Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Л. Є. Логвиненко, вчитель вищої категорії, вчительметодист, Комишанська ЗОШ I–III ст.,Охтирський рн, Сумська обл. Тема. Повторення та узагальнення вивченого про займенники Мета: повторити та узагальнити знання учнів із теми «Займенник»; удосконалювати навички правопису займенників; розвивати вміння впізнавати в реченнях займенники; визначати їх особу, число, відмінник; виховувати любов до рідної мови, бажання її вивчати. Обладнання: картка з девізом уроку, картки-етапи уроку, малюнок Сонечка, таблиця-опора, картки. Хід уроку I. Організаційна частина II. Перевірка домашнього завдання — Що було задано додому? (Учні обмінюються зошитами й перевіряють один в одного домашнє завдання.) — Чия робота сподобалася? (Якість виконання робіт перевіряє вчитель.) III. Повторення та узагальнення знань 1. Повідомлення теми й мети уроку. — Сьогодні ми здійснимо подорож до однієї частини мови. Шлях буде довгим, але нам у дорозі буде допомагати Сонечко (прикріплене на дошці). Під час подорожі потрібно бути дуже уважним, тому що, якщо ви будете неуважними, Сонечко буде прикривати велика хмара (якщо відповіді будуть неправильними). Дорога буде ускладнюватися. До якої частини мови ми здійснимо подорож? Допоможе вам дати відповідь на це запитання зашифроване слово, якщо ви правильно розставите його склади. никЗаймен — Девізом уроку стануть слова А. Малишка: «Буду я навчатись мови золотої...». — Отже, сьогодні ми повторимо та узагальнимо наші знання про займенник. 2. Підготовка до письма — I стежина. Учні виконують вправи для пальців під скоромовку. Ми носили воду в ситі, Та дерева не политі. Воду ситом не носити, Саду ситом не полити. 3. Каліграфічна хвилинка — II стежина. Мм ми им любимо. З. д. прикм. ім. Ми любимо рідну школу. (Учениця записує каліграфічно речення на дошці.) — Визначити основу речення. — Назвати частини мови. 4. Гра «Чий будиночок?» — III стежина. — Яка сім’я живе у цьому будиночку? — Чому ви так думаєте? — На що вказують займенники? — Назвіть їх. — Як вони відмінюються? вказує на предмет що й іменник особа, число відмінок 5. Диктант-мовчанка — IV стежина. — Сонечко освітлює нам стежину «Диктант-мовчанка». Приготуйтеся виконувати завдання. Я буду показувати картки, а ви записуйте займенники. (Один учень виконує це завдання на дошці.) II особа III особа I особа — Звірте написане із відповідями на дошці. — Провідміняйте займенник я за відмінками. — Складіть речення з будь-яким займенником. 6. Самостійна робота — V стежина. Очі, були, у, великі, нього, сині. (У нього були великі сині очі.) — Як написали у нього? Чому? — Визначити особу, число, відмінок цього слова. Звуко-буквений аналіз слова нього.
Фізкульт-хвилинка — VI стежина. — Діти, настав час відпочити. Стати струнко всім без руху, І мою команду слухай. Руки вгору підняли — раз! На носках стоїть весь клас. Два! Присіли, руки вниз — На сусіда не дивись. Раз!— і вгору, Два!— і вниз, На сусіда не дивись. Будем дружно присідати, Щоб ногам роботу дати. Раз!— піднялись. Два!— присіли, Хай мужніє наше тіло. Хто втомився присідати, Може вже відпочивати. Цю просту корисну вправу Ми зробили всі на славу. 7. Лінгвістичне завдання — VII стежина. Робота в парах. — Простим олівцем стрілкою зазначити продовження прислів’я. — Записати у зошит будь-яке прислів’я, підкреслити займенники, вказати особу, число, відмінок. (Після виконання роботи учні читають записані прислів’я, називають займенники, їх особу, число, відмінок.) Картка № 1
Картка № 2
Картка № 3
Картка № 4
Картка № 5
Картка № 6
Картка № 7
Картка № 8
8. Гра «Відгадай» — VIII стежина. Діти відгадують загадки й називають займенники, вжиті в них, визначають відмінок. • Посивіла вона, бо дуже стара, Часом тиха бува до всіх добра така. Хто ж розсердить її — заспіва не тії... Холод з рота несе, сивиною трясе. (Мороз) • Хто всім нам хліб ділить? (Ніж) • Вам розкаже всі пригоди, а сама мовчить ізроду. (Книжка) • Чим більше з неї береш, тим більшою вона стає. (Яма) • На неї птах сідає, Вона його гойдає, А Г на Б змінить,— Звірятком стане вмить. (Гілка — білка) 9. Творча робота — IX стежина. Робота з підручником. Вправа 72. Просити у (він), згадавши (я), вдячний (ви), спілкуватися з (ми), дружити з (ти), подорожувати з (вони). 10. Хвилинкацікавинка — X стежина. — Як за допомогою трьох займенників можна зробити руки чистими? (Коли їх ви-ми-ти.) — Які два займенники псують дороги? (Ями) — Який займенник складається з однієї букви? (Я) — Яке слово складається з семи однакових букв? (Сім’я) — Яке жіноче ім’я складається з 30 однакових займенників? (Зоя) IV. Підсумок уроку V. Домашнє завдання Повторити правила, скласти 4 речення з особовими займенниками. Література 1. Вашуленко М. С., Дубовик С. та ін. Українська мова. 4 клас. Ч. 2.— К.: Освіта, 2004. 2. Народна творчість. Загадки.— К.: Дніпро, 1987. 3. Савченко О. Я. Сучасний урок у початкових класах.— К.: МагістрS, 1997. 4. Чуйко Т. А. та ін. Методика викладання української мови в початкових класах.— К.: Вища школа, 1975. | |||||||||||||||||||
Переглядів: 2479 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |