Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Ділова гра “Конфлікт”

 Тема: Конфлікт

 Мета :  Формувати  поняття  конвенція ,конфлікт. Вчити  вмінню вирішувати  конфліктні  ситуації, поважати особисте  "я”кожної  людини.


 Обладнання:

1.               Картки  для  відповідей

2.               Піктограми

3.               Ситуативні  завдання

4.               Пам”ятка  для  дітей

5.               Пам”ятка  для  батьків

6.               Слова павутинки

7.               Тест

8.               Таблиця кольорів


   Дорогі друзі!Зовсім  недавно  ми  зустріли  з  вами  2009 рік, Генеральна  асамблея ООН  оголосила  2001-2010роки- Міжнародним десятиріччям миру  та  ненасильства в інтересах дітей  світу.З цією  метою  була  прийнята  Декларація.Цей  закон  повинні  люди  всієї  землі.

   -А хто  з  вас  знає,що  означає  слово "Декларація”?

 Декларація — це просто  оголошення  всіх  прав.Є  права й  дітей,звичайно.Треба,щоб  усяк  їх знав.Знайте  ж,  що  усі  ви  рівні.Від  народження  в  правах.

     І людина-змалку  вільна

    Наче  в  небі  синій  птах.

     Знайте  ж,змалку,всіх  діток

     Треба  вчить  оберігать,

     І  ніхто  у  всьому  світі

     Їх   не  сміє   ображать!


Треба діткам  всього  світу 

 Не  сваритись,а  дружить,

і  по  правилах  хороших

По  законах треба  жить


       Цю  декларацію  повинна   виконувати   кожна  людина.В ній   висловині  такі  положення:Подивіться на  дошку  і  разом  прочитаємо  їх.(Діти  разом  читають)

     1.Поважати   життя   кожної  людини

     2.Відкидати  насильство

    3.Проявляти  благородство

    4.Вміти  слухати  аби  краще  розуміти  один  одного

    5.Боронити планету

    6.Переосмислити поняття  солідарності.

        У  кожного  із  ваших  батьків  був  найщасливіший  день у  житті.Це  день,коли  ви  з”явились  на  світ.Із  перших  днів  життя батьки  оточили  вас  великою любов”ю і піклуванням.І  ви  постійно  відчуваєте цю  любов  в  повсякденному житті.

         Для  захисту  ваших  прав  в  нашій  країні  був  прийнятий  документ.Назва  йому  "Конвенція”.

   Словникова  робота

  Конвенція-договір,угода  між  державами  з  якого небудь  спеціального  питання.

-Чому для  захисту  прав  дитини  було  прийнято  окремий  законодавчий  акт?

  Бо дитину  ні  в  чому  не  можна  порівнювати  з  дорослими.

-Давайте ж  разом поміркуємо ,які  права в  нашому суспільстві  має  дитина.

          Діти    1.Кожна дитина   має  право на  освіту.

                            2.Діти  мають право  на лікування.

                            3.Всі  ми  дуже  любимо  гратися.

4.               Повинні  знати свою рідну  мову.


Ви  помітили ,що  четвертим положенням є вміння слухати  аби  краще розуміти  один  одного.

  -А  чи  вмієте,ви  слухати і  розуміти  один  одного?

  Це невміння  призводить  до  конфлікту.

 

    Конфлікт-це  процес  різкого загострення протиріч і  боротьби  двох  чи  більше  сторін .

  -Ваше шкільне  життя  сповнене  конфліктів.

  -Діти, а  між  вами  виникали коли-небудь конфлікти?


  Дитина1. В  мене   великий  конфлікт із  сусідом  по парті.Я  ненароком  поклав підручник  на  його половину  парти.а він відкинув  його.

 Дитина2. А  мені Михайлик в  їдальні   насипав  солі  в  чай.

  Учитель.  Між  ким  в  цих  випадках  виникла  суперечка?

  Дитина .Непорозуміння виникало  між  учнями.

 Учитель-А тепер  давайте  уявимо ,що  ми  в  лісі.І  подивідця які  конфліктні ситуації   виникають  між  звірами.


  Зайчення  Раз,два,три,чотири,п”ять.

                   Вийшов  зайчик погулять!

                  В  мене  є  смачна  цукерка

                  Є скакалка, є люстерко.(все показує)


Лисиця  Йди  сюди  малюк  вухатий

              Мусиш  все  мені  відддати!

              Дай  скакалку!Дай цукерку!

              Тай  нащо  тобі люстерко?

              Це  мені  воно  згодиться

              Я ж красунечка лисичка!


Ведмідь Декларацію  лисице ,ти звичайно  не читала.

                 Є  такий  закон  на  світі

                 Це — серйозна  дуже  справа.

                 Ображать  не  маєш  права

                 слабших  себе  і  малих

               То ж віддай  все  малюкові

                 Бо  такий  закон для  всіх!

