблуко для мами?

(«Яблуко в осінньому саду»)

10. Як називається казка, в якiй батько дає настанови життя синам?

(«Батьківський заповіт»)

11. В якiй казцi дiвчатка побачили щось дивне на землi?

(«Колючка»)

12. В якій казцi хлопчик сповiстив бабусю, що настала весна?

(«Важлива звістка»)

13. В якій казцi тварина спiвчуває птаховi?

(«Крiт і жайворонок.)

(Ключовим словом вiдгадки є прiзвище — Сухомлинський).

Пiсня «Вальс ввічливості та доброти»

Слова Томченко Наталії Петрівна

Сьогоднi на уроцi нас вчителька навчила

На прикладах вiдомих, як гарними нам буть,

Щоб ми казки цi знали

І завжди пам’ятали,

Людьми росли старанними і добрими були.

 

Коли ти будеш добрим,

Про тебе люди скажуть,

Нiколи не забудугь про ввiчливiсть твою,

У школi і удома усiм давно вiдомо,

Що добрих не народжують, а добрим стають.

 

А педагог вiдомий, земляк нам всiм знайомий,

Казок про нас багато хороших написав,

Ми їх читати будем,

Розкажем про них людям,

Нехай усi навчаться буть добрими завжди.

Ведуча. Перегортаємо останню сторiнку усного журналу «На твою книжкову полицю».

Надаємо слово бiблiотекарю.

Бiбліотекар. Казки - це дитинство людства і його мудрiсть. Читайте i слухайте казки, легенди, пiснi, прислiв’я, приказки. Вивчайте казки, переказуйте. Нехай вони iдугь по свiту, нехай живуть серед нас і пiсля нас, хай виховують синiв i дочок нашої землi, нашого народу, вчать, як треба по правдi жити.

(Ознайомлює учнiв з книгами та казками Сухомлинського).

Вчитель. Так, людина починається з добра - до батька й матерi, дідуся і бабусi, до рiдної землi, до рослин і тварин. Добро - найголовнiша риса характеру кожної людини. Отож, вам моє побажання: щоб краплину людської доброти ви пронесли через усе своє життя, щоб зло покинуло вашу душу, а натомiсть щоб завжди в нiй панувало добро i совiсть. Недаремно кажуть, що людина починається з добра.

Сказав мудрець:

— Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро i вищу правду вiра

Людину відрiзня вiд мавпи і вiд звiра.

Хай оживає iстина стара:

Людина починається з добра.

                                        Л. Забашта

Вчитель. Послухайте вiрш Григорiя Орла «Шана педагогу-творцю» .

1-й учень.

Хто вiн — педагог-творець?

Вересень квiти зiбрав

Скрiзь, де вони пломенiли,

Тихо пройшов і поклав

Їх на високiй могилi.

2-й учень.

В нiй Сухомлинський лежить —

Вчитель народний по праву.

Як нам його не любить?!

Вiн наша гордiсть i слава.

3-й учень.

Вчитель, герой i поет,

З серцем палаючим Данко,

Справжнiй поет-гуманiст

Щастя творив до останку.

4-й учень.

Свiтлi iдеї його

Вiчнi, як води Днiпровi,

Наш видатний педагог

Повен добра i любовi.

5-й учень.

Дiтям життя присвятив,

Все їм вiддав без вагання.

Вiн їх безмежно любив,

Знав їх сердець поривання.

6-й учень.

В спадщину нам залишив

Чистi джерела науки.

Нас з тих джерел напоїв

Духом надмiрно високим.

7-й учень.

Вiн залишив назавжди

Слiд пiсля себе у свiтi,

Слiд той не зможуть змести

Сивi і славнi столiття.

8-й учень.

Шану творцю вiддає

Юних творцiв поколiння,

Як в Сухомлинського, є

В нього талант i горiння.

9-й учень.

В школах дитинство дзвенить

Щастям яскравим, як спалах,

Вересень тихо бринить

Росами срiбними в травах.

Вчитель. Ось i закiнчилася наша усна подорож у країну казок, яку створив В.О.Сухомлинський.

Вам моє побажання: читайте, слухайте його казки та пам’ятайте про великого педагога.

                                     Томченко Н.П.            с. Перегонівка

                                                Кіровоградська обл..

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: [ADM]Irina (23.11.2008)
Переглядів: 9332 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!