Каталог статей

Головна » Статті » Літній оздоровчий табір (пришкільний та ін.) » Барви сонячного літа [ Додати статтю ]

Програма гуртка "Етикет"

Програма гуртка "Етикет"

 

Етикет - це форма поведінки людини в різних ситуаціях: у міжособистісних стосунках, сім'ї, колективі, суспільстві, які прийняті у різних верств населення і у різних народів. Бути культурною людиною - це дотримуватись загальнолюдських норм, правил життя і діяльності, єдності внутрішньої та зовнішньої гармонії, мати уявлення про прекрасне в природі , людині, якомога більше знати про культуру, в першу чергу, свою та інших народів. Коли людина знає і виконує норми етикету, сприймає їх як систему морально-етичних цінностей, вони перетворюються в її ціннісні моральні якості.

Вихована, тактовна, доброзичлива людина, яка знає як поводитись у тій чи іншій ситуації, має почуття власної гідності, сформовану комунікативну впевненість, викликає позитивні емоції і сприяє досягненню психологічного і морального комфорту у всіх сферах життєдіяльності: з друзями, у громадських місцях, школі і оздоровчому закладі. У подальшому це допоможе творчо і активно включитись у реальне життя і стати справжнім громадянином своєї країни.

 

Орієнтовний тематичний план

 

п/п

 

Тема

Теорет.заняття

(кількість годин)

 Практичні заняття (годин)

 

1.

 

Правила поведінки в оздоровчому таборі.

 

0.5

2.

Культура поведінки та етикет знайомства і спілкування.

1

3

3.

Правильне харчування та культура споживання їжі.

1

2

4.

Особиста гігієна та етикет зовнішнього вигляду.

1

2

5.

Формування навичок здорового способу життя.

0.5

3

6.

Культура дозвілля. Проведення різних виховних заходів.

2

4

                                                                                             ВСЬОГО:    20 годин

Примітка.

У разі великої кількості бажаючих або з метою охоплення всіх дітей, можна створити клуб "Етикет" і проводити заняття комбінованого типу, створивши секції ("країни"...)

Наприклад:

- допитливих;

- ввічливих;

- прихильників здорового способу життя;

- любителів фауни і флори;

- знавців моди   та інше.

Для проведення комплексних занять можна залучити майже весь склад працівників табору.

Лікар може провести бесіди про гігієну та культуру споживання їжі, негативні наслідки шкідливих звичок, навчити прийомів надання першої допомоги при нещасних випадках.

Фізрук може висвітлити питання здорового способу життя, провести спортивні змагання , мандрівки, походи.

Можна злучити керівників інших гуртків, якщо такі є в оздоровчому закладі. Наприклад, танцювального, який навчить дітей як правильно запрошувати до танцю, поводити себе на танцювальному майданчику, а також навчить деяким нескладним рухам сучасних танців.

Заняття можна проводити у відповідних приміщеннях, на повітрі, за територією табору.

Для більшої ефективності у роботі слід використовувати кіно-, відео-матеріали, твори літературного, музичного, образотворчого мистецтва.

 

Поради до теоретичних занять

 

1.     Правила поведінки в оздоровчому таборі.

Перше заняття можна провести як загальнотабірне. Щоб діти поводили себе розважливо, не наражалися на небезпеку, відчували себе вільно і спокійно слід ознайомити всіх з режимом дня та правилами поведінки в оздоровчому закладі. Крім інформаційного і виховного значення, це має рекламно-агітаційний характер. Дітей слід ознайомити з напрямами та орієнтовною тематикою занять для подальшого залучення їх до гуртка (клубу).

2. Культура поведінки та етикет знайомства і спілкування.

Прибуваючи до оздоровчого закладу, діти потрапляють у новий колектив, а тому логічним є ознайомлення дітей з етикетом знайомства і спілкування з молодшими, однолітками, старшими, поведінкою у разі виникнення конфліктних ситуацій. Можна провести окремо заняття з етикету поведінки дівчат і хлопців у деяких ситуаціях.