Вчитель -  То   хто в  цьому  випадку  знає  закон  і  право ?

                  Так ,Ведмедик.А    тепер  знатимуть  і  зайченя  і  лисичка.

                   А  зараз подивіться  ще  одну  конфліктну  ситуацію

 

Собачка -Добрий  день ,кумасю кішко.

                Іди  посидимо хоч трішки.

 

Кішка   Ой  нема  коли  сидіти

              Он  гуляють  в  мене  діти

Кошенята   Кидай  мяч ,мерщій  лови

                    Ось  дивись ,раз,два, три

                    Ой  мені не  повезло

                     я  розбив  чуже  вікно !

 

Собака   Зараз кошеня  погане

                Ремінцем я  враз  дістану

 

Кішка   Не  чіпай його  ,не  смій

               Кошеня  синочок  мій

              На  дитя не  слід кричати

              І жорстоко  так карати

              То  вгамуйся  в  цю  ж  хвилину

              Не  порушуй  прав дитини!

 

Вчителька  -Як   ви  думаєте,як  закінчується  ця історія?- Чи  треба  наказувати  кошенят ?

                  Хто  винен  ,що так  трапилось?

                  Ми  з вами   розглянули конфлікти.

                  Що ж  призводить до  їх  винекнення ?

(Діти  називають ,а  вчитель  вирішує на  дошці таблички  з  надписами).


Вчитель  Нажаль виникають  конфлікти  і  між  державами.Іноді  ці  конфлікти  закінчуються  війною .Прикладом   цього  свідчать   події в  Афганістані ,Чечні.Що  ж за  собою несе  страшне слово  війна.


  Дитина  Війна це  насамперед  смерть.


                  Це розруха  .

                  Сльози.

                  Голод

Народ  наш  мудрий  і  спостережливий, все  помічає.І тому  в  нашій  мові  зустрічаються  фразеологізми  на дану  тему.

1.Живе  як  кіт  із  собакою.

2.Накрити  мокрим рядном.

3.  Перемивати кісточки.

                  Також  конфлікти  відображені в  приказках

                  Діти  ,а  які  ви  знаєте  приказки ?

1.               З добрим  дружись ,а лихого  стережись.

2.               З  ким  поведешся,того  й  наберешся.

3.               Що  посієш  те  й пожнеш.

    Конфлікти  з  художніх  творів.

(Ісценізація  вірша Грицька  Бойка "Підслухана розмова”,”Сашко”,”Булка  з  маслом”)

 Обговорюють  ситуації.

Вчитель .Народ  завжди  помічав  поведінку  людини.І передавав  це  не  тільки  у  приказках,віршах.Дуже багато  конфліктних  ситуацій  зустрічається  в художніх  творах.

-Всі  ви  дуже  любите  казки.Спробуйте  назвати  ті ,у яких  на  вашу  думку  є  конфліктні  ситуації.

1.Дит.Про двох  цапків .Тут  конфлікт між  цапками.

2.Дит.Казка "Лисичка -сестричка та вовк Панібрат”.В  цій казці  конфлікт  між  вовком  та  лисичкою,а  також  між вовком  та  людьми.

3.Дит.Казка” Лисичка  та   журавель”.Конфлікт  між лисичкою  та  журавлем.

4.Дит.Казка”  Колосок”(конфлікт між  півником  і мишенятами.

5.Дит. Казка "Попелюшка”(конфлікт  між  мачухою  і  дочкою).

Вчитель .А  в  яких  творах,які  ми  читали  з  вами  на уроках читання  зустрічаються  конфліктні  ситуації .Згадаймо  їх.

I.Нещодавно  ми  читали оповідання " Кордон”.суперечка  відбулася  між  однокласниками- хлопчиком  і  дівчинкою.

II.А  мені  пригадалося  оповідання В.  Нестайка "Руденький”,в  цьому  творі  виник конфлікт  між двома хлопчиками.

III.А я  пригадую  оповідання  Клари Біхарі "Сестричка”.Тут  конфлікт  між  дівчинкою   і батьками .

Групова  робота.

  Вчитель  -Ви  вже звернули   увагу  на  те ,що   на  ваших столах  лежать  аркуші  паперу.  Попрацюємо  в  групах. Перед вами конфліктні ситуації .Обговоріть  їх  і   знайдіть  вирішення(самостійна робота  та  виступи  дітей).

  Вчитель.  Отже,  на  зло  завжди  потрібно  відповідати   добром, ставитися до  інших  так ,як  би  ти  хотів  ,щоб  ставилися  до тебе.

                       (шум.)

 -Що  це  за  шум ?Давайте  подивимося,що ж  там  діється.

       Інсценізація  уривка  оповідання Б. Грінченка  "Грицько”.

    Вчитель.Ви  подивились інсценізацію  уривка  оповідання Б. Грінченка "Грицько”.

