Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Пига Людмила Андріївна, вчитель початкових класів Жашківської ЗОШ №3 ім. І.М.Ляшенка Черкаської області Тема. Болото – Природнє угрупування Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися(організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі, планувати свої дії, доводити роботу до кінця); загальнокультурна компетентність (розвивати мовленнєві здібності та норми відповідної культури, опановувати моделі толерантної поведінки);громадянська компетентність (усвідомити свою належність до різних елементів природного, етно соціального й соціально-культурного середовищ); здоров’язбережувальна компетентність (уявлення і поняття про безпечну поведінку, взаємозв’язок організму людини з природнім оточеням); компетентність з ІКТ (здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією, вміти добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різноманітною довідковою літературою); соціальна компетентність( здатність продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, виконувати різні ролі і функції в колективі); предметних компетентностей: ознайомити з процесом утворення болота, розширювати знання про рослинний і тваринний світ боліт, розвивати вміння виокремлювати в прочитаному головне, обробляти та класифікувати інформацію, виховувати шанобливе ставлення до навколішнього середовища ідо всіх представників рослинного і тваринного світу. Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу. Очікувані результати:
Особливості проведення уроку: Урок розроблений з використанням інтерактивних технологій, мультимедійної презентації, фотосюжетів, аудіозапис звуків природи. Обладнання: кросворд «Прісні водойми», малюнок болота, ілюстрації рослин та тварин болота, комп’ютерна презентація ,індивідуальні малюнки рослин та тварин болота, картки з тестовими завданнями, карта Жашківського району Черкаської області, аудіокасета із звуками природи. Використана література:
Хід уроку І. Організація класу. - Діти, сьогодні у нас на уроці гості, привітайтеся ,будь ласка, з ними. Вже пролунав для нас дзвінок, Який покликав на урок. Ми щиро раді вас вітати, Здоров’я й щастя побажати. І працювати будем гарно, Щоб наш урок пройшов не марно. Почути хочемо в кінці, Що всі ми просто молодці. Девіз роботи на уроці (слайд) З природознавства кілька уроків – У світ незвичайний ще кілька кроків. Світ природи пізнати маємо. Багато цікавого ми вже знаємо. А рідний край такий багатий, Що мусим ми його пізнати. І ті річки, поля та гори, Всі неосяжнії простори. Вчимо ми все це залюбки, бо тут живемо я і ти. ІІ. Повідомлення гідрометеоцентру.
1-ша учениця:
Але це звичайно жартівливий прогноз. 2-ий учень:
Коли квітень з водою, травень з травою. У квітні погода один день блисне, а сім днів кисне. Як терен квітнем забіліє, селянин ячмінь сіє. Ластівка в квітні день починає, а соловей кінчає. ІІІ. Актуалізація опорних знань На попередньому уроці ми вивчали тему «Прісні водойми». Розгадавши кросворд, зможемо повторити матеріал та дізнатися тему нашого сьогоднішнього уроку. Кросворд «Прісні водойми»
І\/. Повідомлення теми та мети уроку ( слайд)
Очікувані результати уроку: (слайд)
\/. Постановка проблемного запитання
Чи потрібне нам, людям ІІІ – ого тисячоліття, болото? (запитання написано на дошці) І відповідь на нього знайдемо в кінці уроку. \/І. Робота над темою
– Чи є у нашій місцевості болото? У Жашківському районі є Конельське, Шуляцьке і Охматівське болота ( показати на карті) (слайд) Що раніше було на місці цих боліт? Звісно, озеро. Давайте подивимося, чому і як утворюється болото.
Увага! Погляньте на екран. 1, 2 слайд – як утворюється болото Слайд 3 – повернемося до проблемного питання: у в’язкому багні можуть загинути тварини і , навіть, люди, зникає дуже багато рослин і тварин. То чи потрібне нам болото?
