Каталог статей

Головна » Статті » Різне » Калейдоскоп цікавинок [ Додати статтю ]

Оригінальний метод навчання читанню

Оригінальний метод навчання читанню

 

На XVI Московській міжнародній книжній виставці-ярмарці, уродженець Барнаула, а нині відомий московський художник Володимир Опара став переможцем конкурсу "Як я захопив дитину читанням". Від організаторів конкурсу – Федерації Інтернет освіти – йому і його дружині Майї вручений диплом за найоригінальнішу і найефективнішу методику навчання читанню.

 

Кореспондент ІА REGNUM зв'язався з художником і взнав подробиці цієї методики.

 

Як виявилось, в сім'ї Опари малюють всі: сам художник - на полотнах - він живописець, Майя малює в комп'ютерних програмах - вона медіа-художник, а дочка Настя малює скрізь, на стінах, меблях, листочках, журналах, газетах.

 

"Як не дивно, але все почалося з маленької природної дитячої проблеми - самостійного походу на горщик. Як привчити дитину до горщика? Вихід був знайдений природний для нашої сім'ї. Майя намалювала на великому аркуші ватману життя маленької дівчинки Насті. Настя спить, Настя прокинулася, Настя умивається, Настя сидить на горщику. Реальній Насті дуже сподобалися малюнки. З цієї миті нові життєві ситуації Настя вимагала спочатку намалювати. Малюнки та ігри допомогли і допомагають Насті легко засвоювати нову інформацію, - розповідає глава сімейства, - Настя сприймає навколишній світ через систему образів і пізнає його в просторі гри. Гра здатна утримувати її увагу на довгий час, а малюнки допомагають зрозуміти складні взаємозв'язки у навколишньому світі". Саме малювання допомогло сім'ї вирішити проблеми з навчанням читанню, дитячими страхами і хвилюваннями. (Наприклад: візит до зубного лікаря, перехід в новий дитячий сад, адаптація в школі). "Ми малюємо з Настею різні життєві ситуації з багатоваріантними сюжетами, супроводжуючи невеликими текстами. Варіанти сюжетів аналізуємо і вибираємо найбільш цікаві. У малюнках та в ігровій формі ми опрацьовуємо нюанси взаємин з людьми: однолітками, дорослими, незнайомими. Коли Настя була зовсім маленькою і не уміла ходити, вона прикрасила нижню частину стін абстрактними малюнками. Ми вирішили - малювати на стінах можна! Малюнки Насті настінного періоду - це образи життєвої енергії. Стіни квартири були обклеєні білими шпалерами і малюнки сприймалися органічно з інтер'єром квартири. Поступово, висота настінних, абстрактних розписів збільшувалася - Настя зростала. Шпалери ми не міняли дуже довго, оскільки малюнки було шкода заклеювати. Настінний період малювання пройшов, а любов до малювання залишилася. Після настінного періоду почався період малювання сюжетних "книг". Настя малювала сюжети своїх історій, фантазій або казок, прочитаних мамою і татом. Виходили "книги" в малюнках. З'явилася природна потреба супроводжувати малюнки поясненнями. В них почали з'являтися слова, речення, а потім і тексти. Поступово тексти стали настільки ж значимими, як і малюнки", - ділиться досвідом В.Опара.

 

За його словами, Настя навчилася читати в 5 років, - спочатку читала строчками разом з батьками, по черзі, потім абзацами і сторінками. У дівчинки з'явилася тяга створювати тексти, а також інтерес до самостійного читання. У школу Настя пішла з шести років. У сім років написала "роман" про життя молодого письменника "Життя Івана Блаженко", - твір на 27 сторінках невеликого блокноту, формату листівки.

 

Зараз Насті 8 років. Вона любить читати в дорозі (вже дісталася до книги «Легенди та міфи древньої Греції»). В сумочці у дівчинки обов'язково лежать ще блокнот і гелієва ручка .

 

                                                                                        ІА REGNUM

Категорія: Калейдоскоп цікавинок | Додав: [ADM]Irina (18.10.2008)
Переглядів: 1934 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!