                  Що ви  відчули  ,коли  спостерігали за  суперечкою між хлопчиками.

1.Дит. Мені  було  жаль  Семенка,

 2. Дит. А мені  хотілося  помирити  хлопчиків.

Вчитель. А  тепер давайте створимо  колективну  картину  нашого  настрою.(вивішуємо  пам”ятку  кольорів.

      Червоний  - радість;

      Зелений — увага  ,замріяність;

      Рожевий- фантазування;

  Чорний  -втомленість;

   Жовтий   - щирість;

   Блакитний -бадьорість ;

   Синій  -азарт;

   Коричневий -співчуття,жалість.

       Вчитель .А  тепер  надамо  слово  нашим  акторам.  Опиши  свій  стан ,коли  ти виконувала   роль  Грицька.

                  Я  відчувала сором  за  йог  поведінку.

      Вчитель.  А  що   скаже  Семенко.-

                  Дискомфорт.  В   душі  відчувала  незгоду  в його поведінці.

     Вчитель. -Яким  чином  можна  було уникнути  суперечки ?

 Дитина . Семенко  міг  би  попросити у  Грицька  ягід .

 Дитина. Якби  Семенко  вибачився і  не  був грубим  ,конфлікту  не  було б .

 Учитель .Отже  ,для  вирішення  будь-якого конфлікту  ми  застосовуємо   слова  ввічливості.

                  А  які  ви  знаєте  слова  ввічливості ?

                  А як  на  вашу  думку  може  ще  сприяти  вирішенню конфлікту  ?

Учень.  Мирилки.

    Вчитель .А  які  ви  знаєте  мирилки?

                Мир- миром

               пироги з  сиром

              варенички  в  маслі

              ми дружечки  красні- поцілуймося !


Через тин  вишня  похилилася

Дві  подруженьки посварилися,

Тобі  яблучко ,мені  грушечка,

Не  сварімося ,помирімося,дружечко !

 

Вчитель.А  які пісні  ви  знаєте  у  яких  зустрічаються  конфлікти? .Заспівайте  їх.

("Несе  галя  воду”,”Ой у  вишневому  саду”,”Чом ти не  прийшов”,”Їхали  козаки”,”Чому  ведмідь  взимку  спить”

  Вчитель. З  усього цього   ми  бачимо  ,що  будь-яка  конфліктна  ситуація не  минає безслідно.Образа ,сварка,горе,гнів,заздрощі  та  прагнення помститися-усе  це  скорочує  життя.Але  щоб цього не  сталося  будьте  добрими ,ввічливими,ніжними,лагідними,милосердними,завжди  посміхайтесь  один  одному.Ви багато побачили  і  почули  конфліктних  ситуацій і  навчилися їх  вирішувати.А  зараз пограємося  у  гру "СВІТЛОФОР”.

   1.Від  суперечки легше утриматися,а ніж потім здихатися її.

    2.Теплі слова розтоплюють холодні  серця.

   3.Послуга  за  послугу.

   4.Давай приходь  і  подумаємо  разом.

   5.Під  час суперечки заслуговує  похвали той , хто  перший  замовкне.

    6.Чия  сила  того й  правда .

    7.Добре  слово  мало  коштує ,та дорого цінується.

     8.Зуб  за  зуб -це   чесна  гра.

     9.Хочеш  мати  хорошого  друга -зроби  йому щось  приємне.

10.         Найкращий спосіб  улагодження  конфліктів уникати їх  зовсім.

11.         Лагідність  перемагає  гнів.

12.         Щирість,чесність і довір”я гори  звернуть .

13.         Вони  на  тебе  з  каменем,а ти  до  них з прихильністю.

14.         Правди  можна  добиться,воюючи  на  воюючи.

Вчитель . Молодці!  Ви  всі  дружнопрацювали,всі  були старанними,активними,дуже  добре  розв”язували  конфліктні ситуації.

    -Скажіть ,то  що ж  потрібно для  того ,щоб між  дітьми  і  дорослими  не  виникало  конфліктних  ситуацій.(Діти всі  разом ДРУЖБА)

  -А  зараз  ми  з  вами посадимо  дерево  дружби. (Двоє  дітей  виносять макет дерева і прикріплюють).

   Вчитель.Діти !а тепер  подивіться  за  вікно .Яка пора  року  до  нас  завітала?

   Діти.  Весна.

  Вчитель .Молодці!  Справді  до  нас  прийшла  весна-  чарівниця.і  давайте  ми  з  вами своїми  добрими  побажаннями допоможимо  нашому  дереву  одягнутися  у  весняний цвіт.

(Діти  зачитують  свої  побажання і  прикріплюють на  дерево.)


Арсенюк  О.В., вчитель  ЗСШ №3 м.Жашкова 

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: [ADM]Irina (23.03.2013) | Автор: Арсенюк О.В.
Переглядів: 2885 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!