Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Об’єднання множин

Об’єднання  множин

 

Урок логіки у 3 класі 

 

Тема.   Об’єднання  множин.

Мета. Закріпити раніше вивчені поняття, дати поняття про об’єднання множин; розвивати вміння мислити, висловлювати свою думку чітко, переконливо, вміння утворювати множини, їх об’єднання, розрізняти елементи множин; виховувати почуття колективізму, прагнення бути активним у колективній роботі.

Обладнання.  Кольорові олівці, малюнок, мікрофон.

 

                              Х І Д   У Р О К У

 

I.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Девіз нашого уроку: «Чесне діло роби сміло».

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

 

1. Логічна розминка.

- Найменше двоцифрове число.(10)

- Двоцифрове число, одним із сусідів якого є найменше трицифрове число.(99)

- На паркані сиділи 6 горобців. До одного підскочив кіт, щоб спіймати його, та горобчик злетів на дерево. Скільки горобців залишилося на паркані? (0)

- Дівчинка задумала число. Якщо його зменшити у 6 разів, одержимо 8. яке число вона задумала? (48)

- З однієї берези зірвали 14 яблук, а з другої - 10. скільки всього яблук зірвали? (0)

- Троє коней пробігли 15 км. Скільки метрів пробіг кожен кінь? (15)

- Скільки очей у морського їжака, якщо у нього на 3 ока більше, ніж у звичайного, лісового? (5)

- Кухар розрізав палку ковбаси в чотирьох місцях. Скільки шматків вийшло?(5)

 

2. Робота  в  групах.

1 група. Дати визначення поняття множина. Навести приклади.

2 група. Дати визначення переріз множин. Навести приклади.

3 група. Дати визначення об’єднання множин. Навести приклади.

Матеріал обговорюється в групі. Представники кожної групи обмінюються думками. Доповідач висловлює думку групи, оголошує результати роботи.

 

III. ПІДГОТОВКА ДО ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розгляд малюнка в підручнику на ст. 35.

2. Складання розповіді за малюнком.

 

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ ЗАНЯТТЯ.

- Сьогодні ми будемо говорити про об’єднання множин.

 

V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ.

 1. Зачитування та вивчення судження.

Об’єднання двох множин – це нова множина, що складається з елементів, які належать одній множині, другій множині та обом множинам разом.

 

2. Виконання завдань 1, 2 на с.35-36.

 

VI.ЗАКРІПЛЕННЯ  ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

 

1.Робота в парах.

Опрацювати завдання 3 на с. 36.

- На малюнку ти бачиш точки. Це елементи множин C і D. Намалюй круги Ейлера так, щоб у множині С було 5 елементів, а у множині D- 6 елементів.

2.Самостійна робота.

Завдання 4, с. 36. Намалювати у прямокутнику зображення множин за допомогою кругів Ейлера.

3.Гра «Поміркуй!»

   Завдання 5, 6 на с. 36-37.

* Петрик зібрав гербарій і утворив множину А. Елементи цієї множини зображені на малюнку. Роздивись уважно малюнок, домалюй ще один елемент цієї множини. Заверши судження.

Множина А складається з наступних елементів…

 

* Роздивись малюнок. Розфарбуй тільки музичні інструменти. Який предмет ти не розфарбуєш? Чому? дай визначення поняття, що позначає цей предмет.

 

VII. ГРА «НАЙРОЗУМНІШИЙ»

 

Дай відповіді на питання, розмірковуючи над кожним не більше 30 с.

* Кожне з чотирьох коліс автомобіля проїхало 10 км. Скільки кілометрів проїхав автомобіль?

* Мене звати Денисом. У моєї рідної сестри лише один брат. Як його звати?

* В отарі 100 овець. Усі, крім семи, втекли. Скільки залишилось?

* Що важче 1кг пуху чи 1кг заліза?

* Чи може йти дощ два дні поспіль?

* Вимкнули електроенергію. Людина заходить до темної кімнати. На столі стояли свічка і лампа. Що вона запалить в першу чергу?

* Котру годину показує годинник, якщо його стрілки спрямовані у протилежні боки і позують ціле число годин?

* В яку бочку не можна налити води , навіть якщо вона без дірок?

 

VIII. ПІДСУМОК УРОКУ

 

   - Що таке об’єднання множин?

   - Наведіть приклади об’єднання множин.

   

      Додаток

 

              З а д а ч і  --  ж а р т и

* П’ять, п’ятнадцять,

    Без двох двадцять,

    Семеро, троє

     Ще й малих двоє. (П’ятдесят)

* П’ять, п’ятнадцять,

    Без двох двадцять,

    Сорок, чотири,

     Три і п’ятнадцять (Сто)

* Сорок п’ят і сорок п’ят,

 Скільки буде? (Вісімдесят)

* Скільки горошин увійде в одну склянку? (Жодної, бо вони не ходять)

* Скільки горобець зробить кроків за сім років? (Жодного, адже горобці скачуть.)

* Якщо о 12 годині дня іде дощ, то чи можна очікувати через 36 годин на сонячну погоду? (Ні, адже буде ніч.)

* На столі лежали 3 цукерки в одній купі. Дві матері, дві дочки та бабуся з онучкою взяли по цукерці і всім вистачило. Як це розуміти? (Цукерки брали мати, дочка та дочка дочки.)

* На дубі 3 гілки, на кожній по 7 яблук. Скільки всього яблук? (Жодного.)

* Із трьох сірників зробити чотири. (IV)

* 6 картоплин зварилося у каструлі за 30 хвилин. За скільки хвилин звариться одна картоплина? (30 хв)

* Хто назве 5 днів поспіль, не користуючись вказівкою чисел місяця і назвою днів неділі?( Позавчора, вчора, сьогодні, завтра , післязавтра)

 

                        Лисенко Н. Г.           м. Умань        Черкаська обл..

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (04.06.2009)
Переглядів: 3225 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!