Слайд 4- Рослини боліт Послухайте загадку про корисну копалину болота. Роблять з мене речовини: фарби, штучнії тканини, ліки і картон, пластмаси,- отже, справжнє я багатство. Хоч у болоті народився, але й на полі знадобився, бо я ще й добриво чудове. А ще – зігрію я будови, бо і на паливо згоджусь. Чи впізнали, як я звусь? (Торф) А для того, щоб дістати торф з болота, його потрібно осушити, тобто знищити болото. Звертаємо увагу на наше проблемне запитання. Осушуючи болота, дістаємо корисну копалину Слайд 5 Росичка – рослина- комахоїд Напередодні була визначена творча група , якій потрібно було підготувати матеріал про рослинний і тваринний світ боліт. Давайте ж їж послухаємо ( розповіді дітей про рогіз, очерет, чорницю). Фізкультхвилинка В казковім болоті розминка. Настала фізична хвилинка. Втому проженем руками, Вгору їх піднімем з вами. Потім присядемо дружно, Ноги згинаємо пружно. Руки, мов крила, розправим І до плечей їх поставим. Коло вперед покрутили, Потім назад повторили. Голову вниз опустили, Потім назад нахилили, Потім наліво поклали, Потім направо. І стали Рівно і струнко. Швидко скінчилась хвилинка. Нас збадьорила розминка. Слайд 6 Тваринний світ Повідомлення дітей про тваринний світ боліт.
Разом з тим, на болотах проживає багато рослин та тварин, які занесено до Червоної книги.
\/ІІ. Закріплення та узагальнення знань
Робота в групах. Робота з підручником. У нас на дошці висить малюнок болота. Але тут чогось не вистачає. Чого, як ви думаєте? (рослин і тварин) От для того, щоб наповнити цю картину, нам треба об’єднатися у 2 групи. Подивіться на свої малюнки. Яка тема вас об’єднує? 1-ша група – рослини ( ставлю табличку) 2-га група – тварини (ставлю табличку) Виберіть секретаря і доповідача. Завдання для 1гр.-знайти у підручнику відомості про рослин, що ростуть на болоті; для 2гр.- про тварин, які живуть у болоті. І завдання для обох груп – сказати, що саме вам запам’яталося про рослину або тварину, знайти місце на малюнку і прикріпити ілюстрацію. А поки ви працюєте, послухайте «мелодію» болота ( звучить запис з природніми звуками на болоті)
Побудуйте ланцюги живлення. що склалися на болоті. Личинки – комарі- жаби- чаплі.
\/ІІІ. Значення боліт у житті людини Повертаємося до нашого запитання. Осушувати болота почали ще стародавні римляни. Через великі вологі низини прокладалися рови для відведення води, так на землі готувалися для використання ґрунту. В даний час збереглися дуже небагато боліт, і екологи намагаються вберегти їх від зникнення Навіщо? ( слайд) Щороку 1га боліт поглинають з атмосфери дуже велику кількість вуглекислого газу і виділяють кисень .Це в декілька разів більше, ніж здатний переробити 1 га лісу. Великі болота здатні зупинити лісові пожежі. Слайд 6 Значення боліт
ІХ. Перевірка вивченого на уроці
Поки одна група виконує тести на комп’ютерах, друга – заповнює схему у зошиті на с.60 «Значення боліт» Х. Підсумок уроку Багата в нас природа, неповторна її краса. Щоб вона приносила нам радість, щоб багатство її множилося для майбутніх поколінь, треба оберігати її, дбати про неї. Все, що є в нашій країні: багаті надра корисних копалин, безкраї родючі поля, рослинний і тваринний світ, гори і води – то народне надбання, і кожен з нас від дитини до людини похилого віку відповідає за його збереження і розумне використання. На Землі, у домі вселюдському- протиріч і негараздів тьма. Будьте, люди, обережні в ньому! Іншої домівки в нас нема. Як підсумок уроку, давайте складемо синкан на тему «Болото» Болото (слайд) Велике, в’язке, корисне… Заманює, звучить, лікує, очищує, зберігає… Болота потрібні для природи і людей Про що нове, цікаве дізналися на уроці? Оцінювання учнів. ХІ. Домашнє завдання Опрацювати статтю підручника (с.159- 161), Виконати завдання у зошиті на с.60 | |
Переглядів: 2622 | Рейтинг: 1.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |