Десяток. Повторення таблиць додавання та віднімання в межах 10 - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Десяток. Повторення таблиць додавання та віднімання в межах 10

Тема. Десяток. Повторення таблиць додавання та віднімання в межах 10
Мета. Закріпити і повторити вивчений матеріал, формувати усні та письмові обчислювальні навички, вправляти учнів у розв’язуванні задач вивчених типів, розвивати логічне мислення, увагу дітей, знайомити дітей з історією рідного міста, виховувати старанність, бажання вчитися
Обладнання. Таблиця додавання в межах 10, схеми задач, слайди з видами міста
Тип уроку. Урок повторення й узагальнення

                                                                               Хід уроку

I. Організація класу
Ось і все дзвенить дзвінок,
В гості йде до нас урок.
На місця треба сідати
Час урок розпочинати.

До нас на урок завітали гості. В народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось.
Всі сідайте тихо, домовляємося не шуміти, руку гарно піднімати, на уроці не дрімати, а знання мерщій хапати. То ж гаразд, часу не гаєм і урок вже починаємо.

ІІ. Повідомлення теми уроку, мети завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності
Тема нашого уроку «Десяток. Повторення таблиць додавання та віднімання в межах 10». Сьогодні ми будемо не тільки розв’язувати приклади і задачі, але здійснимо мандрівку нашим містом.
- Яким має бути наш урок?(цікавим, трохи казковим, навчальним, продуктивним)
- Що для цього потрібно? (дисципліна, уважність, зібраність, активність)
- Що очікуєте від уроку?
- Яка зараз пора року?
- Яка вона?
- У вигляді чого падає сніг на землю?
Мандрують сніжинки світом, землю вкривають снігом. Багато цікавого зустрічають на своєму шляху. І ось одного разу, велика хмара, на якій вони летіли, опинилася над стрімкими кам’янистими берегами, з яких здіймаються могутні мури і башти Старої фортеці. «Ой, що це за дивовижне місце?» - питали сніжинки одна в одної, але ніхто з них не знав відповіді на це запитання.
- А ви знаєте? Підкажіть сніжинкам, куди вони прилетіли.
Наше місто одне з найдавніших міст України, з майже тисячолітньою історією. А Стара фортеця - головна гордість і визначна пам'ятка Кам’янця – Подільського, невід’ємна частина і візитка нашого міста. Це одна з найкрасивіших фортець світу, якою хотіли володіти князі, хани та королі з усього світу Але в усі часи фортеця гідно боронила рідне місто. Кажуть, турецький хан Осман, побачивши укріплення Кам’янця, запитав: «Хто збудував таку могутню фортецю?». «Сам Бог», – відповіли йому. «Нехай Бог і здобуває її!» – з цими словами хан повернув своє військо додому .
За всю свою історію фортеця лише двічі зазнавала поразки.

ІІІ. Повторення і закріплення вивченого матеріалу
Тим часом на хмарці почалось велике стовпотворіння. Сніжинки вишикувались в чергу, готуючись стрибати з парашутиків, щоб розпочати цікаву мандрівку. Допоможіть їм. Розставте сніжинки так, щоб вони швидше опинилися на землі.

1. Усний рахунок
5 8 2 1 4 7 9 3 10 6
- Що для цього потрібно зробити? (робота в парах)
- Як називається записаний ряд чисел?
- Назвіть сусідів числа 4?
- Попереднє число числу 7?
- Наступне число числу 3?
- Що ви знаєте про попередні і наступні числа?
- Яке число в цьому ряду зайве? Чому?

2.Гра «Відгадай число»
- Я задумала два числа і отримала 10. Які числа я могла задумати?

3. Вправа на розвиток логічного мислення
- Сніжинки з хмарки на землю летіли 10 хвилин. Скільки хвилин до землі летіла кожна з них?

