Правопис закінчень іменників у місцевому відмінку множини. Охорона природи - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Правопис закінчень іменників у місцевому відмінку множини. Охорона природи

4 КЛАС
Інтегрований урок з української мови і природознавства Слайд 1

Тема. Правопис закінчень іменників у місцевому відмінку множини. Охорона природи.
Мета. Розширювати знання учнів про відмінювання іменників у множині.
Вчити правильно утворювати й використовувати у мовленні форми іменників у місцевому відмінку множини з прийменниками.
Розвивати мовлення дітей, розширювати активний словник учнів.
Вчити любити і охороняти природу.
Виховувати інтерес до географічних досліджень.
Обладнання: Презентація, ребуси, кросворд, малюнки із зображенням трамваю і троллейбусу, картки із словниковими словами, індивідуальні словники.
Урок – подорож.

                                                                           ХІД УРОКУ

І. Органнізаційний момент
1.Вітання.

Встаньте, діти, підтягніться,
Один одному всміхніться.
Гостей наших привітаймо…
Діти. Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас.
Всіх запрошуєм ласкаво
На урок в четвертий клас.
…І навчання починаймо.
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руки гарно піднімати
2. Очікування
- ігор;
- відкриття нового;
- розваг;
- працювати в парах;
- гарних оцінок.

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання
1. Слайд 2 Хвилинка чистопису Т. Г. Шевченко
Учітесь, читайте,
І чужому научайтесь,
Й свого не цурайтесь.
— До чого закликає нас Т. Г. Шевченко?
— А як можна знайомитись із надбанням і досвідом різних народів?
— Розгадайте кросворд — і дізнаєтесь відповідь.

2. Робота в групах. Розгадування кросворду.
1. При переказі тексту стане в пригоді. (План)
2. Знаючи тему тексту, його можна дібрати. (Заголовок)
3. Відмінок, який має питання кого? чого? (Родовий)
4. Один із типів тексту. (Опис)
5. Відмінок, який має питання ким? чим?(Орудний)
6. Частина слова, яка ховає в собі лексичне значення слова. (Корінь)
7. Словникове слово, що називає людину з вищою технічною осві¬тою. (Інженер)

1 П Л А Н
З А Г О Л О В О К
3 Р О Д О В И Й
4 О П И С
5 О Р У Д Н И Й
6 К О Р І Н Ь
7 І Н Ж Е Н Е Р

• Перше місто від якого ми почнемо подорож – це Місто «Каліграфія» (1)
- Спишіть висловлювання.

ІV. Оголошення теми і мети уроку Слайд 3 Карта півкуль
— Сьогодні будемо подорожувати світом, познайомимось із цікавинками природи, а також з особливостями форми іменників у місцевому відмінку множини.
А той, хто буде на уроці уважним і старанним учнем, стане ще й трошки розумнішим і грамотнішим.
Це наш передостанній урок з теми «Іменник» і завтра ми напишемо диктант.

V. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
1. Місто «Мислителів» (2)

Пошукова діяльність у парах
• Гра «Шифрувальник»
- Дізнайтесь на чому будемо подорожувати по нашій країні.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
с р о б й л т а м в е у

Слайд 4 7 2 3 6 11 5 4 12 1 (Тролейбус) Малюнки
7 2 8 9 10 8 5 (Трамвай)

• Ребусидія. Розгадування ребусів; Слайд 5
• Озвучування результатів і позначення на карті України. Карта України
Львів, Одеса, Рівне,Київ, Дніпро, Дністер, Чорне море, Азовське море, Херсон, Харків, Десна, Донецьк.
- Що це? (Географічні назви)
Слайд 6 -На які групи іменників їх можна поділити? (Міста, річки, моря)
- У якому числі, відмінку стоять ці іменники? ( У множині, у називному відм.)
- Отже, можна подорожувати по чому?
(По містах, по річках, по морях, країнах…)
- Що змінилося? (Закінчення іменників. )
- В якому відмінку вони тепер вживаються? (В місцевому відмінку у множині.)
Запис у зошити теми «Місцевий відмінок множини»
Ах ях ах ях по містах,по селах,по річках, по морях, по країнах…
- Складемо речення і запишемо.
(Влітку ми подорожували по… .) Зачитують.

