Доброта як важливий засіб формування моральності вихованців ГПД - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Доброта як важливий засіб формування моральності вихованців ГПД

Доброта як важливий засіб формування моральності вихованців ГПД
 

Тема Душі людської доброта
Мета: Навчати усвідомлювати ідейний зміст слова доброта. Розвивати творче мислення, зв’язне мовлення. Формувати в дітей почуття доброти любові до навколишніх людей, розуміння того, що людина - не просто частина природи, а найвище її творіння. Виховувати співчуття до хворих людей , для тих у кого трапилось горе.
Обладнання: прислів’я (картки) «Тлумачний словник», деревце доброти і милосердя

                                                                    Зміст заняття

1. Організація групи
2. Скерована розмова вихователя з учнями.

Виростай , дитино, щира і привітна,
Від людей хороше, добре переймай.
І не трать зусилля, щоб була примітна,
А довкіллю й людям ти добра бажай.
Давайте уявимо життя як джерельце. Обговоримо з ним, що слід робити, щоб джерельце – життя було чистим і прозорим.
Простягніть до сонця рученята. І відчуйте , що тепла в сонечка багато. Воно ваші ручки гріє промінцями і радіє зустрічі з вами.
- Сьогодні наша розмова піде про одну із найчудовіших людських якостей – доброту.
- Протягом свого життя люди завжди думали про те , як жити на Землі?
Давайте і ми спробуємо відповісти на це питання: «Як люди повинні жити?» ( Відповіді)
- А як ви думаєте, що найбільше цінується в людині? (Добро)
- Що таке добро?

3. Розкриття теми заняття
Людина повинна прагнути робити добро для тих , хто її оточує. А добро -це, насамперед щастя всіх людей.
В Україні все активніше починають відзначати День спонтанної доброти - свято, яке придумали благочинні організації світу, щоб ми підтримували одне одного добрими словами і приємними вчинками.
День спонтанної доброти - нове свято для українців.
У світі воно існує з 1998 року - тоді на конференції світового руху за доброту в Токіо представники благодійних організацій запропонували відзначати День спонтанної доброти 17 лютого. Їхній заклик почули спочатку в Японії та Сполучених Штатах, потім свято поширилося на Австралію і деякі країни Європи. За майже 20 років існування свята до нього долучилися громадяни десятки країн світу. А кілька років тому про нього заговорили і в Україні.
Філософія свята дуже проста: люди планети об’єднуються хоча б на один день , щоб зробити наш світ добрішим. Адже кожному з нас дуже складно жити без доброти і підтримки. Загального алгоритму проведення свята немає. Цього дня ми вчимося бути добрими, не соромитися виявляти свою доброту до рідних, знайомих і незнайомих людей. Це і є сенсом людського співіснування: навчитися безкорисливо робити добрі справи та отримувати від цього задоволення!

4. Розкриття теми заняття
А. групове завдання ( розсипані прислів’я)
Добре діло пізнаєш добру людину
У лиху годину солодше за мед
Де є добрі люди буде тобі скрізь гладенько
Добре слово бо є безпритульні собаки й коти
Шануй батька й неньку роби сміло
У світі бракує на всіх доброти там біди не буде

Б. робота в групах
-розкажіть один одному , «яке добре діло вам зробили будь-коли» ?

В. доберіть слова , близькі за значенням (синоніми) до слова «доброта»
                                   Доброзичливість              дружба               допомога

