Добре слово золотий ключ - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Добре слово золотий ключ

Урок 2
Тема. Добре слово золотий ключ.
Мета. Навчання дітей правил спілкування, збагачувати їхнє мовлення варіаціями різноманітних привітань, виховувати вічливість.
Обладнання: Предметні й сюжетні малюнки на вказану тему.

Хід уроку

I. Вступна бесіда.
-Про що ми говорили з вами минулого разу? Як люди спілкуються? Якщо зустрілися двоє товаришів і починають розмовляти, то яка це буде форма мовлення? Ми з вами постійно будемо вправлятись у мовленні, робити його цікавим і зрозумілим.
II. Розповідь про різноманітні форми привітання і прощання.
- Сьогодні познайомимось зі словами-привітаннями. Щодня ви не раз спостерігаєте, як люди при зустрічі говорять слова привітання. Чи запам'ятали ви які це слова? (Добрий день, добрий ранок, здрастуйте, добрий вечір). Крім цих слів, люди старшого віку вживають ще й слова "доброго здоров'я". Чи знаєте ви, коли вживається привітання "добрий день"? А що люди говорять з ранку? Які слова промовляють коли розлучаються? Найчастіше ми вживаємо слова "до побачення" А якщо ви хочете побажати комусь щастя, здоров'я то можна сказати: "Всього найкращого", "Бувайте здорові", "Щасливо залишатися".
III. Робота за малюнками.
Наприклад: уважно розгляньте малюнки і розкажіть про їх зміст.
1) Кого ви бачите на малюнку? (Дівчинку і маму). Що говорить мама? (Вона прощається з Оленкою). Куди мама йде? (На роботу). Що вона наказує Оленці?
2) Галя йде із школи, а Сашко в школу. Вони зустрічаються. Хто з них
привітатися першим? А хто першим має подати руку?
3) Намалюйте, з ким ви зустрічаєтеся по дорозі до школи.
IV. Ігрові ситуації.
-Зараз діти трохи пограємось:
A) Уявіть собі що Олесь від'їжджає з нашого села, а ви його проводжаєте. Яка розмова відбулася між вами?
Б) Оксана й де по дорозі до школи й несподівано зустрічає батьків Ніни яка довго хворіла. Що Оксана скаже їм? Про що розкажуть Оксані батьки Ніни?
Два товариші зустрілися на вулиці.Як вони привітаються?
Г) Зараз Богдан вийде за двері, а потім постукає, зайде і скаже "Добрий день".
Що і як ви йому відповісте?
Д) Уявіть собі, що Іринка виходить із класу раніше від усіх і прощається тільки з учителькою. Чи правильно поводиться Іринка?
(Двоє хлопчиків зібралися вудити рибу, бабуся їх проводжає).
-Діти, самі спробуйте скласти оповідання, використавши в ньому слова привітання і прощання: Доброго ранку, хорошого вам лову, Дякуємо, до побачення.
План розповіді:
1. Куди зібралися хлопці?
2. Коли вони встали?
3. Хто їх розбудив?
4. Що воии взяли з собою?
5. Хто їх проводжає?
6. Чого вона їм Бажає?
7. Що і як відповідають хлопчики на побажання старшого?
Два-три учні розповідають, наприклад?
У неділю Роман і Сергійко вирішили піти на річку. їх в ранці розбудила бабуся. Вони швидко зібралися. Взяли з собою вудочки, відро, приманку для риб і вийшли з хати. Бабуся їх проводжає. "До побачення-сказала бабуся,-хорошого вам лову". "Дякуємо, будьте здорові "-відповіли хлопці".
- Ми вживали слова ввічливість, чемність.Як би ви пояснили їх значення, коли б вас запитав хтось з дорослих?
VII. Гра "Дружи з " ввічливими словами
Учитель розповідає, а діти вставляють ввічливі слова.
Мама послала Маринку до тьоті Діди за книжкою. Марина подзвонила в двері зайшла в квартиру і сказала...(Добрий день). Тьотя Діда саме відпочивала, дівчинці стало незручно і вона сказала (Пробачте, будь ласка). Тьотя Діда дала дівчинці книжку. Маринка сказала.. ..(Дякую, до побачення) і пішла до дому.
VIII. Учитель переказує або читає дітям оповідання В.О. Сухомлинського "Здрастуйте" "Дякую".
Разом з учителем діти аналізують оповідання.

IX. Творча робота. Вчитель читає казку В.О. Сухомлинського "Зайчик і горобина".
Засипали сніги землю. Нема нічого їсти Зайчикові. Побачив зайчик червоні ягоди на горобині. Бігає кругом дерева, а ягоди високо.
Просить зайчик:
-Дай мені, Горобино, одне гроно ягідок.
-ПросиВітра, він відірве.
Попросив зайчик Вітра. Прилетів вітер, гойдає. Трясе Горобину. Відірвалося гроно червоних ягід, впало на сніг. Їсть Зайчик ягоди, дякує Вітрові.
- Яким тоном звернувся Зайчик до Горобини? Як вона йому відповіла? Перекажіть розмову Зайчика і Горобини в особах. Як, ви гадаєте, звернувся зайчик до Вітра? Перекажіть це звернення від імені Зайчика, вживаючи слово Вітре. Які вічливі слова введете в мову Зайчика? (Вітре, відірви мені, будь-ласка. Гроно ягідок.) Як Зайчик подякував Вітру? (Спасибі, Вітре; дякую тобі, Вітре).
X.Підсумок уроку.

Категорія: Уроки | Додав: olgatalakh75 (03.03.2016) | Автор: Талах О.П.
Переглядів: 288 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!