Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

"Природні надзвичайні ситуації. Правила поведінки під час природних надзвичайних ситуацій
Тема. "Природні надзвичайні ситуації. Правила поведінки під час природних надзвичайних ситуацій.
Мета: ознайомити учнів з порядком дій в надзвичайних ситуаціях. Виховувати в учнів дисциплінованість, організованість, чіткість у діях. Ознайомити дітей з засобами захисту органів дихання та шкіри. Вчити користуватися ватно-марлевими пов'язками. Узагальнити знання про стихійні лиха, про сигнали ЦО та оповіщення населення під час стихійних лих, аварій; повторити знання про захисні споруди та правила поведінки в них.
Обладнання. Виставка книг за даною темою, ватно-марлеві пов'язки (28 шт.), респіратор, протигаз, ілюстрації, вірші, стенд з малюнками дытей.

                                                                      Зміст уроку
I. Мотивація навчальної діяльності.
Учні читають вірші:
1. Пісні співати про Чорнобиль — гріх.
Лише молитва здатна передати
Всю глибину вселенської біди,
Що змусила всю Землю застогнати...
Чорнобильська біда. Чорнобильська біда,
Коли отруєні ліси, повітря і вода,
Коли, щоб своїх діток врятувати,
Доводиться дім рідний залишати.

2. Не винен я, що все те сталось,
Що розкололась неба твердь, ,
Що золотом покриту галузь
Ми атомну впустили смерть.

3. Птахи складають гімн весні
Всміхаються до сонця квіти.
А пам'ять жене в моторошні дні
Гудуть жорстокі дзвони квітня.

4. За днями дні, мина повільно рік,
За днями дні — і другого немає
Нехай же лихо наше проминає
і в світі не повториться вовік.

5. Хай стане мир міцнішим у стократ 
Хай над землею чисте небо буде. 
Чорнобиль— попередження, набат, 
Його уроків людство не забуде. 
Чорнобиль.. .тепер це слово знає весь світ.
  

Вчитель:
— Є в людей дати: щасливі й печальні. Здається, що життя складається з цих дат, в яких людина має маленьке право на щасливе чи жалюгідне існування, оскільки світ вічний, а життя людське, попри всі існуючі закони філософії, минає.
26 квітня — дата, яка стала для всіх грядущих поколінь українців «чорною».
— Що це за дата? (День Чорнобильської трагедії)
— Радіаційна смерть випустила своє жало з «мирного атома». Пам'ять Чорнобиля й досі живе в наших серцях. 26 квітня 1986 року на Чорнобильській АЕС сталася аварія. Вона призвела до загибелі багатьох людей і значного забруднення радіоактивними речовинами великих територій України, Росії, Білорусі та інших країн.
— Давайте діти вшануємо загиблих в цій страшній трагедії хвилиною мовчання.
(Хвилина мовчання)

5. Хай стане мир міцнішим у стократ
Хай над землею чисте небо буде.
Чорнобиль— попередження, набат,
Його уроків людство не забуде.
Чорнобиль.. .тепер це слово знає весь світ.

II. Актуалізація опорних знань учнів.
Це була промислова аварія. Є також стихійні лиха, які шкодять здоров”ю людей.
— Які стихійні лиха ви знаєте? (Землетруси, повені, снігові замети, засухи й бурі)
— Як повідомляють про стихійні лиха, аварії? (По радіо, по телебаченню)
— Що використовують для того, щоб люди увімкнули радіо чи телевізор? (Завивання сирен, переривчасті гудки на підприємствах, дзвінки у школах)
— Це є попереджувальний сигнал «Увага всім!». Почувши цей сигнал, негайно вмикай радіоприймач чи телевізор і слухай інформацію служби з надзвичайних ситуацій.
— Які повідомлення можна почути? (Увага! Повітряна тривога! Увага! Хімічна тривога! Увага! Радіаційна небезпека!)
— Якщо минула небезпека? (Відбій)
— Як поводитись після повідомлень служби з надзвичайних ситуацій? Про це ми сьогодні й поговоримо.
- Давайте з’єднаємо малюнок и назву стихійного лиха.
Повінь, землетрус, снігопад, буря, гроза, ураган.