                                                                           ДОБРОТА

                                       Милосердя                   чуйність                   ввічливість
Отже, доброта- це чутливе, дружне ставлення до людей.
-Діти, намагайтесь так себе поводитися, щоб всі люди про вас сказали найчастіше саме такими словами , як добрий , чуйний, доброзичливий, ввічливий, милосердний.
ДОБРЕ СЕРЦЕ
Мама гуляла зі своєю трирічною дочкою Марійкою. Дівчинка радісно стрибала на одній ніжці, щось муркотіла собі під ніс і усміхалася перехожим.
На тротуарі сидів жебрак - старий чоловік, небритий та погано вбраний, з втомленим обличчям і глибокими зморшками. Він сидів , потупивши погляд , а перед ним стояла металева тарілка з монетами та дрібними гривнями. Жінка глянула на нього мимохідь і пройшла повз. А Марійка підбігла до жебрака і… обійняла його. Мама остовпіла. Спочатку мама хотіла підбігти і забрати дівчинку, але щось її стримало. «Нехай ,» - подумала вона, а на очах виступили сльози.
А що творилося з жебраком, словами важко описати. Він плакав і усміхався одночасно, змінювався на очах: плечі розправилися, а обличчя посвітлішало. Усі гроші , що лежали перед ним, він згріб і простягнув дівчинці. Мама почала відмовляти його, та чоловік сказав: «Знаєте, вона подарувала мені значно більше, ніж гроші. Вона подарувала мені любов, і я хочу віддячити тим, чим можу.»
Зате Марійка не стала ніяковіти , а простягнула долоньки і з радістю прийняла гроші. «Ура! Ми купимо булочку», - сказала вона мамі.
Разом з мамою вони пішли до магазину за булочкою, а розчулений чоловік зібрав свої речі і легко покрокував геть.
Мама з Марійкою і ще кілька разів приходили на це місце, прихопивши з собою гостинці, але цього чоловіка більше ніколи не бачили. І мама сподівалася, що його життя змінилося на краще, а тому він більше не жебракує.
Г. словникова робота
Муркотіла жебрак
Мимохідь остовпіла
Згріб потупивши погляд
Розчулений
- Як Марійка віднеслася до вуличного жебрака?
- Які почуття виникли під час слухання тексту?
- Чому навчає нас це оповідання?
Діти - такі щирі й безпосередні, не соромляться проявляти радість і любов. Чому ж дорослішаючи , ми перестаємо так робити? Все-таки яке дивовижне життя… Такий простий і безпосередній вчинок дитини так-вплинув на дорослу людину. Дитина піднесла нам важливий урок.
4) Засвоєння уроку доброти
Гра ,,Якщо ти добра людина, то повинен…»
Умови гри: Якщо ви робите добрі справи, то плескаєте в долоні, а якщо ні, мовчите.
1.Допомагати мамі мити посуд.
2.Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.
3. Не вмиватися.
4.Берегти рідну природу та охороняти її.
5. Шанувати працю інших людей.
6. Галасувати, коли хтось відпочиває.
7. Бути вихованим , стриманим.
8. Обманювати, хвалитися.
9. Насміхатися з чужого горя.
10. Добре вчитися багато читати.
11. Не слухати батьків.
12. Допомагати друзям у біді.
13.Ділися тим що в тебе є.
14. Ображати інших.
15. Захищати слабкого.
16. Спати на уроках.
17. Красти.
18. Любити своїх батьків.
- Бачу, що ви знаєте , що має робити добра людина. А тепер подумайте , чому потрібно робити добро?
5.Підсумок заняття
А.) проблемне питання:

- Чи може кожен з нас бути добрим чарівником ?
-Чи справді для цього потрібна чарівна паличка?
- Виявляється , що ні. Стати добрим чарівником може кожен із нас. Бо наша доброта дарує радість іншим.
Б.) конкурс-гра: «Деревце доброти і милосердя»
(У дітей на партах контури деревця)
Якщо зробиш якусь добру справу, намалюй на ньому листочок, якщо проявиш милосердя – квіточку. Поспостерігай, за який час воно зазеленіє, зацвіте. Намагайся вдосконалювати себе , щоб твоє деревце життя зазеленіло, цвіло і давало добрі плоди.
Якщо твої вчинки будуть лише ,, для годиться», то на дереві ростиме самий пустоцвіт.
У складний час ми живемо нині, багато горя й біди є довкола, але мусим жити, сіяти добро в людських душах, бути милосердними.
Усі ми в світ прийшли, щоб жити,
Великі ми , чи ще малі,
Людина в світ прийшла - любити,
Добро творити на землі!

