Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Де в природі міститься вода?

ПРИРОДОЗНАВСТВО 2 КЛ. ЗУСТРІЧ 8. ДЕ В ПРИРОДІ МІСТИТЬСЯ ВОДА?
Мета: розповісти учням, де в природі міститься вода; дати уявлення про стан водойми восени; розвивати спостережливість, мовлення, мислення; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до її багатств.

Хід уроку Природознавство 2 кл. Де в природі міститься вода?
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
— Що таке термометр?
— Як улаштований цей прилад?
— Які бувають термометри?
— Скільки різних термометрів є у вас удома? Порівняйте їх. Яка температура понітря у вас у кімнаті, а яка температура — на вулиці?
2. Робота над загадками
• Що тече, не зупиняється? {Вода)
• Що шумить без вітру? (Вода)
• У чому дірки не вивертиш? (Уводі)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що найбільше води у вигляді рідини міститься у різноманітних водоймах, що вода входить до складу ґрунту, рослин, тіла тварин і людини.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручникам (с. 20 - 21)
— Пригадайте, які властивості має вода? Використовуючи допоміжні слова, складіть розповідь про властивості води: рідка вода, безбарвна, прозора, не має запаху та смаку, приймає форму посудини, тече.
— Розгляньте малюнки на с. 20. Пригадайте, де в природі зустрічається вода.
— Як ви вважаєте, чому Землю називають «голубою планетою»?
— Як на глобусі позначають йодні простори океанів і морів? Яка в них вода? Де міститься прісна вода?
— Пригадайте, які моря омивають територію України. Покажіть їх на малі (глобусі).
— Назвіть і покажіть на фізичній малі України найбільшу річку,
— У високому синьому небі пливуть білі пухкі хмаринки. Вони також складаються із води. Бо, як насупляться й почорніють хмари, то а них випаде на землю дощ або сніг. Отже, є вода і у ґрунті. Під поверхнею землі ховаються підземні води. Рослини, тварини і люди також мають у своєму складі воду.
— Відгадайте загадку.
• Білий камінь у воді тоне. (Сіль, цукор)
Дослідницька лабораторія
— Розгляньте малюнки на с. 21. Які властивості води вони демонструють?
— Поміркуйте! Як довести, що у складі тіла людини є вода?
— Розгляньте малюнки. Синьокрила Сойка запитує: «З чого складається березовий сік? ».
2. Фіакультхаилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Гра «Уяви» [див. Додаток на с 17]
2. Розігрування сценки «Біля ставка восени»
У вчителя в руках м'яка іграшка — жабка. На дошці — фотографія ставка восени.
Учитель. Розкажи, будь ласка, жабко, що відбувається з твоїм ставком восени?
Жабка. Він змінюється!!! Улітку я такого не спостерігала.
Учитель. Що так сильно тебе дивує?
Жабка. Вода стала холодною, водні рослини опускаються на дно, і доведеться всім жабам ховатися в мул до весни.
Учитель. Ось у чому справа! Ми з учнями спробуємо в усьому розібратися.
— Як ви вважаєте, чому вода в ставку стала холодною? (Настала осінь, по холоднішало, і вода стала холодною.)
— А чому жаби ховаються в мул? (Щоб їх не з'їли хижі риби.)
— А хто окрім жаб ще живе в ставку? (Різні риби, різні жучки, равлики.)
— Як ви вважаєте, чому водні рослини опускаються на дно? (Щоб не за мерзнути.)
— А чому вони можуть замерзнути на поверхні ставка? (Сонце світить не так сильно, вода погано прогрівається,рослинам бракує сонячного тепла.)
— Правильно. Незабаром настане зима, і вода в ставку замерзне — перетвориться на лід. Але на лід перетвориться тільки поверхня ставка, а на самій глибині вода не замерзне, і саме це допоможе водним рослинам перезимувати і не загинути. Якщо ж рослини залишаться на поверхні ставка, то вони замерзнуть і загинуть.
— Діти, подивіться на фотографію, якою прозорою стала вода в ставку! По її поверхні пливе листя, опале а дерев. Подивіться уважно, що відбивається у воді ставка? (Небо, хмари.)
— Згадайте, яким ставок буває влітку? Вода в нім така сама холодна, як восени? Чому тепла?
— На березі ставка — пісок. Як ви вважаєте, який він на дотик? (Холодний, вологий)
— Чому? (Иосени на вулиці холодно. Сонечко гріє не так жарко, пісок не нагрівається. Часто йдуть дощі, і тому пісок вологий.)
Жабка. Тепер я зрозуміла, чому вода в ставку холодна і чому водні рослини зникли, і навіщо жаби в мул ховаються — настала осінь.
— Мила жабко, не сумуй. Осінь — теж чудова пора! Подивися, яким сумним, але дуже красивим став твій ставок! Як красиво відбиваються в ньому хмари, а опале листя пливе, немов маленькі кораблики.
— Чому так змінився ставок?
— Чим осінній ставок відрізняється від літнього ставка?
VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Де в природі міститься вода?
— Що нового дізналися на уроці?
— Де в природі міститься вода?
— Які водойми існують у місцевості, де ви живете?
— Чи повинні люди піклуватися про водойми?
— Як ми можемо це зробити? (Не забруднювати воду і береги.)
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 20-21.
— Складіть розповідь про те, як змінився став вашої улюбленої водойми (річки, озера, ставка тощо) восени.



Джерело: http://fiz-cultura.ucoz.ua/news/prirodoznavstvo_2_kl_zustrich_8_de_v_prirodi_mistitsja_voda/2013-12-24-630
Категорія: Уроки | Додав: (25.07.2015) | Автор: Home
Переглядів: 1978 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!