2. Місто «Поетичне»(3)
Подорож по містах України. Презентація і підготовлені учні
- Що ви знаєте про нашу країну?
Красивий, щедрий рідний край,
І мова наша солов’їна,
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься … Україна

Місто «Відпочинку» (4) «Курорт»

Слайди 7- 8 3. Фізкультхвилинка
Ми мандруєм, ми мандруєм,
Україною подорожуєм.
Ось побачили Карпати:
Як вершину нам дістати?
Заглядаємо в озерця —
Не торкнутися нам дна!
Так ми довго-довго їхали,
Поки в ліс ми не приїхали. Слайд 9

ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1. Мотивація навчальної діяльності учнів. Місто «Пошуковців» (5)


Слайди 10-11 «Маша і Ведмідь»
- А тепер, діти, ми з вами будемо туристами і помандруємо до осіннього лісу. Тихо! Але я чую суперечку. Тут в лісі сперечаються герої мультсеріалу „Маша і Ведмідь”. Ведмідь говорить Маші: „В лісі треба ходити по стежках .”А Маша: «Ні! По стежкам».
-Ви, діти, хочете розібратись хто правий з них , а хто ні?
- Тоді до роботи.
3. Робота в парах
а) пошукова діяльність (за вправою 186). (Усно)
- Доведіть, що прочитане вами текст?
- У якому відмінку вжито виділені іменники?
- Які закінчення вони мають? (-ах, -ях)
Висновок
- Хто ж зможе сформулювати правило про закінчення іменників у М.в. множини?
4. Читання правила з підручника с. 93 Увага! Слайд 12
- Діти! Так хто ж правильно говорив Маша чи Ведмідь?
- Отже, Маша попросила Ведмедя, щоб він допоміг їй вивчити українську мову
-Діти! А якою мовою розмовляють герої мультсеріалу?
- А в російській мові у М.в. множини іменники з прийменником по мають закінчення –ам, -ям.
- Запам’ятайте це.
- Зверніть увагу на відмінності форм місцевого відмінка у ро¬сійській та українській мовах.
Слайд 13 Країни Південної Азії
ІV. Закріплення та систематизація знань
1. Творча робота за вправою 187 Дошка

а) Читаємо завдання до вправи.
- Так хто ж такі туристи?
- Ставимо виділені іменники в М.в., використовуйте для цього прийменники по, в, на.
б) Дівчатка працюють з другим реченням, хлопчики з третім реченням.
2. Робота із словниковими словами Слайд 14 Тлумачні словники
— А які види транспорту ви ще знаєте?
— А що про цей вид транспорту пишуть у тлумачному словникові?
- А по чому рухаються трамваї? (По коліях)
— Автобуси? (По дорогах).
— А хто з вас знає, як правильно записати ці слова?
— Зверніть увагу на написання слів на С. 94.
— Як ви думаєте, де в цих словах «пастки»?
— Запишіть слова у словничок, підкресліть орфограми.
3.Творча робота з реченням.
- Перебудувати речення так, щоб словникові слова були у місцевому відмінку множини.
У нашому місті ходять автобуси і тролейбуси. (У нашому місті ми каталися на автобусах і тролейбусах.)
- Що треба пам'ятати про правопис закінчень іменників у місцевому відмінку множини?
3 . Самостійна робота за картками Слайд 15 Місто «Трударів» (6)
Н.в.                            М.в.
Поля                       на полях
Квіти                      на квітах
Моря                      на морях
Дерева                   на деревах
Земля                     на землях
• Сильнішим: скласти прислів’я з розсипанки Пташку пізнають по пір’ю, а людину по знаннях.
Перевірка фронтально

V. Підсумок уроку Слайд 16
1. Гра в парах «Ти - мені, я - тобі»
Ів. промовляє слова, а ІІв. – „повертають” слова ставлячи їх у М.в. множини.
Слова: хмара, пташка, урок, сорока, дерево, дорога, вулиця, читач.
2. Бесіда.
- Чи виправдалися ваші очікування?
- Навіщо нам потрібно вивчати Іменник?
- Що ти для себе отримав з уроку?
3. Оцінювання знань.

VІ. Рефлексія Слайд 17
Закінчи речення
Я навчився...
Я запам'ятав...
Я вмію...

VІІ. Домашнє завдання Слайд 18
С. 93, правило; С.94, вправа 189.

Категорія: Уроки | Додав: SvetlanaPalamar (28.03.2015) | Автор: Паламарчук Світлана Вікторівна E
Переглядів: 1199 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!