III. Вивчення нового матеріалу.
1. Порядок дій в надзвичайних ситуаціях. Робота в групах.

— Якщо під час надзвичайної ситуації, що виникла, поруч із тобою будуть дорослі, виконуй їхні вказівки щодо того, як діяти. Проте, ви повинні самі добре знати основні правила поведінки в надзвичайних ситуаціях. Адже живим і неушкодженим зможе залишитися тільки той, хто знатиме, як діяти в даній ситуації.
а) 1 група. Послідовність дій під час землетрусу.
— Як маємо діяти під час землетрусу? (Діти відповідають, вчитель доповнює).
— При перебуванні у будинку — негайно вийди з нього. З одноповерхового будинку можеш вибратися через вікно. З багатоповерхового будинку виходь сходами. Ліфтом користуватись не можна, він може зупинитись.
— На вулиці швидко відійди від будинку на відстань, рівну його висоті, у напрямі скверу, широкої вулиці, спортивного майданчика.
— Будь особливо організованим, якщо землетрус застав тебе в театрі, магазині, громадському транспорті.
б) 2 група. Як діяти під час повені.
— Як маємо діяти під час повені? (Діти відповідають, вчитель доповнює).
— Якщо ти знаходишся на першому поверсі, піднімись вище.
— При знаходженні в одноповерховому будинку піднімись на горище, дах.
— Якщо ти опинився в лісі, знайди підвищене місце, вилізь на дерево.
— Коли ти опинився у воді, пливи за течією до найближчої незатопленої ділянки. Використовуй при цьому дошки, колоди тощо.
в) 3 група. Як діяти під час снігопадів.
— Як маємо діяти під час снігопадів? (Діти відповідають, вчитель доповнює).
— Постарайся не виходити з дому.
— Якщо снігопад застав тебе в дорозі, дійди до найближчих осель.
г) 4 група. Як діяти під час пожежі?
— Як маємо діяти під час пожежі? (Діти відповідають, вчитель доповнює).
— Виявивши загоряння, негайно зателефонуй у пожежну охорону за номером 101. Не лякайся. Поклич дорослих.
— Якщо полум'я невелике, можеш гасити його піском, землею, мокрим одягом.
— Якщо у приміщенні з'явилося багато диму, пробирайся до виходу поповзом.
— Якщо пожежа застала тебе в лісі, виходь із нього проти вітру, прикривши голову і обличчя верхнім одягом.
д) 5 група. Як діяти після сигналу «Хімічна тривога» чи «Радіаційна небезпека».
— Як маємо діяти після сигналу «Хімічна тривога» чи «Радіаційна небезпека»? (Діти відповідають, вчитель доповнює).
— Основне правило: не панікуй!
— Щоб не вдихати шкідливих речовин, закрий рот і ніс рушником, шарфом, марлею чи спеціальними засобами захисту.
— Вимкни джерела електроенергії, візьми з собою необхідні речі, продукти харчування і воду.
— Іди і сховайся в найближчому сховищі — спеціально збудованій захисній споруді. Якщо поблизу немає сховища, залишайся у приміщенні.
— Щільно закрий вікна і двері, вентиляційні люки, вхідні двері заштор, використовуючи ковдру чи інші щільні тканини.
— Слухай по радіо вказівки служби з надзвичайних ситуацій.
2. Захисні споруди. Правила розміщення й поведінки учнів у сховищах.
— Для чого потрібні захисні споруди? (Захисні споруди захищають від наслідків аварій, стихійних лих, від дії радіації)
— Які ви знаєте найпростіші захисні споруди? (Щілини, погреби, овочесховища та спеціальні сховища)
— Де може розміститися найбільше чоловік? (У сховищі можуть розміститися 660 і більше чоловік)
— За якими правилами розміщуються у сховищі? (У сховищі розміщуються групами. У групі визначають старшого групи і чергового. Усі повинні виконувати їх розпоряд-ження)
— Чи є у сховищах засоби індивідуального захисту органів дихання, продукти харчування? (Ні. У сховища потрібно приходити зі своїми засобами індивідуального захисту органів дихання, продуктами харчування і документами).
— Чого не можна робити у сховищі? (Не можна приводити тварин; ходити без потреби по сховищу, шуміти; виходити із сховища без дозволу дорослих; приносити у сховище громіздкі речі, речі із сильним запахом, легкозаймисті речовини)
— Коли ми повинні вирушати до сховища? (За сигналами служби надзвичайних ситуацій)
— Яким чином повідомляють про евакуацію в школі? (Дають довгі й короткі дзвінки)
3. Засоби захисту органів дихання та шкіри.
— Які ви знаєте засоби захисту органів дихання та шкіри? (Ватно-марлева пов'язка 100 на 50 см; протипилова маска з тканини; респіратор Р-2)
Демонстрація зразків засобів захисту органів дихання та шкіри.
— Коли їх потрібно використовувати? (Після повідомлень «Хімічна тривога» чи «Радіаційна небезпека», а також під час сільськогосподарських чи будівельних робіт, коли утворюється багато пилу)
4. Практична робота з ватно-марлевою пов'язкою. Діти приміряють свої ватно-марлеві
пов'язки.

IV. Підсумок уроку.
— Про що ми говорили?
— Яке основне правило поведінки під час надзвичайних ситуацій? (Не метушитись і не панікувати!)
— Чи зможете ви зорієнтуватись в одній з таких ситуацій?
Категорія: Уроки | Додав: b2elena3608 (10.11.2011) | Автор: Бухаєва Олена E
Переглядів: 9223 | Рейтинг: 4.3/6
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!