Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Готуємось до батьківських зборів [ Додати статтю ]

Батькiвськi збори № 2

Батькiвськi збори № 2

 

Тема. Швидке читання — запорука успiшного навчання.

Обладнання. Виставка дитячих малюнкiв “Моя улюблена казка”; виставка

книг з теми; результати перевiрки технiки читання (таблиця); пам’ятки

батькам про спiлкування з дiтьми рiзних типiв темпераментiв.

 

План

 

1. Виступ учителя “Швидке читання — запорука успiшного навчання”.

2. Iндивiдуальнi дослiдження типу темпераменту дитини.

3. Групова робота батькiв.

• Об’єднання у групи за типом темпераменту школяра;

• iнструкцiї щодо спiвпрацi батькiв;

• вироблення кожною групою правил спiлкування з дитиною;

• пiдведення пiдсумкiв, рекомендацiї батькам.

4. Поради щодо резервiв навчання читанню дiтей.

5. Проблемний мiст “Батьки i дiти”.

6. На книжкову полицю батькiв.

 

Із скриньки народної мудростi.

Як тiльки дитина навчиться читати, вона здобуватиме новий ґрунт для роботи свого мислення…

                                                                                Б. Грiнченко

Читання i розмiрковування — це гiмнастика розуму.

                                                                                О. Марден

Любити читання — це обмiнювати години нудьги, неминучi в життi, на години захоплення.

                                                                                Ш. Монтеск’є

Приділяй час книгам, бо це віконце у світ.

                                                                               Народна мудрість

 

1. Виступ учителя.

— Навчити дiтей добре читати — одне з найважливiших завдань школи. В.Сухомлинський писав, що “читання — це вiконце, через яке дiти бачать i пiзнають свiт i самi себе”.

Якою ж технiкою читання має володiти молодший школяр, щоб йому було легко i цiкаво вчитися?

Цiкаво знати, що М. Горький читав приблизно 600 слiв за хвилину. З такою швидкiстю читають люди, що закiнчили спецiальнi курси швидкого читання.

Найшвидше читав американський президент Дж. Кеннедi — близько 2000 слiв за хвилину. Можливо, це легенда, але у розвинутих країнах керiвництво приймає на роботу людей, якi читають не менше 400 слiв за хвилину.

У дикторiв телебачення швидкiсть читання вiд 90 до 170 слiв за хвилину, в середньому 130 слiв.

Ученi вважають, що читання зi швидкiстю 120 - 150 слiв за хвилину допомагає краще зрозумiти змiст прочитаного. Саме до такої швидкостi пристосований артикуляцiйний апарат людини. Отже, це i є оптимальне читання, яким потрiбно оволодiти школяру, щоб успiшно вчитися.

Програмою початкових класiв (2001 р.) передбачено такi норми читання:

на кiнець 2 року навчання - 40 - 60 слiв за хвилину вголос; мовчки 45 - 70 слiв;

на кiнець 3 року навчання - 65 - 75 слiв вголос за хвилину; мовчки 90 - 100 слiв;

на кiнець 4 року навчання - 80 - 95 слiв за хвилину вголос; мовчки

100 - 130 слiв i бiльше. Чому саме така норма?

Щоб прочитати 8 сторiнок (6500 сл., 7 - 8 клас) дитинi потрiбно 54 хвилини.

6500 сл. : 120 сл. = 54 хв

Для порiвняння: при технiцi читання 80 сл. за хвилину, треба працювати 1год 34 хв.

6500сл. : 80 = 1 год 34хв

Для того, щоб скласти план, пiдготувати переказ, написати тези, твiр тощо текст потрiбно перечитати ще раз. Це займе вже 3 години робочого часу. Додамо ще пiдготовку письмових завдань.

Отже, оптимальне читання (від 120 - 150 сл. за хв) дозволяє осягнути бiльше матерiалу за менший промiжок часу.

Чи можливо кожнiй дитинi досягнути таких результатiв? Адже кожен учень має рiзний темперамент. Холерики говорять швидко i читають швидко, а от флегматики говорять повiльнiше i читають повiльнiше. За даними вчених, холерики читають i говорить у темпi не менше 150 слiв за хвилину. Для сангвiнiкiв темп читання спiвпадає з оптимальним читанням - 120 - 150 слiв за хвилину. А от для флегматикiв i меланхолiкiв така швидкiсть читання може стати недосяжною. Але природа не обходиться без подарункiв, 90 % учнiв - холерики i сангвiнiки.

 

2. Виступ психолога.

Дослiдження типу темпераменту дiтей (iндивiдуальна робота батькiв).

 

Темперамент дошкiльника

Темперамент характеризує сталi, властивi людинi вiд народження риси. Його властивостi накладають вiдбиток на характер i здiбностi, поведiнку в повсякденних та незвичайних обставинах, особливостi спiлкування та взаємодiї з людьми.

Вiд темпераменту залежить захопленiсть тiєю чи iншою дiяльнiстю, глибина iнтересiв, швидкiсть запам’ятовування, швидкiсть сприймання, здатнiсть до концентрацiї уваги, зручний темп дiяльностi, iнтенсивнiсть психiчних процесiв, спрямованiсть переважно всередину й назовнi та iн.

Темперамент визначає всю динамiку психiчного життя, становлення iндивiдуальностi.

У цьому — своєрiднiсть шляхiв розвитку кожної дитини. Iснує кiлька типiв темпераментiв - типiв нервової системи.

Як визначити темперамент дитини?

