Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Аналіз методичної роботи за рік

Аналіз
методичної роботи з педагогічними кадрами
в 2013-2014 навчальному році.

 

В 2013-2014 навчальному році робота була спрямована на виконання Законів України «Про мови», «Про освіту», Концепції громадянського виховання особистості, обласної науково - методичної проблеми «Креативний розвиток інноваційної особистості», проблеми школи «Формування продуктивного мислення та розвиток конструктивної активності школярів як ефективний шлях розвитку інноваційної особистості», проблеми методичного об’єднання «Розвиток позитивного ставлення до навчання та наступність навчання».
Перед методичним об’єднанням стояли такі задачі:
• Здійснювати процес вживання дітей 1 класів у позицію школяра.
• Розвивати у дітей почуття впевненості та успішності.
• Активізувати розвиток пізнавальних процесів: уваги, мислення, пам’яті, уяви, мови.
• Розвивати свідомість та довільність дій, поведінки.
• Практикувати завдання розвивального характеру та добирати шляхи диференційованого навчання чи його елементи.
• Спрямувати роботу на розвиток мовленнєвої діяльності.
З метою вивчення творчого кадрового потенціалу, визначення основних напрямків роботи та сучасних проблем педагогів, у вересні 2013 року було проведено діагностування вчителів. Це дозволило спланувати систему заходів на навчальний рік, широко застосовувати нові форми методичної роботи, впроваджувати в практику досягнення психолого-педагогічної науки і перспективного передового досвіду.
На сьогоднішній день в початковій школі працює 18 педагогів, серед них 9 (50
%  мають вищу категорію, 6 (33%  – 1 категорію, 1(5%  – ІІ категорію, 2 (11%  – спеціалісти, 2 (11% – вчителі-методисти, 2 (11%  - старших вчителя.
З метою безперервного вдосконалення фахової освіти, підвищення психолого-педагогічної компетентності 1 вчитель пройшов курсову перепідготовку на базі КДПУ( Кравець О.Р.), 2 вчителя пройшли ДОІППО з основ здоров’я за інтерактивною технологією ООЖН( Переволока В.В., Соловйова Н.І.) та Цвинда З.І. з методики викладання курсу ІКТ.
Вирішенню завдань, поставлених на цей навчальний рік, були присвячені засідання методичної комісії.
На протязі навчального року вчителі ознайомилися і впроваджували в роботу «Інтерактивні методи навчання на уроках математики», «Організаційно-методичні поради до уроків позакласного читання», «Самостійна робота в початковій школі», « Навчання молодших школярів розв’язувати задачі». На засіданнях методичного об’єднання вчителі обмінювалися власним досвідом роботи «Корекція почуття відповідальності молодших школярів», «Розвиток зв’язного мовлення на уроках рідної мови», «Застосування ігрових ситуацій на уроках математики», «Розвиток уяви та літературних здібностей». Особливо цікаво було на майстер-класах «Робота в парах у першому класі», «Формування мовленнєвого поняття тексту» та інші.
Протягом навчального року вчителі методичного об’єднання відвідували та приймали активну участь у проведенні педагогічних рад, психолого-педагогічних семінарах, тренінгах, семінарах-практикумах. Під час тренінгів вчителі ознайомилися з комплексом вправ на стресостійкість, релаксацію та зняття емоційного напруження, технікою дихання, іграми.

В жовтні проведено обласний семінар для вихователів груп продовженого дня«Організація навчально-виховного середовища в умовах груп продовженого дня». Активну участь в ньому прийняли вихователі груп продовженого дня.
Вчителі нашої школи підготували методичні матеріали з досвіду роботи :
 Пєлих Т.Л. Урок-тренінг«Доброта врятує світ»;
 Бекман А.В., Казмірук К.М., Мазур Н.І., Кайданович Л.В., Тимошенко Ж.О. збірку корекційних занять «Розвиток мовлення в учнів з особливими освітніми потребами»

Наші вчителі початкових класів популяризували власні творчі наробки в Інтернет мережі:
Сайт «Вчитель вчителю, учням та батькам»:
 Пєлих Т.Л. інтелектуальний конкурс «Колобок іде до школи»;
Сайт вчителів початкових класів «Урок»:
 Цвинда З.І. стаття «Розвиток пам’яті у дітей молодшого шкільного віку», виховні заходи усний журнал «Екологічний калейдоскоп», урок-дослідження «Розпізнавання однокореневих слів».
Сайт «Презентації для дітей»:
 Переволока В.В. презентація «Заходи, спрямовані на подолання неуспішності»

З метою ознайомлення дітей з історією рідного краю, вчителі ввели в практику проведення екскурсій. В цьому навчальному році наші вихованці відвідали:
 Музей залізничного транспорту (вчитель Цвинда З.І.);
 Софіївський парк м.Умань (вчителі Пєлих Т.Л., Переволока В.В.);
 Криворізький ботанічний сад (вчителі Пєлих Т.Л., Переволока В.В.);
 Страусину ферму (вчителі Середіна О.В., Шелудько О.І., Цвинда З.І., Антонюк І.В., Клонтаєвська Л.М.);
 кондитерську фабрику «Рошен» м. Дніпропетровськ (вчитель Ковригіна Н.Є.);
 зелені хутори Таврії (вчитель Кравець О.Р.)

Протягом року вчителі працювали з обдарованими дітьми, розвивали їх здібності, творчий потенціал. Все це дало можливість обдарованим дітям досягти успіхів у міжнародних, міських та районних заходах.

