Буква Щ щ («ща»), позначення нею звукосполучення [шч] - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Буква Щ щ («ща»), позначення нею звукосполучення [шч]

Задорожна Аліна Валентинівна
вчитель І категорії
УНВК «ЗОШ І – ІІІ ст.. №7 – колегіум»

Урок читання 1 клас

Тема: Буква Щ щ («ща»), позначення нею звукосполучення [шч]
Мета: формування ключових компетентностей:
вміння вчитися – проявляти зацікавленість у навчанні;
громадянська – виховувати почуття патріотизму;
загальнокультурна – виховувати у дітей шанобливе ставлення до духовних цінностей нашої Батьківщини;
соціальна – відповідально ставитись до своїх обов’язків, вміти спілкуватися в групах;
здоров’язбережувальна – розуміти взаємозв’язок організму людини з соціальним і природнім оточенням.
Формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з буквою «ща», яка позначає звукосполучення [шч], вчити читати склади і слова з буквою «ща», збагачувати словниковий запас дітей, виховувати любов до рідного краю.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: інтерактивна дошка, картки із завданнями для груп, дитячі малюнки.

                                                                     Хід уроку

I.Організаційний момент.
Пролунав дзвінок.
Починається урок!
Працюватимемо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці!
1. Емоційна хвилинка.
Дітки, у кожного на парті лежать букви. Вам потрібно вибрати одну із букв і придумати з нею слово, яке б означало: «Яким я хочу бути на уроці?»
П – пильним, працьовитим, переконливим.
А – активним, артистичним.
У – уважним, успішним, умілим.
С – старанним, спостережливим, спокійним, слухняним.
Р – розумним, розсудливим, рішучим.
Н – надійним, наполегливим.
2. Що я очікую від сьогоднішнього уроку? (технологія «Мікрофон»)
3. Зустріч із казковим героєм.

- Дітки, послухайте уважно загадку. Відгадавши її, ви дізнаєтесь хто завітав до нас на урок читання.
Що воно за дивна птиця –
Світла денного боїться.
Дзьоб гачком, великі очі,
І не спиться їй щоночі.
-Ху – ху – ху кричить, співа.
Відгадали? Це – (сова).
До нас на урок завітала Сова. Як ви думаєте, дітки, чи вміють птахи розмовляти, писати, читати?
Наша гостя – казкова, тому вона все вміє і знає.
Мудра Сова написала нам листа і я зараз вам його прочитаю.
Лист Мудрої Сови
Дорогі діти! Дуже давно я живу на білому світі. Багато бачила і чула. А останнім часом прилітаю у гості до учнів 1класів. Мені дуже цікаво, чого вони вже навчилися, що вміють робити. Я хочу переконатися чи ви виразно читаєте, слухаєте свого вчителя, вмієте міркувати і знаєте правила учнів.
Тому я завітала до вас на урок читання. Впевнена, що ви слухняні, талановиті і розумні дітки.
Бажаю вам гарного настрою і вдалого уроку.
З повагою Сова
-Дітки, ми повинні гарно попрацювати на уроці і показати нашій казковій гості чого варті.
Запрошуємо Вас, пані Сово, до нас на урок!
-А зараз у подарунок для нашої гості ми складемо опис сови.
(Діти складають опис птаха).
-Виступ групи «Всезнайки» (Розповідь дітей про сову).
ІІ Мовленнєва розминка.
1.Робота над чистомовками.
Ок-ок-ок-ось-колючий їжачок.
Ми-ми-ми-приготувався до зими.
Чок-чок-чок-повна хата грушечок.
Ок-ок-ок- частуватиме діток.
2. Робота над скоромовками.
-Як треба промовляти скоромовки?
-Для чого ми їх вивчаємо?
(Пригадування вивчених раніше скоромовок).
Єнот в дуплі ховається,
Єхидна поруч грається.
3. Робота в парах. Читання слів, дивлячись на крапку.
                              ро • са
                              ко • са
                              ко • сар
                             тра • ва
                              річ • ка
                               ро • бота
                             фаб • рика
4. Слова у слові заховались,
А які, ви, здогадались?