Кращий метод — спостереження. Наприклад, за планом, запропонованим нижче. Якщо ви ще зовсiм мало знаєте вашого пiдопiчного, простежте, як вiн поводиться в наступних ситуацiях.

(Батьки отримують бланк і самі визначають домiнуючий тип темпераменту)

У вiдповiдних графах ставимо плюс чи мiнус.

Тест №1

№ з/п        сангвінік           холерик            меланхолік           флегматик  

     1.

    2.

    3.

    4.

    

1. Як поводиться дошкiльник, якщо виникає потреба швидко, невiдкладно дiяти?

а) Легко включається в роботу;

б) активно дiє;

в) працює повiльно, без зайвих слiв;

г) дiс несмiливо, невпевнено.

 

2. Як реагує дошкiльник на зауваження вихователя?

а) Говорить, що бiльше так не робитиме, але через якийсь час знову робить те саме;

б) не слухається й робить по-своєму, бурхливо реагуючи на зауваження;

в) мовчки бере до вiдома точку дорослого;

г) ображено мовчить, довго переживає.

 

3. Як розмовляє дитина з iншими дiтьми у важливих для неї ситуацiях?

а) Швидко, з охотою прислухаючись до висловлювань iнших;

б) стрiмко, пристрасно, нiкого не слухаючи;

в) спокiйно й упевнено;

г) iз сумнiвами, невпевнено, оглядаючись на iнших.

 

4. Як поводиться в незвичайнiй обстановцi (у кабiнетi лiкаря, завiдуючого)?

а) Легко орiєнтується, виявляє цiкавiсть, активнiсть;

б) збуджений, iнколи занадто, неспокiйний;

в) нiяковiє, поводиться сором’язливо;

г) довго мовчить, не вiдповiдає на запитання.

 

Тест № 2

1     6     12     16     20     Сангвінік

3     5      7      13     17     Холерик

2     9     10     14     19     Меланхолік

4     8     11     15     18     Флегматик

 

1. Любить галас та метушню навколо себе.

2. Вiдчуває велику потребу в близьких людях, якi могли б пiдтримати, заспокоїти.

3. Часто роздратований чимось, збуджений, неспокiйний.

4. Швидких вiдповiдей на будь-якi запитання вiд нього не чекай.

5. Любить роботу, яку треба робити швидко.

6. Дiти вважають його веселим.

7. У нього часто змiнюється настрiй.

8. Частiше мовчить у товариствi дiтей.

9. Не наважується заговорити першим з новими людьми.

10. Не любить галасливих iгор, вiддає перевагу усамiтненню.

11. Уміє довго гратися або виконувати завдання, не вiдволiкаючись.

12. Любить похвалитися, прикрасити подiї.

13. Часто не може всидiти на мiсцi.

14. Його легко засмутити.

15. Довше за iнших зберiгає працездатнiсть, не втомлюється.

16. Легко переключається з одного доручення на iнше.

17. Нетерплячий i незiбраний, особливо не любить чекати.

18. Вiддає перевагу клопiткiй роботi, яка не потребує швидких реакцiй.

19. Швидко втомлюється, вiдключається, перестає слухати.

20. Вiрить у себе, легко переносить невдачi.

 

Наведемо короткi характеристики чотирьох основних темпераментiв. Чи є серед ваших дiтей яскравi представники якогось iз них?

Пам’ятайте, що чистi типи трапляються рідко. Найчастiше — промiжнi, перехiднi. До того ж у дитинствi бiльшiсть особливостей темпераменту маскуються вiковою iмпульсивнiстю, слабкiстю нервової системи, яка з часом може бути подолана.

 

Сангвiнiк

Жвава, впевнена, привiтна дитина, легко йде на контакт, вiдкрита, життєрадiсна, комунiкабельна, швидко адаптується в новому колективi. Настрiй у дiтей даного типу темпераменту стiйкий, без рiзких коливань. Дiти активнi у рiзних видах дiяльностi. Проте iнтерес до якогось виду дiяльностi, гри чи заняття поверховий, може активно виникнути i за короткий час пропасти. Розмовляє переважно голосно, швидко, емоційно, з виразною мiмiкою та жестикуляцiєю. Намагається займатися тiльки легкою, приємною i цiкавою дiяльнiстю й уникати складного, неприємного, нецiкавого. Умiє долати перешкоди, користується симпатiєю ровесникiв. Засинає швидко, сон глибокий, спокiйний. Легко прокидається i переходить до активної дiяль-  ностi.

 

Флегматик

Спокiйна, повiльна, розсудлива дитина, досить терпляча, в тому числi й до фiзичного болю. Не витримує значних фiзичних навантажень, якщо змушена виконувати їх у швидкому темпi. Насправдi почуття цих дiтей вiдрiзняються глибиною i постiйнiстю. Болiсно переживають несправедливiсть, зазiхання на їхнi права, розлучення з близькими людьми, бояться i не люблять змiн, нестабiльностi. Мова спокiйна, рiвномiрна, уповiльнена, без вираження емоцiй, жестикуляцiї та мiмiки. Спiлкуються з невеликим колом дiтей, стабiльнi в прихильностях. Вмiють певний час самостiйно займатися якоюсь справою, не турбуючи дорослих, неконфлiктнi, поступливi, розсудливi. Якщо дитинство флегматика складається сприятливо i йому вдасться розвиватися, зберiгаючи всi позитивнi риси темпераменту, суспiльство отримує сумлiнних, серйозних, пунктуальних, захоплених улюбленою справою людей.

Категорія: Готуємось до батьківських зборів | Додав: [ADM]Irina (18.12.2008)
Переглядів: 4359 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!