Слід також зупинитись на проблемі міжнаціонального спілкування.

3. Правила харчування та культура споживання їжі.

Не зайвим буде знати про значення харчування в житті людини, як підбирати раціон і виробляти звички здорового харчування. Слід нагадати правила поведінки за столом під час їжі. Окремо можна зупинитись па харчуванні в дорозі, мандрівці, поході.

4. Особиста гігієна та етикет зовнішнього вигляду.

Запорукою здоров'я є гігієна. Необхідно слідкувати за чистотою свого тіла, волосся, нігтів. Слід зосередити увагу на тому, що потрібно користуватись особистою зубною щіткою, особистим гребінцем, не носити чуже взуття і одяг.

Взуття і одяг повинні бути раціонально підібрані відповідно до сезону, обставин, віку і мати охайний вигляд. Підкреслити, що смак визначається не дорогими речами, а вмінням бути охайним і доглядати за ними.

5. Формування навичок здорового способу життя.

З метою зміцнення морального та фізичного здоров'я необхідно провести бесіду про переваги здорового способу життя.

Окремо зупинитись на впливі шкідливих звичок на організм людини. При цьому не слід акцентувати увагу на фіксації шкідливих наслідків, а зосередити її на перевагах здорового способу життя. У дитини потрібно виховувати почуття відповідальності за своє здоров'я і власну поведінку.

6. Культура дозвілля.

Зважаючи на те, що діти приїжджають в оздоровчий заклад на відпочинок, більше уваги слід приділити культурі дозвілля. їх потрібно націлювати на хороший настрій і активну участь у заходах. Відпочинок повинен бути і цікавим, і корисним. Заходи необхідно проводити різноманітні, використовуючи для цього різні форми і методи роботи (турніри, диспути, конкурси, КВК, брейн-ринги, тестування, ігри, вікторини, змагання, мандрівки, вечори, свята та ін.).

Орієнтовний тематичний список заходів

(Теми занять можна брати вибірково, змінюючи або доповнюючи їх у міру необхідності)

Бесіди:

- Як ми говоримо (про культуру мовлення);

- Мистецтво бути другом;

- Про культуру міжнаціонального спілкування;

- Чи вмієш ти оцінювати свої вчинки;

- Деякі особливості кухні народів світу;

- Навчись правильно харчуватись;

- Особиста гігієна - запорука краси і здоров'я;

- Молодість і косметика;

- Вплив шкідливих звичок на здоров'я;

- Як себе поводити на природі;

- Як проводити вільний час і розважатись.

 

Тестування (анкетування):

• 3 якою людиною ти хотів би дружити?

- Зроби собі самооцінку;

- Світ своїх захоплень;

- Позитивні і негативні риси характеру; 

- Чи маєте ви шкідливі звички?

- Як у вас з почуттям гумору?

Диспути:

- В чому краса людини?

- Як ни розумієте дружбу?

Турнірні

- В країні ввічливості, добра і справедливості;

- Лицарі і дами;

- Найсміливіші і найспритніші (спортивний);

- Знавці домашніх тварин;

- Знавці етикету.

Вікторини:

- Для знавців українського народного одягу;

- Для знавців українських страв;

- Для знавців різних національних страв.

Ігри і забави:

- Розкажи про себе і своє ім'я (гра-знайомство);

- Ігри і забави за столом;

- Привітання різними мовами (гра-естафета);

- Хто скаже кращий комплімент;

- Ігри та розваги різних народів;

- Знаємо і любимо природу (гра-маидрівка).

Конкурси:

- На кращого знавця народного календаря;

- На кращого оповідача веселих історій про школу і відпочинок;

- Гумористичний;

- Танцювальний марафон;

- Який загін самий спортивний (артистичний, веселий).

Категорія: Барви сонячного літа | Додав: [ADM]Irina (27.05.2009)
Переглядів: 4989 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!