А вже весна, а вже красна! - Класні виховні заходи - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

А вже весна, а вже красна!
Тема: А вже весна, а вже красна!
Мета: систематизувати знання учнів про весну, птахів і квіти, а також навчити їх правильно поводитися в природі та виховати любов до навколишнього середовища.

Обладнання: казковий герой – м’ягка іграшка ведмедика, картки для учнів, плакати природи весняних місяців та їх назви, прислів’я про весняні місяці, унаочнення до гри «Збери приказку», малюнки птахів та квітів, плакат «Де ростуть квіти?», кросворд.

Форма проведення: виховний захід.

Використана література:
1. Кульчицька О.М. Цікаві шкільні свята: Навч. посібник. – Т., 2008.
2. Макаренко О.П. Барвінковий край: Навч. посібник. – Т., 2007.
3. О. Козак. Екологічна година у групі продовженого дня // Початкова освіта №14. – 2007.
4. Чорна Ю.М. Птахи в нашому житті //Розкажіть онуку №2. – 2008.

Хід заняття

І. Організація класу до заняття.
1.1. Привітання з учнями та представлення.

Доброго ранку,
Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Тупають ніжки,
Працюють голівки
Та сяють усмішки.
Доброго ранку!
Доброго дня!
Бажаєте ви, бажаю вам я!

1.2. Перевірка готовності учнів до заняття.
- Перевірте будь-ласка чи у кожного на парті є ручки
та робочі картки з якими ви будете працювати. Є у
всіх?

ІІ. Розкриття теми заняття.
2.1. Вступна розповідь про весну.

- Сьогодні ви дізнаєтеся багато цікавого про пору року ,
що наступила. Яка зараз у нас пора року?
- Весна.
- Правильно. Ми дізнаємося багато нового та цікавого
про весняні місяці, про те, які птахи першими
повертаються з вирію, про квіти, що розцвітають
найраніше. Особливим гостем і моїм помічником буде
ведмедик Умка. Він лише вчора прокинувся з зимової
сплячки, а через декілька днів піде до лісової школи.
Я надіюся, що ви мене не підведете перед нашим
гостем і будете поводити себе гарно, спокійно,
ввічливо, а Умка обов’язково у своїй лісовій школі
розповість про тих хто негарно буде себе поводити і
вам напевно буде соромно. Ви повинні гарно без шуму
піднімати руку, а ведмедик буде підказувати мені кого
запитувати.

2.2. Відгадування загадки та розмова про весну.
- Діти розгадайте загадку:
Прийшла до нас вона прекрасна
Багатоцвітна, тепла, ясна,
Ніби дівчина в вінку.
Ожили луги, діброви,
Повно гомону, розмови
І пісень в чагарнику (В е с н а)

- Чому ви думаєте, що це весна? (Відповіді учнів)
- З ким порівнюється весна? Як ви гадаєте, чому весну
завжди порівнюють з молодою дівчиною?
- З приходом весни все розквітає, здається, що ніби
якась чарівна енергія виливається у кожного, після
довгого глибокого сну все прокинулося. Кожна істота
хоче причепуритися , прибрати своє житло, щоб
якнайкраще красуню-весну.

2.3.Актуалізація знань дітей про весну.
- Перш ніж розпочати наше заняття, я повинна
перевірити чи добре ви знаєте цю пору року. Для цього
я роздам вам ось такі карточки, тут зображені явища
природи, ви повинні уважно розглянути малюнки і
викреслити ті, які не притаманні весні. Розглянемо
перший малюнок. Що ви на ньому бачите?
- Тануть бурульки.
- Правильно. А як ви думаєте, таке буває навесні?
- Так.
- На наступному малюнку ми бачимо , як по річці пливе
крига. Таке буває весняною порою?
- Так.
- Отже цей малюнок ми не викреслюємо. А що
зображено на іншому малюнку?
- Блискавка. Її ми також не викреслюємо
- Молодець! На іншій картинці ми бачимо …
- Хмаринку з дощиком.
- А навесні буває дощ?
- Так.
- Тому цю картинку ми також залишаємо. На
наступному малюнку зображені квіти,(ім’я учня) ти
залишиш чи викреслиш їх?
- Залишу.
- А чому?
- Бо весна – це пора квітів.
- Молодець! А хто мені скаже, що зображено на
наступному малюнку?
- Сніг.
- А точніше? Хто ще як думає?
- Завірюха, заметіль.
- То буває завірюха весною?
- Ні.
- На наступному малюнку, що ви бачите? І чи ми
залишимо його?
- Листя. Викреслимо бо листя з дерев падає осінню.
- А, що ви бачите на останньому малюнку?
- Воду, і ми її залишимо.

