Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Людські чесності. Ввічливість

Продовження

 

6.Робота з підручником. (ст. 40 - 41) Читання й обговорення статті “Ввічливість”.

- Про яку людину говорять, що вона ввічлива?

- Ввічливість дається людині при народженні, чи людина сама виховує її в собі?

- Чи важко бути ввічливим?

- До чого приводять злість, грубість?

- Що потрібно робити, щоб загасити чужий гнів?

- Чи є серед людей, що вас оточують ввічливі. Культурні люди? Назвіть їх.

- У чому виражається їхня ввічливість?

- Чи доводилося вам спостерігати, як пристойна на перший погляд людина поводиться некультурно?

 

7.Фізкультхвилинка.

 

8.Розбір ситуації.

- Послухайте розповідь про одного хлопчика і оцініть його вчинок.

         Продзвенів дзвоник на перерву, і Юрко кулею вискочив із класу. Він хотів купити пиріжок в їдальні і поспішав потрапити туди, поки не набігла велика черга. Він нісся коридором, розштовхував дітей руками і кричав на малят, що шарахалися від нього. Раптом, у кінці коридору показалася фігура вчителя математики Марії Петрівни. Юрко різко загальмував і поважно пішов назустріч учительці. “Здраствуйте, Маріє Петрівно!” - чемно привітався він. Марія Петрівна посміхнулася ввічливому учневі у відповідь і кивнула головою.

Тільки-но вчителька зникла за дверима, Юрко стрімголов кинувся   сходами вниз. Зачепивши когось ліктем, він навіть не озирнувся. Йому було ніколи - і так довелося трохи затриматися.

- Чому вчителька посміхнулася Юркові?

- Чи був він дійсно ввічливим?

- А вам зустрічалися такі хлопчики?

- Що ви можете їм порадити?

 

9. Зустріч із хлопчиком Нетребяком.

- До нас на урок завітав хлопчик Нетребяк. Він пропонує свої поради, як вітатися. Чи згодні ви із ним? (Заздалегідь підготовлений учень читає напам’ять вірші О. Бобира).

Як вітати

Як знайомого зустрінеш,

Руки швидше у кишені

Ти засунь по самі лікті,

Голову - донизу.

Якщо друг твій привітався,

Можеш теж пробелькотіти

Нетактовне й непривітне

На зразок “ди-ри-ди-ди”.

- Сподобалося вам ця порада?

- А як треба поводитись в подібній ситуації, діти? Розкажіть, Нетребяку.

Рукостискання

Як учителя побачиш,

Усміхнись йому привітно,

Праву руку, а не ліву

Простягни йому

От здивується учитель,

Ще й похвалить він тебе.

- Чи треба вітатися із вчителем за руку?

- Як вітаються з учителем учні?

Де і кого вітати

Як побачиш свого друга

У шкільній їдальні,

Кричи, ніби в лісі,

Слова привітальні.

- Як привітатися з другом у їдальні? ...на вулиці?

Коли треба вставати при вітанні

Умощусь я на дивані,

Місце тут нагрію.

Зайдуть старші -

Привітатись сидячи зумію.

А навіщо підніматись?

Клопоти сусідам,

Та й ноги болітимуть,

Як в старого діда.

- Дійсно, чи треба вставити при вітанні?

 

V.Закріплення та осмислення знань.

 

1.Гра “Світлофор”.

         Ввічливо - зелений колір

         Неввічливо - червоний колір.

- Під час розмови розмахувати руками.

- Голосно розмовляти, кричати, верещати.

- Поступатися дорогою старшим і дівчаткам.

- Показувати на когось або на щось пальцем.

- Перебивати розмову або ровесників.

- Говорити погано про відсутніх.

- Грюкати дверима.

- Вітатися, усміхаючись.

- Поступатися місцем старшим в громадському транспорті.

 

2.Дидактична гра “Ввічливі слова”.

         Доповніть вірш потрібними словами ввічливості.

Якщо бажаєш висловити подяку,

Промовити потрібно... (дуже дякую).

Коли мене сварять, я намагаюсь

Завжди казати чемно... (вибачаюсь).

І в Україні, і в Росії, і в Словаччині

Всі кажуть на прощання... (до побачення).

 

3. Робота в групах.

 

І група.

Розігрує сценки за малюнками підручника с. 41.

 

ІІ група.

Складає діалоги за ситуативними завданнями.

1) Ти виходиш з автобуса на наступній зупинці. Як ти звернешся з проханням пропустити тебе до виходу?

2) Ти телефонуєш другу, а взяла слухавку мама. Що ти скажеш?

3) Як запитати перехожого, як пройти на потрібну тобі вулицю?

4) Ти запізнився на урок. Тобі треба зайти. Твої дії.

5) Ти став свідком, що однокласник без причини образив товариша. Що ти

будеш робити? 

 

ІІІ група.

Складає правила ввічливості.

(Складені учнями правила можна доповнити)

- Пам’ятай! Ввічливість - вміння поводитись так, щоб іншим було приємно з тобою.

- Будь завжди привітним, вітайся при зустрічі, дякуй, прощайся, вживаючи слова ввічливості.

- Не примушуй за себе хвилюватися, ідеш - скажи куди і коли повернешся.

- Не капризуй, не бурчи! Твоє капризування може зіпсувати настрій іншим.

- Якщо когось випадково штовхнув - вибачся.

 

VI. Підсумок уроку.

Незакінчене речення.

- Я сьогодні на уроці зрозумів...

- Чи змогли ми відповісти на запитання, поставленні на початку уроку?

 

VII.Домашнє завдання.

 

1.Підрахувати протягом одного дня, скільки ввічливих слів сказали вам люди і скільки ввічливих слів сказали ви.

 

2.Навести приклади ввічливої поведінки із життя, які вам довелося побачити.

 

Турмій В. Г.   Умань  Черкаська обл.  

 

http://oipopp.ed-sp.net/

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (28.06.2009)
Переглядів: 8285 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!