Міський інтерактивний конкурс «Я і світ моїх захоплень» номінація «Природознавство» прийняв участь учень 4-Б класу Галустов Дмитро. Роботу вчителя Переволоки В.В. відзначено подякою за високий рівень підготовки обдарованої молоді.

У міжнародному математичному конкурсі « Кенгуру-2014 » прийняли участь 65 дітей.
 Відмінний результат показали 22 учня (34
% ;
 Добрий результат показали 31 учень (48
% ;
 Сертифікат учасника конкурсу отримали 12 учнів(18
% .

В Міжнародному конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика районний тур:
 учениця 4-А класу Романова Анастасія - III місце (вчитель Пєлих Т.Л.);
 учениця 3-А класу Зуріліна Владислава– II місце (вчитель Ковригіна Н.Є.);

В районному літературному конкурсі «Первоцвіт» номінація «Твір за прислів’ям»:
 учень 4-Б класу Корж Євген - III місце ( вчитель Переволока В.В.);

У всеукраїнському конкурсі «Патріот» приймали участь 42учні 2-4 класів. Отримали:
 Золоті сертифікати - 1 учнів(2
% ;
 Срібні сертифікати - 3 учнів (7
% ;
 Бронзові сертифікати - 1 учнів (2
%

У всеукраїнському конкурсі «Соняшник - 2014» приймали участь учні 1-4 класів. Отримали:
№ Номінації 2013 2014
1 Диплом переможця - 10 (13
%
2 Диплом II ступеня Всеукраїнського рівня - 4 (5 %)
3 Диплом III ступеня Всеукраїнського рівня - 6(8 %)
4 Диплом I ступеня Регіонального рівня 2(6 % 11(14 %)
5 Диплом II ступеня Регіонального рівня 8(24 % 6(8 %)
6 Диплом III ступеня Регіонального рівня 1(3 % 3(4 %)

7 Сертифікат учасника 23(70 % 39 (49 %)
Всього учасників 33 79

У Міжнародному природничому інтерактивному конкурсі «Колосок - осінній - 2013» прийняли участь учні початкової школи з них:

№ Номінації 2012 2013
1 Золотий сертифікат 33(49
%)  75(80 %)
2 Срібний сертифікат-1 10 (15 %) 11(12 %)
3 Срібний сертифікат-2 5(7 %) 8(9 %)
4 Срібний сертифікат-3 5(7 %) 9(10 %)
5 Учасник 14(21 %) 4(4 %)
Всього 67 94

В районних олімпіадах наші вихованці зайняли призові місця:
 Романова Анастасія – українська мова, 1 місце (вчитель Пєлих Т.Л.).

Також прийняли участь:
 Галустов Дмитро – природознавство, 4 місце (вчитель Переволока В.В.)
 Марущак Артем - математика , 3 місце (вчитель Крива Є.О.).


Моніторинг участі в районних олімпіадах:

Предмети 08-09   09-10   10-11   11-12   12-13   2013-2014
Укр. мова      2         2           3        10           2             1
Математика  4         1           2         2            6              3
Природа        3         1           3         1            4              4
Загальне місце    3        1          3

Плідно працювали вчителі початкових класів в цьому навчальному році. Педагоги показали власні методичні наробки, знахідки. Найбільше враження справили відкриті уроки та заходи, під час яких використовувались елементи інтерактивної технології, оригінальні методи та прийоми навчання, цікава наочність.

Цікаві уроки:
 Урок-подорож «Колобкові мандри до країни Знань» (вчитель Казмірук К.І..);
 Урок-мандрівка «В гостях у Годинника» (вчитель Губарєва С.І..);
 Урок-подорож до острова Математики «Творча робота над задачею» (вчитель Кайданович Л.В.);
 Гра-конкурс «Математичний КВК» (вчитель Переволока В.В.);
 Олімпійський марафон «Подорож до замку Часу» (вчитель Кравець О.Р.);
 Урок-тренінг «Доброта врятує світ» з застосуванням техніки «кутування» (вчитель Пєлих Т.Л.);
 Свято «Квітуча весна»(вчитель Антонюк І.В.);
 Урок-вінок «Цікаві зустрічі в казковому лісі»(вчитель Мазур Н.І.);
 Урок-ярмарок з математики «Одноцифрові числа». (вчитель Цвинда З.І .);
 Урок-вікторина «Зерно добра посіяне казкою».(вчитель Тимошенко Ж.М.).

Протягом 2013-2014 навчального року вчителі поповнили матеріальну базу кабінетів:
 збільшився банк методичної літератури;
 придбані нові навчальні меблі, таблиці і карти;
 розширено вміст індивідуальних карток;
 зібрана велика кількість ілюстрацій, посібників;
 встановленні нові дошки тощо.
Системна методична робота дала можливість покращити результативність навчально-виховного процесу.
Незважаючи на позитивні сторони методичної роботи, необхідно вказати недоліки та зауваження:
 потребує розширення сфери участі обдарованих дітей в різноманітних конкурсах;
 необхідно продовжувати роботу по популяризації власних творчих наробок у фахових виданнях;
 потребує вдосконалення та оновлення матеріально-технічна база навчальних кабінетів;
 потребує підвищення якість роботи з обдарованими дітьми.

Завдання на 2014-2015 навчальний рік
1. Оновити банк даних обдарованих дітей.
2. Спланувати роботу з творчо обдарованими дітьми.
3. Продовжити роботу по оновленню навчальних кабінетів.
4. Активізувати роботу по залученню вчителів до публікацій власних матеріалів.

Керівник методичного об’єднання
початкових класів Пєлих Т.Л.

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: TanyaPelyh (03.11.2016) | Автор: Пєлих Тетяна Леонідівна E
Переглядів: 947 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!