2.4. Бесіда про місяці та робота над приказками.
- Діти, а хто мені скаже, які є весняні місяці?
- Березень, квітень, травень.
-Так. Першим місяцем весни є березень. Він – символ
початку весни. У березні заготовляли кленовий та
березовий сік. А як ви вважаєте, чому цей місяць
назвали саме так? Хто уважно мене слухав, то
обов’язково здогадається.
- Назва місяця походить від слова «береза». Бо з берези
точили сік.
- Молодець! А хто з вас знає як ще називали цей місяць
в народі?( Відповіді учнів)
- А я вам пропоную ось таке прислів’я – «Березень
березовим віником зиму вимітає, а весну в гості
запрошує». Як ви його розумієте?
( Відповіді учнів) .
- Так, правильно. Температура повітря у березні різко
підвищується. А знаєте ви, що є народні прикмети про
прихід весни. Наприклад, «Побачив шпака – знай:
весна біля порога» або «Ворони купаються ранньою
весною – до тепла» А наступним місяцем весни є …
- Квітень
- А чи знаєте ви , що другий місяць весни наші пращури
називали лелечником?
-Ні.
- Вони вважали, що птахи, а саме лелеки приносять
весну на своїх крилах. Після довгої зимової холоднечі
людям дуже хотілось поспілкуватися з живою
природою. Недарма весну називають ранком року.
-А як ще називають в народі цей місяць? ( Відповіді
учнів)
- А ви знаєте, що коли на початку квітня грім – це на
тепле літо.
- Останнім місяцем весни є травень. Раніше його
Називали май. Ця назва пішла від римської богині
весни Майї. А ще його називають пісенник, травник,
місяць-громовик .

«Травень ліс прибирає – літо в гості закликає»
- Як ви розумієте це прислів’я? ( Відповіді учнів).

2.5. Інформація про птахів, що повертаються з вирію.
2.5.1. Гра « Збери приказку»
- Про весняні місяці ми поговорили, а зараз ми пограємо
в гру «Збери приказку». Хто хоче піти до дошки і
виконати це завдання?
( Де багато пташок, там нема комашок)
- Дякую (ім’я учня). Діти, а ви згідні з цим
висловленням? Чому? ( Відповіді учнів).

2.5.2.Розгадування загадок про птахів.
- А зараз ми будемо розгадувати загадки про весняних
птахів:

1. Першим з вирію вертаю,
Дерев’яну хатку маю,
І співати я мастак.
Відгадаєш, хто я? (Ш п а к )

2. Відгадайте, діти, хто
Має носик-долото?
Ним комах з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає. ( Д я т е л)

3. Все життя співати
В півня вчиться,
Але й досі
Зна вона всього
Лише половину
Пісеньки його.
( З о з у л я)

4. Довгі ноги, довгий ніс,
Прилетів – обід приніс:
Малих жабеняток
Для своїх маляток. ( Ж у р а в е л ь)

- Діти, а як ще називають журавля?
- Лелека, бусол, чорногуз, бузько.
2.5.3.Легенда та її обговорення.
- А зараз я розкажу вам легенду, яку розповів мені
ведмедик Умка. Слухайте уважно.

Легенда
Бог дав людині мішок і наказав віднести далеко в ліс, але не розв’язувати і не заглядати в нього. Та на півдорозі чоловік не витримав і поцікавився, що ж він несе. Як тільки він рзв’язав мішок, звідти повистрибували жаби, повилазили змії і розповзлися по всьому світові. Розгніваний Бог перетворив чоловіка на птаха і звелів ходити по полях та болотах і збирати усяке гаддя.

- То про якого птаха ця легенда?
- Про лелеку.
- А чому чорногузи їдять жаб та зміїв?
- Бо Бог наказав йому збирати з Землі усяке гаддя.

2.5.4.Розповідь про весняне життя птахів.
- Птахи – це таємниця і краса. Птахи – друзі нашого
дитинства. Про птахів складені чудові пісні та вірші,
легенди і казки. Без птахів нам не обійтися. Неможливо
навіть уявити нашу землю без птахів.
Весною, здається, саме повітря співає. Співати так
Співати! Зяблик встигає за день заспівати 2500 пісень!
На різні голоси співають солов’ї, жайворонки, співучі
дрозди співають, що не наслухаєшся. Сова болотна
хлопає крилами, дятли по сучку стукають – грають на
«барабані». Лелеки дзьобами тріщать, а є птахи, які
підробляють свій спів під інших птахів. Шпак весною
свистить іволгою, квоче куркою, кряче качкою,
нявчить кішкою.
Діти, а ви знаєте, як треба готуватися до прильоту
пташок?
- Так. Треба робити і вішати на деревах шпаківні.

2.6. Розмова з учнями про квіти та проведення ігор.
2.6.1. Розповідь про весняні квіти.
- А ще чим гарна весна? Теплим сонечком, зеленим листячком і першими квітками … А які перші квіти весни ви знаєте?
- Підсніжники, первоцвіт, конвалія, нарциси …
- Найпрекраснішим витвором природи є квіти. Вони, як
музика створюють піднесений настрій, окрилюють.
Квіти є окрасою нашого життя. Вони вражають нас
найтоншими пахощами, милують різнобарв’ям
кольорів.

