Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Урок 11 Тема. Чемним потрібно бути всюди. У музеї. Запрошуємо до театру Мета: познайомити дітей із призначенням театру, храму, музею, бібліотеки; ознайомити з правилами культурної поведінки в цих громадських місцях; сприяти засвоєнню духовних цінностей; створити передумови для усвідомленого сприймання і засвоєння учнями соціальних та морально-правових норм, історичних, національно-культурних традицій українського народу; виховувати шанобливе ставлення до служителів храму, працівників, музею, бібліотекарів. На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні матеріали видавництва «Ранок»: демонстраційний матеріал «Уроки ввічливості». ХІД УРОКУ 1. Вправа «Погода».
2. Вправа «Мікрофон».
3. «Мозковий штурм».
Висновок. Перебуваючи в цих місцях, потрібно дотримуватись певних правил. 4. Робота за підручником (С. 39). 1) Учні розглядають малюнки, розповідають, що на них зображено, називають відомі їм правила поведінки у бібліотеці, виставковій залі, храмі.
2) розповідь про бібліотеки.
У Харкові знаходиться одна з найбільших бібліотек країни — державна наукова бібліотека імені В. Г. Короленка. Вона відкрита в 1886 році. У 1901 році на кошти, зібрані у населення, за проектом архітектора Бе-кетова споруджений будинок, в якому вона розміщена і зараз. У кожному районі міста є свої районні бібліотеки. У нас в школі є шкільна бібліотека і читальна зала. 3) розповідь про храм.
4) Вивчення правил поведінки у храмі.
5. Робота у зошиті з друкованою основою (С. 31, завдання 2).
— У Харкові багато храмів (демонстрація фотоплакатів харківських храмів). Покровський Кафедральний собор був збудований над річкою Лопань у 1689 році. Відомі також Успенський собор; Благовіщенська, Покровська, Дмитріївська, Холодногірська церкви.
6. Робота з підручником (С. 40). 1) Учні роздивляються малюнки, уявляючи, що вони в музеї природи, розповідають, що там знаходиться. Потім уявляють, що вони у музеї старовинних речей, тому міркують, що там можна побачити. Учитель читає текст підручника.
2) Розповідь про музеї свого міста. Музей — це культурно-освітній та науковий заклад, що збирає, вивчає, зберігає та експонує пам'ятки матеріальної і духовної культури, природничо-наукові колекції. До музею ми приходимо подивитися на картини, скульптури, старовинні речі або інші цікаві для людей предмети. Ці предмети у музеї називають експонатами. Про експонати нам розповідають люди, яких називають екскурсоводами. У місті Харкові багато музеїв: історичний, природознавчий, анатомічний, музей образотворчого мистецтва, музеї окремих видатних діячів (фотоплакати). (Якщо в школі є музей, доцільно розповісти про нього.)
7. Вправа «Мікрофон».
8. Обговорення правил поведінки у музеї. Чи згодні ви з такими правилами, яких потрібно дотримуватись у музеї?
9. Робота у зошиті з друкованою основою (С. 31, завдання 3). Учні виконують ситуаційні завдання.
Раз — підняти руки вгору, Два — нагнутися додолу. Три, чотири — прямо стати. Будем знову починати. Раз — піднялись, два — присіли, Хай мужніє наше тіло. Руки в боки, руки так, Руки вгору, як вітряк. Раз, два, три — свою парту ти протри. Чотири, п'ять — на місце сядь.
10. Робота за підручником (С. 41—42). 1) Учні розглядають малюнки, складають речення.
2) Учитель читає текст про театр.
3) Учитель читає вірш Віри Парамонової «Актор».
11. Робота у зошиті з друкованою основою (С. 31, завдання 4). Учні розглядають малюнки, називають, яких помилок припустилися герої мультфільмів у театрі, а також складають поради.
12. Підсумок уроку.
На уроці можна також використати такі завдання. • Ігри «Хто назве найбільше чарівних слів», «Будь ласка». Опис цих ігор — у підручнику (С. 102). Їх можна провести під час фіз-культхвилинки. Тест «Можна чи не можна у музеї?»
а) Учитель — бібліотекар. Учнів класу — читачі у читальні. Учні по чер- б) Робота в парах. I варіант — бібліотекарі; II варіант — читачі. Правила користування книгою 1) Бери книгу чистими руками. 2) Книгу читай, акуратно гортаючи сторінки, не слини пальців. 3) Гортай сторінки за верхній куточок. 4) Щоб із книги не випадали сторінки, під час читання не перегинай її. 5) Не закладай сторінки ручками, олівцями, іншими предметами. 6) Користуйся закладкою. 7) Не читай книги під час їжі, не малюй у них, не підкреслюй слів. 8) Шануй книгу і бережи її. ПОШАНА ДО КНИГИ Здавна люди шанують книгу. Саме вона відкриває шлях до незліченних скарбів мудрості, набутих людством у продовж багатьох століть. Необхідно дружити з книжками. Вони допомагають опанувати основи науки, вивчити історію України, пізнати навколишній світ. А найголовніше — глибоко перейнятися за свій народ, його культуру. (Із журналу «Пізнайко»)
1) У читальній залі працюй мовчки, не заважай іншим. 2) Не стукай ніжками стільця. 3) Не розмовляй із товаришами. 4) Не смійся голосно. 5) Сторінки книги перегортай тихенько.
1) Твій знайомий зайшов до храму у головному уборі. 2) Тобі не видно експонату в музеї, тому що попереду стоять твої товариші. 3) Під час екскурсії по музею ти відстав від свого класу 4) Ти побачив, що хтось кинув додолу зім'ятий папірець. 5) Товариш у музеї щось тобі шепоче, а ти не чуєш.
2. Читання вірша Ігоря Січовика «Невихований ведмідь».
| |
Переглядів: 1373 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |