Каталог статей

Головна » Статті » Поради психолога » Поради вчителям [ Додати статтю ]

Психолого-педагогічний супровід першокласника

Заняття 3.

Тема. Світ емоцій. Які бувають емоції.

Мета: підтримувати у дітей мо­тивацію пізнання самих себе через емоції.

Завдання: згадати, які бувають емоції; вчитися визначати свій емоційний стан; дати дитині змо­гу виразити свій настрій; знімати м'язове напруження, викликане психічним.

Обладнання: 2 блакитні атласні стрічки 1—1,5 м, м'ячик, піктогра­ми емоцій, альбоми, олівці.

Вправа «Вгадай, де я йду?.

Ведучий демонструє дітям ходу

різними поверхнями (бруд, крига, сніг, пісок). Діти повторюють дію і відгадують, якою поверхнею вона «здійснювалася». Ведучим має по­бувати кожна дитина.

Коротка бесіда про емоції.

   Згадайте, які емоції ви знаєте?

  Які частіше зустрічають­ся вам?

  Яку емоцію виражають ці картинки? (Демонструю піктогра­ми емоцій.)

Вправа «Тренуємо емоції. За командою ведучого діти по­винні насупитися, як:

осіння хмара;

— роздратована людина;

— зла чарівниця; посміхнутися, як:

кіт на сонці;

— хитра лисиця;

— радісна дитина; позлитися, як:

два барани на місточку;

— як людина, яку вдарили; злякатися, як:

заєць, зустрівши вовка;

— кошеня, на якого гавкає пес; втомитися, як:

батько після роботи;

  мураха, що притягнув вели­кий ціпок;відпочити, як:

  турист, який зняв важкий рюкзак;

  втомлений воїн після пере­моги.

Вправа «Хвилі емоцій.

Необхідні 2 блакитні стрічки довжиною 1—1,5 м. Ведучий нази­ває дітям почергово ту чи іншу емо­цію й просить за допомогою стріч­ки показати «хвилі гніву», «хвилі жаху», «хвилі радості» і тощо.

Вправа «Незакінчене речення».

Діти, отримуючи від ведучого м'яч, закінчують речення.

Радість — це коли...

Печаль — це коли...

Жах — це коли...

Гнів — це коли...

Образа — це коли...

Сором — це коли...

Злість — це коли...

Задоволення — це коли...

Щастя — це коли...

Вправа «Класифікація почут­тів».

Діти отримують піктограми з різними емоціями. Треба роздиви­тися їх і розкласти за ознаками:

— які подобаються;

— які не подобаються. Потім треба назвати емоції, зо­бражені на піктограмах, пояснити,

чому вони так розкладені. Пропо­нується вибрати карточку, яка від­повідає сьогоднішньому настрою дитини.

Вправа «Море хвилюється».

Ведучий вимовляє фразу «Море хвилюється раз, море хвилюється два, море хвилюється три: фігура радості (гніву, страху тощо) на міс­ці завмри». У ролі ведучого мають побувати всі учні.

Малювання «Малюнок емоцій».

Розділити аркуш на 4 частини, вибрати 4 емоції, намалювати їх.

Заняття 4.

Тема. Що допомагає передати емоції. Міміка, жести, дотики, по­гляд, інтонація.

Мета: вчити дітей розуміти свій емоційний стан, виражати свої по­чуття і розпізнавати почуття інших людей через міміку, жести, виразні рухи, інтонацію.

Завдання: згуртування колек­тиву; долання рухового автома­тизму.

Обладнання: м'яч, казка Е.Фатєєва «Коли молочні зуби змінилися на постійні», альбом, олівці.

Вправа «Зоопарк.

Ведучий пропонує уявити, що ми потрапили в зоопарк, кожен із учасників має вибрати твари­ну і показати її іншим за допо­могою міміки й жестів. Діти від­гадують.

Вправа «Кошеня.

Діти уявляють, що мама прине­сла додому кошеня, якому страшно і сумно. Кожна дитина почергово перетворюється на кошеня, усі інші дивляться на нього і говорять при­ємні слова.

Вправа «Емоційні погляди.

Ведучий загадує якість, яка йому найбільше подобається у якійсь дитині. Дивиться їй уважно в очі, передаючи почуття, які були викликані цією якістю. Дитині необхідно здогадатися, яку якість задумали.

Вправа «Папуга.

Ведучий вимовляє коротке ре­чення, наприклад: «Я йду гуляти». Один з учасників повторює це ре­чення, передаючи задуману емо­цію. Інші відгадують.

Вправа «Зроби правильно.

Діти об'єднуються в пари. Один із пари має за допомогою жестів пояснити іншому завдання, яке ведучий сказав йому на вушко. Це може бути: «принеси зошит», «витри дошку», «зніми капелюха».

(Під час пояснювання речі вико­ристовувати не можна.)

Вправа «Компліменти».

Сидячи в колі, усі беруться за руки. Дивлячись в очі сусіду, по­трібно сказати йому декілька до­брих слів. Той, хто приймає, ки­ває головою і каже: «Дякую, мені дуже приємно!». Вправа проводить­ся по колу.

Ведучий допомагає тим дітям, яким важко зробити комплімент.

Казка «Коли молочні зуби зміни­лися на постійні» Е.Фатєєва.

Малювання. Усі діти перетво­рюються на художників і малюють ілюстрації до казки.

Рефлексія.

  Що нового дізналися? Що було найцікавішим?

  На що схожий ваш настрій сьогодні?

  Для чого знати свої емоції? (Щоб розуміти іншу людину.)

Немає поганих і гарних емо­цій — усі емоції потрібні й важли­ві для людини. Потрібно виража­ти всі свої емоції, поважати емоції іншої людини.

 

Категорія: Поради вчителям | Додав: [ADM]Irina (13.09.2008)
Переглядів: 4000 | Рейтинг: 2.0/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!