Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Будова рослин

ТЕМА УРОКУ. Будова рослин
МУТА УРОКУ: забезпечити формування поняття органи рослин:корень, стебло, листя, квітка, плід, насіння; їх основними функціями; продовжувати розкривати цінність рослин для людини; знайомити з різноманітністю рослинного світу;розвивати у дітей спостережливість,логічне мислення,вміння аналізувати,розкривати взаємозв”язки між органами рослин;
виховувати любов до природи,дбайливе ставлення до неї.
Очікувані результати: учні повинні розпізнавати органи рослин; учні повинні знати їхні функції; наводити приклади різних видів рослин,повинні розуміти ,чому потрібно берегти рослини.
Обладнання і матеріали: таблиця «Органи рослин», предметні малюнки,гербарії,малюнки ії зображенням будови рослин,малюнок-цікавинка,роздатковий матеріал (частинки різних рослин),маски частин рослинки,частини квітки на магнітах,календар природи природи,підручник”Природознавство”1клас, Грущинська І.В., олівці, магнітофонні записи
ФОРМА УРОКУ: відкритий урок

Хід уроку

І.Організаційний момент.Створення емоційного настрою.Привітання
Продзвенів уже дзвінок
починається урок
Він незвичайний і цікавий
Бо гості сьогодні до нас завітали
Повернемось, посміхнемось до гостей
і радісно промовимо:”Добрий день!”
Сьогодні у нас пізнавальний урок.
В природу ми з вами зробимо крок.
із нею ми зустрічались не раз
і знову вона завітала до нас

ІІ.Актуалізація опорних знань
Сьогодні ми разом помандруємо до чарівного світу живої природи. Продовжимо знайомитись із світом рослин. А на урок до нас залетіла стурбована Семикрапочка і просить у нас допомоги. Вона спустилася на землю і не може дістатися своєї чарівної квіточки. І друзів своїх покликала на допомогу. Вони разом із нами мають допомогти вивчити будову квіточки. Кожна із подружок семикрапочки приготувала своє завдання для того,щоб наше сонечко потрапило на свою велику квітку.
А ось і завдання наших гостей-жучків.
-Спостереження за погодою-виступ синоптика.
-Які бувають рослини?Відгадування загадок.
-Тема уроку”Будова рослин”
Робота у парі”Чого не вистачає?”
-Виступ дітей-артистів”Суперечка”.
-Фізкультхвилинка.
-Робота з гербарієм і малюнками рослин.
-Робота з підручником.Знаходження частин рослини на на чарівному аркуші.
-Охорона рослин.Правила.
-Підсумок уроку.Гра мікрофон.
Ми маємо з вами виконати усі завдання по черзі. І сонечка будуть щоразу витирати виконані вами завдання до тих пір ,поки не буде чистої дошки.Коли це станеться-ми з вами справилися і досягнули нашої мети.
2.1.Підсумок фенологічних спостережень

1місяць зими-грудень.Кажуть, що назва грудня означає нерівний шлях,вкритий грудками.Сьогодні-9 грудня небо- Опадів не було ,а темп.повітря Відчувається невеликий вітерець. Бажаю вам гарної погоди і настрою.

Діти, як ви думаєте, ми виконали завдання сонечка?
Воно вам дякує і витирає своє завдання.

 

2.2.Відгадування загадок
Мета:закріпити знання про культурні і дикорослі рослини.
Ви маєте намалювати зелений кружечок біля культ.росл.і черв.біля дикоросл.
-Сонечко в траві зійшло

усміхнулось,розцвіло
потім стало біле-біле
і за вітром полетіло
(кульбабка)

Ріс на грядці молодець.
Хап за чуба, — та й кінець,
бо без нього, кажуть люди,
борщику у нас не буде. (Буряк )


Він беззубий, а кусає,
він безрукий, а хапає,
ще й причепиться міцненько
до штанців і до сукенки. (Реп’ях)

Зелені їжачки
Почіплялись за гілки.
Хто зірветься з деревини,
Той колючу шубу скине.
(Каштан)
Дуже довгим виростає
І пів грядки він займає
Овоч цей гарбуза брат
Літом всі його їдять
(кабачок)
Маю жовтий вусок
запашний колосок
будк з мене мука
й паляниця м”яка
(пшениця)
Підсумок: культурні рослини саджають і доглядають люди для своїх потреб,дикорослі ростуть самі,за ними не доглядають.
Продовжіть памятку друга природи:усі культурні рослини походять від...дикорослих
Ми відповіли 2семикрапочці , які бувають рослини??Отже ,вона задоволена і теж витирає своє завдання
ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку
А зараз читаємо те ,що хоче вивчити разом із нами наступне сонечко
Тема уроку”Будова рослин”. Робота у парі”Чого ж не вистачає?”
Отже, темою нашого уроку є будова рослин
У природі є багато видів рослин.(ПОКАЗУЮ ) І дерева,і кущі,і трави,квіти.Яка краса!Є такі рослини,які ростуть самі,і такі,які вирощують люди.Але у всіх них є щось спільне...Як ви думаєте,що ж хоче дізнатися наступна подружка семикрапочки?
Діти висловлюють думки.

Продовжуємо мандрівку і перевіримо, що ж таки хоче дізнатись подружка семикрапочки.
3.1. Робота у парі.Чого ж не вистачає?
Гра”Чого не вистачає у рослини”
Мета:виявити окремі органи рослин і підвести дітей до поняття про органи рослини)
(1ряд—у дітей по 1му на парту-малюнок кульбабки без квітки і набір-квітка,стовбур, листя -вони вибирають квітку)
(2ряд—дерево яблуня без стовбура )
(3ряд—перець має корінь ,квіти, стебло і листя, але без перчиків-плодів )
Підсумок:знайдені деталі-частини рослин.
Отже,РОСЛИНИ МИ СКЛАЛИ , роботу в парі ми провели і допомогли жучкові знайти свої помилки.Витираємо його завдання?
3.2Виступ дітей-артистів
-Ось і самі частини рослин.Послухайте,що ми з Семикрапочкою почули...
1учень-Я-корінь.І я тут найголовніший!Я укріпляю рослину в грунті,напуваю її водою і годую поживними речовинами.Я і людей годую,і тварин і лікую інколи.Загалом,дорогі частини рослин ,я-найголовніший серед вас!
2учень( стебло)-Вибачте.А хто тримає листя?Квіти?Плоди?Хто доставляє поживні речовини від коріння іншим частинам рослиниі повертає їх до сонця?
3учень (листок)—Подумаєш!Ти, корінь, живеш в темноті так іще за наш рахунок!Це ми готовимо рослині поживні речовини,уміло використовуємо промінчики сонця.Це ми підказуємо людям,коли потрібно полити,підгодувати рослину.Так і дихається поруч з нами легко.
4учень—(квітка)—Друзі!Не потрібно так кричати!Звичайно ,найважливіша-це-я.Тому, що я утворюю плоди і насіння, щоб рослини могли розмножуватисьІ я-найкрасивіша з вас.А який чудовий аромат від мене іде!!!І рослину ,яка має квітки, називають квітковою.
5учень—(плід)—Цікаво ,усе ,що ви взяли з грунту,з повітря ,воду-все для мене .Щоб я дозрів і дав життя новій рослині.Крім того, без мене тварини і люди померли б з голодуТому, що я 1із джерела харчування
Учитель: Які ж частини рослин ви запам”ятали?Як ви думаєте,чому ж виникла суперечка?(тому що кожна частинка рослини думала,що вона-головна.Хто ж із них головний,як ви думаєте?
Молодці! Ми познайомились із частинами рослин?Вияснили ,чому ж виникла суперечка?Сонечко витирає завдання і ми мандруємо далі за планом і вияснимо,ЧИ ДІЙСНО ВСІ ЧАСТИНИ РОСЛИНИ ЇЙ НЕОБХІДНІ. АЛЕ ПЕРЕД ЦИМ ,хто мені прочитає,що ж підготувало для нас наступне сонечко

ІV Фізкультхвилинка (під музику з танцювальними рухами)