4. Хвилинка каліграфії
Подув вітерець і розкидав сніжинки. 2 сніжинки впали з лівого боку моста,
3 сніжинки – з правого боку, а 5 – приземлилися на міст. Поставте питання до задачі так , щоб вона розв’язувалася дією додавання.
(запис числа 10, пояснення каліграфічного написання цього числа)

5. Індивідуальна робота
Ті сніжинки, що приземлилися з лівого та правого боку моста, насправді впали в каньйон річки Смотрич — глибоку вузьку долину із стрімкими схилами, що сягають висоти у 50 м, яка в’ється навколо старої фортеці. Його вважають одним із «Семи чудес» Кам’янця - Подільського.
Щоб вибратися сніжинкам з цього каньйону і зустрітися з подружками на мосту біля старої фортеці, треба піднятися сходинками. Розв’яжіть приклади і допоможіть сніжинкам зустрітися.
5 + 2 10 - 4
7 – 4 6 + 3
3 + 6 9 - 5
9 – 4 4 - 4
5 + 3 0 + 8

5. Робота з класом. Математичний диктант:
у нашому місті 10 історичних пам’ятків, 1 картинна галерея, 5 музеїв, 3 мости, до складу старої фортеці входить 11 башт.
- Як утворюється число 11?
Продовжуючи мандрівку, сніжинки звернули увагу на унікальну споруду Замкового моста, яка є чудовою пам'яткою архітектури. У народі його називають Турецьким. Його вважають самим старим мостом на Україні.
Стомилися сніжинки, вибираючись з каньйону і запропонували нам відпочити.

6. Фізкульхвилинка
Раз, два - всі присіли,
Потім вгору підлетіли.
Три, чотири - нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
П'ять, шість - всі веселі
Крутимось на каруселі,
Сім, вісім - в поїзд сіли,
Ніжками затупотіли.
Дев'ять, десять - відпочили
І за парти дружно сіли.

7. Робота з геометричним матеріалом
А далі сніжинки вирішили мандрувати ось на такій машині.
- З яких геометричних фігур її склали?
- Що записано в прямокутнику?
- Прочитайте його по-різному?
Знайдіть його значення і утворіть з цього прикладу приклади на віднімання, запишіть їх в зошитах ( самостійна робота).
Мало хто знає, що Кам’янець - це місце не тільки загадок, легенд та тисячолітньої історії. Майже 90 років назад в ньому був побудований один із перших українських автобусів. «Кам’янецький мотор», так називали цей автобус, мав 12 місць для пасажирів у салоні, та ще два місця біля водія. Машина проїжджала 30 км за годину.
З Кам’янця до Проскурова ( так в ті часи називався Хмельницький) автобус їхав 4 години, робив технічну перерву, й далі їхав ще 5 годин до Вінниці. Порахуйте скільки годин їхав до Вінниці цей автобус.

8. Творча робота
Помандрували сніжинки далі. Оглянули Старе місто. Побачили Ратушу, де розташований Музей грошей, діючий храм Кафедрального костьолу Святих Апостолів Петра і Павла, де у вільний від богослужіння час проводять екскурсії з історії архітектури цього храму та історії мистецьких творів, які в ньому знаходяться, і знову опинилися біля річки. А як її переїхати - не знають. Що треба знайти сніжинкам для переправи на інший берег річки? Допоможіть їм.
- Як ви думаєте, у вигляді якої геометричної фігури можна на малюнку показати міст?
- Накресліть відрізок довжиною 10 см.

8. Гра «Незакінчені речення»
Час мандрівки закінчився. Сніжинки помандрували світом далі. А ми підведемо підсумок уроку.
- Результат дії віднімання називається…
- Щоб знайти невідомий доданок треба...
- Від переміни доданків сума не…
- Наше місто називається…

ІV. Підсумок уроку
- Чи справдилися ваші очікування?
- Які математичні дії ми пригадали під час уроку?
- Які нові слова запам’ятали?

Категорія: Уроки | Додав: кошка7279 (13.06.2016) | Автор: Харченко Наталія Степанівна E
Переглядів: 567 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 2

Добавил: ЛанаНа
0

Мені урок теж сподобався. Дякую! Успіхів!!!
Дата публикации: 07.10.2016 в 16:23 Спам

Добавил: rebrishtetiana
0

Дуже гарний
Дата публикации: 05.10.2016 в 21:06 Спам
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!