Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі [ Додати статтю ]

Чесна людина – мудра

Урок 21
Тема: Чесна людина – мудра.
Мета: Вчити дітей не розкидатися легковажно словами, не давати нездійсненних обіцянок. Розвивати в дітях бажання бути чесними, сміливими. Виховувати почуття відповідальності.
Обладнання: ікона, свічка.

Хід уроку

І. Вступна частина.
1. Християнське привітання.
2. Спільна молитва.
3. Перевірка домашнього завдання.

Зачитування дітьми творів на тему: «Що я маю робити, щоб про мене говорили, що я маю мудре і розумне серце».
4. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми з вами поговоримо про те, що бути чесним - означає бути мудрим.
ІІ. Основна частина.
1. Знайомство з новим матеріалом.

а) бесіда вчителя про людську чесність і правдивість.
- Діти, як ви вважаєте, бути чесним – це важко, чи ні?
- Це і легко, і важко. Якщо людина звикла завжди говорити тільки правду, якою б вона не була, то їй легко. А якщо хтось вважає, що можна не завжди бути правдивим, то тій людині легше жити з неправдою. А тільки, чи завжди вже так і легше? Адже неправда породжує неправду. І врешті - решт можна колись і заплутатись у своїй брехні. А от правдива людина завжди намагається все робити по честі, дотримувати дане слово, обіцянку. Тоді і в неї на душі легко, і в людей, що її оточують теж, цікаво і приємно з нею спілкуватись. Правдива людина – це завжди надійний друг, гарний товариш.
- Зараз ми познайомимось з оповіданням Л. Пантелєєва «Слово честі» і побачимо, як хлопчик, хоч ще й маленький, але вже вміє дотримувати свого слова.
б) знайомство з оповіданням Л. Пантелєєва «Слово честі», підручник, с. 96-100;
Діти читають самостійно.
в) аналіз прочитаного:
- Кого зустрів письменник в парку пізно ввечері?
- Що робив хлопчик?
- Що не давало йому можливості покинути пост?
- Хто виручив хлопчика?
- Які почуття у вас викликало це оповідання?
-Якими словами можна охарактеризувати хлопчика? (Відповідальний, сміливий, чесний, сумлінний і відповідальний).
- Що б ви сказали хлопцям, які забули про вартового?
- Що для хлопчика означало слово честі?
- А що воно означає для кожного з вас?
г) знайомство з оповіданням про дівчинку Лялю;
- А зараз ми познайомимося з дівчинкою Лялею з 4-А класу і подумаємо, чи не має в нашому класі таких, як Ляля.
Діти слухають оповідання (читає вчитель) і придумують кінцівку до нього.
- Порівняйте поведінку хлопчика із оповідання Л. Пантелєєва і дівчинки Лялі. (Діти висловлюють свої враження).
д) аналіз цитати із Святого Письма: «Слово ж ваше хай буде: Так, так, та Ні, ні, щоб не впасти вам в осуд».
е) робота над прислів’ями;
Діти діляться на 4 групи і обговорюють зміст одного з прислів’їв, а потім пояснюють його всім дітям класу:
• Хто чисте сумління має, той спокійно спати лягає.
• Батьком, матір’ю не хвались, а хвались честю.
• Хто не додержує слова, той сам себе зневажає.
• Краще не обіцяти, ніж слова не здержувати.
ІІІ. Підсумкова частина.
1. Узагальнення вивченого.

- Який висновок можна зробити з вивченої теми?
- Негідно легковажно розкидатися словами, давати нездійсненні обіцянки. Чесне слово – правдиве, тверде і мужнє – не можливе без праці душі, воно є невід’ємною частиною людської гідності.
2. Домашнє завдання.
Підручник, с. 101. Підготувати відповідь на запитання.
3. Спільна молитва.

Рудик О.В. – вчитель початкових класів Широківської загальноосвітньої школи №1

Категорія: Християнська етика в українській культурі | Додав: (15.07.2015) | Автор: Рудик О.В.
Переглядів: 1675 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!