(Винагорода).
ІІІ Вивчення нового матеріалу.
1.Розгадування загадки-акровірша
Що тут казати-хижа вкрай
У неї апетит найкращий.
Карасику, ти не дрімай,
А то в її потрапиш пащу!
2. Складання найоригінальнішого речення про щуку.
3. Виступ групи «Дослідники» (Цікава інформація про рибу-хижака).
4. Звуко-буквенний аналіз слова щука.
IV Ознайомлення з великою і малою буквою Щщ.

-Чим схожі велика і мала буква?
-Який предмет нагадує буква «ща»?
1.Аналіз будови літери Щ.
Розкажіть про букву Ща!
А вона така як Ша!
Тільки в неї – каже Костик,
Унизу праворуч хвостик.
2. Добір учнями слів із буквою щ.
3.Визначення місця букви щ у словах;

Ящірка, щука, лящ, щиглик, щітка.
-Яке слово на вашу думку зайве? Чому? Доведи свою думку.
V Фізкультхвилинка.
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній!
Ви до сонця потягніться,
Веретеном покрутіться,
Раз присядьте, два присядьте,
І за парти тихо сядьте.
VI.Робота з Букварем.
1.Читання слів у стовпчику.

-Яке слово написане з великої букви? Чому? Що воно означає? (Батьківщина)
-Як ще можна назвати Батьківщину? (Вітчизна, держава, Україна, рідний край).
2.Виступ групи «Літератори» (Вірші про нашу Батьківщину).
1 учень
Знаєш, що таке Батьківщина?
Батьківщина – це ліс осінній,
Це домівка твоя і школа,
Це гаряче сонячне коло.
Батьківщина – це труд і свято.
Батьківщина – це мама і тато.
2 учень
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна,
Люби, шануй, оберігай
Наш край, що зветься Україна.
3 учень
Моя рідна Батьківщина
Має назву Україна.
В мене й нація своя –
Українець в мами я.
Є у мене й рідна мова,
Де вкраїнське кожне слово.
4 учень
Ми дуже любим весь наш край –
Ми любим Україну.
ЇЇ лани і зелен гай,
В саду рясну калину.
Там соловейко навесні
Співає між гілками.
Та й ми співаємо пісні,
Змагається він з нами.
3.Екскурсія нашою Батьківщиною.
Виступ групи «Народознавці».
Державна символіка.
Карта України.
Мальовничі куточки рідного краю.
4.Опрацюванна уривка вірша В.Симоненка.
- Читання вірша «Ехом».
- Заучування вірша напам’ять.
- Конкурс «Найкращий декламатор».
5.Опрацювання тексту «Наша Батьківщина».
- Читання тексту із позначками.
+ знаю - не знаю ? – мене зацікавила ця інформація
6. Словникова робота. «Довідкове бюро».
7. Читання тексту «дощиком»

- Знайти у тексті слова, що є географічними назвами.
- Які ще слова пишуться з великої букви? Наведи приклади.
- Що тебе у цьому тексті змусило задуматись?
- Що найбільше сподобалось? Чим?
VII Робота у групах.
Діти виконують завдання і звітують про свою роботу.
Завдання для груп.
1 група «Літератори».
Із рядочків склади віршик.
Тут живемо я і ти.
Поле. Річка. Синій гай.
Любо стежкою іти,
Україна – рідний край!
2 група «Дослідники».
Скласти із пазлів зображення природи рідного краю.
3 група «Всезнайки».
Скласти прислів’я із таких слів.
без що соловей Людина без пісні Батьківщини.
4 група «Народознавці».
Скласти невеличкий виступ.
«Що я можу зробити корисного для своєї Батьківщини».
VIII Представлення дітьми виставки малюнків «Україна – рідний край».
IX Виконання пісні Наталії Май «Пісня про Україну».
X Підсумок уроку.

-Чи справдились ваші очікування?
-Що нового дізнались?
-Що найбільше сподобалось?
Дорогі дітки, дякую вам за старанність і активну роботу на уроці.
Думаю, що Мудрій Сові сподобався наш урок читання.
(Подарунки від Сови «Талісмани мудрості»).

Категорія: Уроки | Додав: (29.07.2014) | Автор: Задорожна Аліна Валентинівна
Переглядів: 1573 | Рейтинг: 5.0/16
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!