Ну ,що ж, фізкультхв.провели?Відпочили?Сонечко з радістю витирає своє завдання.
А ми переходимо до наступного пункту мандрівки.Читаємо його.
V.Узагальнення і систематизація отриманих знань.
5.1.Робота з гербарієм.Робота у парах.
Зараз ми знову будемо працювати у парах
-відкрийте гербарій,прочитайте назву рослини;
-роздивіться уважно на будову рослини.
Вашим завданням буде знайти і розказати будову своєї рослини.
(Діти шукають органи рослини смородини,конвалії,яблуні)
Отже,піводимо підсумок роботи з гербарієм і малюнками:навколо нас багато різноманітних рослин.Але більшість з них від травички до могутнього дуба мають коріння ,стебло ,листя, квіти і плід з насінням.Це органи рослин.Саме за цими органами ми впізнаємо рослину і відрізняємо її від іншої (викладаю написи на дошці)
Ура!Ми справились і з цим важким завданням і маємо повне право попросити семикрапочку стерти його з дошки.
7сонечко-семикрапочка!
5.2.Робота з підручником,знаходження частин рослини.
--читання назву рослини;
--розповідь друга природи про неї;
5.3.Подивіться уважно і знайдіть мені корінь. Перевірте один у одного чи правильно показано корінь.-А тепер давайте подумаємо і скажемо, для чого рослині корінь(в-ді дітей)А тепер ваші міркування підсумує і сам корінь
.КОРІНЬ(тримає у руках малюнок коренів)-я живлю рослину водою;
-годую поживними речовинами;
-утримую рослину. І ЗАКРІПЛЮЮ ЇЇ У ГРУНТІ
5.4.А тепер знайдіть стеблоА для чого потрібне стебло?
СТЕБЛО (тримає у руках малюнки стебел)Я підтримую квіти і листя ,по мені проходить вода і поживні речовини до листя і квіточки.
Чи може рослина бути без стебла?
5.5.Знайдіть листочки.Для чого ж вони?Давайте послухаємо його.
ЛИСТЯ(тримає в руках малюлистя)-В листочках є дивовижна речовина, за допомогою якої рослини використовують енергію сонця,виготовляють поживні речовини якими живляться рослини і утворюють кисень.
Як ви вважаєте,чи важливі листочки для рослин?
5.6.А для чого потрібні квітка і насіння нам розкажуть наші частинки рослин
--Прилетить комашка за солодким нектарем,пилок квіточки залишиться на спинці.А коли вона перенесе пилок на 2квітку-утвориться насіннячко.Пелюсточки опадуть і з”явиться плід,в середині якого насіння.В ПОМІДОРІ КАВУНІ І ВИШНІ НАСІННЯ ЗНАХОДИТЬСЯ ВСЕРЕДИНІ ПЛОДА.
5.7.Гра “Знайди задані частинки рослини”
Мета:виявити засвоєні первинні знання дітей про органи рослин.
Перед вами лежать закриті малюночки рослини
Загадка
Зелений чуб, червоний бік,
Смачний із нього чавлять сік.
Ґадзині варять з ним борщі,
Росте в городі на кущі.
                                        (Помідор)  .
1ряд має знайти корінь і розфарбувати його чорним олівцем
2й ряд -стебло і листя зеленим
3ряд-квітку ЖОВТИМ(коли кожен відкриє і розфарбує вказані частинки-побачите соковитого помідора)
Підсумок.
Ітак!Що ж нового дізналася сонечко-семикрапочка?
-усі рослини РІЗНІ АЛЕ мають однакову будову:корінь,стебло,листя,квітка і плід.
Що ще?
-Що усі частини рослини їй потрібні і без жодної з них вона не ростиме.,тому що вони-єдиний організм і кожен для чогось потрібний
Отже ,ми справились із цим заданням і сонечко витирає його!!!
VI.Охорона рослин.Правила
Пам’ятка
• Кожен зелений листок, кожна травинка виділяє у повітря кисень. Без нього немає життя.Ходи стежками,щоб не витоптувати рослини Не топчи, не рви їх даремно!
• Найгарніша квітка та, що квітує там, де зросла. Не губи її!НЕ зривай даремно квіти!
• Невеличкий скромний букет квітів говорить про те, що ти свідома, добра, бережлива людина!
• Щоб згубити молоде дерево, потрібна хвилина, а виростити — роки. Не ламай черемху та інші кущі! Природа щедра до нас. Усе, що ми маємо,— від неї, то відплати їй своєю добротою, увагою, і вона буде щедрішою.
--НЕ виривай рослини з корінням.
У народі кажуть, що кожна людина у своєму житті повинна посадити дерево. Де б ви не були, ви повинні завжди пам’ятати, що не можна топтати траву, ламати дерева, зривати квіти.
Слова цього вірша повинні надихати вас на добрі справи.
Он повзе мурашка, ось хлюпоче річка.
Не ламай ромашку, не топчи травичку.
В зелені діброва, в китицях калина,
Глянь, яка чудова наша Україна!
МИ ВСІ ГОСПОДАРІ ПРИРОДИ-ТОЖ ЗБЕРЕЖЕМО ЇЇ ВРОДУ
Ми витираємо наш пункт плану і читаємо назву наступної зупинки
VII.Підсумок уроку. Гра “Мікрофон”
Мета: підсумувати,з яких частин складається рослина,для чого потрібний кожний орган;усвідомити,що організм рослини-єдиний і взаємопрв”язаний.
Останнє завдання сонечко витирає і дошка пуста!А це означає,що сонечко-семикрапочка сміливо перелітає на квіточку, тому що і вона, і ми знаємо будову рослини!!!А що ж це за квіточка?Запалали в чистім полі
Квіти гарні, всі червоні.
То палає влітку так
Польовий червоний ...

Ми хочемо подарувати гостям квіти і побажати процвітання у своїй професійній діяльності.
Я дякую вам за урок.
Урок закінчено!!!

Категорія: Уроки | Додав: stasia_a (21.01.2016) | Автор: Мазурик Людмила E
Переглядів: 1654 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 2

Добавил: stasia_a
0

Дуже дякую!!!Приємно,коли оцінюють твою працю!!!Ще раз велике спасибі!
Дата публикации: 22.01.2016 в 20:51 Спам[Материал]

 

ble>

 


Добавил: [ADM]Irina
0

Прекрасний урок!
Дата публикации: 21.01.2016 в 20:09 [Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!