Я – перша квіточка весни,
Я – пролісковий цвіт,
Я пережив зимові сни
І знов родивсь на світ.
Я вірю: люблять всі мене,
Як весну золоту,
Бо знають, що зима мине,
Коли я розцвіту.
-Діти, про яку квітку цей вірш?
- Про пролісок.
- Так про пролісок або підсніжник. Наступною квіткою, що розцвітає після підсніжника є первоцвіт, бо перший розцвітає. Ці маленькі квіточки створюють велику жовту скатертину.
Щойно з глинястих пагорбів та схилів зійде сніг і вони ще парують вологою, як на них починають золотистим
блиском ясніти маленькі сонячно-жовті суцвіття. Це
мати-й-мачуха. А назва її пов’язана з листочками. Річ у тому, що листя зверху гладеньке, трохи липуче. Коли притулиш його до щоки, то повіє прохолодою, а від нижньої частини листка відчуєте тепло і легкість, звідси і назва.
Квіти про які я щойно розповідала є польовими і ростуть в лісі або на полі. Їх ми часто не побачимо. А зараз ми поговоримо про весняні квіти , які ростуть в парках, на клумбах. Це нарциси та тюльпани.
Нарциси бувають жовтого або біло-жовтого кольору.
А ви знаєте легенду про нарциси? Колись дуже-дуже давно жив принц. Він був дуже гордий, зневажливо ставився до оточуючих і тому одна чаклунка перетворила його на квітку з білими пелюстками – це волосся принца ;і з жовтою серединкою – його корона. То що ви зрозуміли з цієї розповіді?
- Треба гарно і привітно ставитися до людей.
- Молодці! А наступною квіткою про яку ми поговоримо є тюльпан. Тюльпани – це квіти, що теж ростуть у парках. Вони бувають різних кольорів, але найчастіше червоного.

2.6.2. Гра «Весняні квіти»
- А зараз ми пограємо в гру «Весняні квіти». Я буду задавати запитання, а ви повинні сказати яка це квітка.
1.Жовтенькі, як маленькі сонечка, на товстій стеблині, а листочки незвичайні: один бік – мякий та теплий, а інший – холодний та темний .
(М а т и- й -м а ч у х а)
2.Ще лежить сніг, але що за диво? Наш погляд зупиняється на гарній квітці, яка ніжиться під першими променями весняного сонечка. Біла квітка з
Тонким стебельцем і тоненькими , довгими листочками.( П і д с н і ж н и к)
3.Ця квітка росте у квітнику, може бути двох кольорів: жовтого або біло-жовтого. (Н а р ц и с)
4. Квітка жовтого кольору, назва якої походить від двох слів: перший розцвітаю. (П е р в о ц в і т)
5. Ці квіти бувають різнокольорові, ростуть рано-навесні, тримають гордо голівку. Яка це квітка?
(Т ю л ь п а н).

- Ведмедик бачить, що ви добре засвоїли матеріал, але
він для вас підготував ще одне завдання. Зараз бажаючі
по-черзі будуть показувати де ростуть ці весняні квіти.
Будьте уважні бо тут є квіти про які ми не говорили.

Ромашка
Підсніжник у квітнику
Тюльпан
Бузок
Нарцис на лузі
Кульбаба
Первоцвіт
Конвалія у лісі

2.6.3. Гра « Магазин квітів»
- Молодці, а зараз ми пограємо в дуже цікаву гру в яку
Грають учні лісової школи. Називається вона
«Магазин квітів». Хтось з вас буде продавцем, а всі
інші – покупці. Покупець підходить до продавця і
описує квітку, яку хоче купити але не називає її, а той
має показати квітку.

ІІI. Підсумок заняття.
3.1. Розв’язування кросворду.
- Дітки, зараз ми перевіримо, що ви запам’ятали з
сьогоднішнього заняття. Ми будемо розв’язувати
кросворд:

1.Третій місяць весни.
2.Птах – санітар лісу.
3.А я перша розквітаю
Білим цвітом серед гаю
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не буде влітку?
4Будинки шпаків.
5. Птах, який за народними переказами на своїх крилах весну приносить.
6. Пора року про яку ми сьогодні говорили.

3.2. Підсумкова бесіда.
- Нажаль наше заняття підходить до логічного
завершення і ми з ведмедиком Умкою хочемо
подякувати вам за сміливу та активну участь. Ви
сьогодні гарно працювали. А скажіть, будь-ласка, чи
сподобалось вам сьогоднішнє заняття?
-Так.
- А що сподобалось найбільше? (Відповіді учнів)
- Ну що ж, до наступної зустрічі. Дякую вам за
співпрацю, організованість, уважність
Категорія: Класні виховні заходи | Додав: tetiana9596 (15.01.2014) | Автор: Михайлюк Тетяна Георгіївна E
Переглядів: 6321 | Рейтинг: 4.4/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!