Додаток
Врятує світ краса,-
Завжди так говорили.
Тепер рятують світ любов і доброта,
Бо однієї краси занадто мало.
Тож, люди на землі,
Спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла.
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості, любові і добра!

Діти світу, візьміться за руки,
Щоб розквітли і Мир і Добро,
Щоби світ наш не відав розлуки
І війни на землі не було!

Твори добро
Ти добро лиш твори повсюди.
Хай тепло твої повнить груди.
Ти посій і доглянь пшеницю,
Ти вкопай і почисть криницю
Волю дай , нагодуй пташину
Приласкай та навчи дитину,
Бо людина у цьому світі-
Лиш добро повинна творити.
                                         (Л. Іванків)

Доброти не продати
Доброти не продати,
Доброти не купити,
Як не зняти із неба
Синіх зорів тобі.
Без добра і без ласки
На цім світі не жити,
Як без сонця не жити,
І калині й вербі.
                                        (Ф. Мороз )

Добром за добро
Зоставайся доброю, людино,
На любов будь щедрою завжди-
І добро душевне не загине
В радощах і пазурах біди.
Зоставайся доброю, людино,
Хай минають ночі , дні, роки-
Буйним цвітом в світ сяйне калина
З під твоєї теплої руки.
Зоставайся доброю, людино,
Чистою, як в джерелі вода.
Хай до сонця тягнеться билина,
Хай вертає пташка до гнізда.
Зоставайся доброю, людино,
Хай летять у вирій журавлі,
Хай вростає в небо тополина,
Хай добро панує на землі.
Зоставайся доброю, людино,
Хай тобі не встелить душу мох.
За турботу дякує дитина,
За добро добром віддячить Бог!
Зоставайся доброю, людино,
Зустрічай свойого щастя цвіт,
І збагни, ця істина—єдина:
На добрі тримається весь світ! (Ф. Мороз )
Людина починається з добра,
Із світла, що серця переповняє.
Ця істина як світ стара,
Ай досі на добро нас надихає.
(Любов Забашта)
Я вірю в силу доброти,
Що має долю роботящу
Що хоче ,щоб і я, і ти,
І все було у світі кращим.
                                                 ( В. Крищенко.)

1. Добра справа-не буває недоречною,
однак можна не встигнути зробити її.
2. Треба говорити так , щоб прикрасити тишу, інакше краще мовчати.
3. Не варто боятися, коли йдеш у добрій справі, бо разом з тобою йде Бог.
4. Краще правильно діяти, ніж красиво говорити.
5. Мій друже, швидко згадуй добрі слова, а неприємні- хай забуде голова.
6. «Раз добром нагріте серце вік не охолоне» . Т Г Шевченко.
7.У людини з добрим серцем світла душа.
8.Добра не та людина яка вміє робити, а та яка не вміє робити зло.
9.Добрий на добро навчає , а злий на зле наставляє.
10. Добре слово , мов зоря,- світить довго і здалеку.
11. Того хто іншим допомагає , попереду щастя чекає.
12. Де є добрі люди - там біди не буде.
13. Добрий камінь все перемиє, а злий сам зламається.
14. Хай добро живе у душі, у вчинках ,а не на язиці.( В. Сухомлинський)

Прислів'я про весну
1. В березні багато снігу, то буде багато хліба.
2. Сонце блищить , а мороз тріщить.
3. Хто як дбає, так має.
4. Посієш вчасно, то вродить рясно.
5. Ластівки низенько літають – дощ обіцяють.
6. Ластівка день починає, а соловей кінчає.
7. Бджілка маленька - в роботі вдаленька.
Весна мамине свято тепло квіти радість збільшується день сонечко ігри зелені дерева бруньки струмки птахи комахи перший дощ

Кросворд

Яка пташка закликає сівачів у поле (жайворонок)
Яка частина доби світлова (день)
Що тане у березні (сніг)
Весна – днем ….. (красна)
Якій пташці допомагаємо посе литися в саду (шпак)
Яке слово буде по вертикалі (Весна)

Категорія: Уроки | Додав: місяць (22.03.2017) | Автор: Шкурінська Ірина Миколаївна E
Переглядів: 126 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!