Додавання чисел без переходу через розряд в межах 20 (вивчені випадки ) - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Додавання чисел без переходу через розряд в межах 20 (вивчені випадки )

Тема : Додавання чисел без переходу через розряд в межах 20 (вивчені випадки ).
Мета: Активізувати одержані знання з математики; ознайомити з одним із
народних свят українців Стрітенням.
Розвивати пам'ять, увагу, мислення, обчислювальні навички.
Виховувати інтерес до уроків математики.
Обладнання: малюнки проліска і сніжинки, годівничка, малюнки
зимуючих птахів, малюнок «Мороз», гра «Жайворонок»,
гра «Склади задачу».

                                                                                             Хід уроку.

І. Загально-корекційна частина.
1. Загадка.

Узори вишиває
Без голки і без нитки.
Улітку спочиває,
А взимку – дуже рідко.
Шкода, що ті узори
На сонці тануть скоро!
Мороз (Малюнок мороза)

2.Відповіді на запитання:
- Коли тріщать морози? (Взимку)
- Яка зараз пора року? (Зима)
- Який місяць? Число?
-
ІІ. Основна частина.
1. Вступна бесіда.

- Сьогодні 15 лютого і в цей день святкується Стрітення. Цього дня зима зустрічається з весною.
Вони між собою змагаються. Позмагаємося і ми. У нас буде дві команди «Пролісок» і «Сніжок». (На дошці малюнки проліска і сніжинки)

- Що таке пролісок?
- Коли вона цвіте?
- То чому ж одна команда називається «Пролісок», а друга «Сніжок»?
- За кожну правильну відповідь команда отримуватиме бал. Якщо переможе «Пролісок», незабаром прийде весна, а якщо «Сніжок», то зима ще затримається.

2. Усні обчислення.
- Гляньте, білочка одна
Визирає із дупла.
Ще одна стрибнула з гілки,
А за нею – аж три білки.
Вас ми просим, діти милі,
Щоб всіх білок полічили.
                                                         (5)

- Повісили діти, в саду годівницю.
Туди прилетіли: дві синиці,
ворона, снігур, горобець, і весела сорока.
Хто з вас хутчіше нам відповість,
Скільки пташок в годівниці тій їсть?
                                                                   (6)

(На дошці вивішуються малюнки пташок: сороки,ворони, снігура,синички, горобця, шишкаря)

Але так як надворі ще зима і мороз, то він перетворив цих пташок у сніжинки.
(На столі годівничка і білі кульки там, які прикривають пташок)
І ми можемо їх врятувати, тобто розморозити, даючи правильні відповіді і виконуючи правильно завдання.

3. Повідомлення теми уроку.

4. Гра «Знайди правильну відповідь»


(На дошці записані приклади і є по 3 відповіді, треба знайти правильну відповідь і підкреслити).

16     14
15 + 1 = 19      19 – 1 = 20
13      18

- Що отримуємо при додаванні 1?
- Що отримуємо при відніманні 1?
- Врятували одну пташку. Як вона зветься? (Зняли кульку з одної пташки. Нею виявилась ворона.)

5.Робота в зошитах:
а) аналіз виконання домашнього завдання;
б) каліграфічна хвилинка
Поясніть мені: чи важко
Відрізнить від звіра пташку?
- В птаха дві ноги, а в звіра,
Знають добре всі, - (чотири).
в) математичний диктант:
7 + 10
10 збільшити на 5
18 зменшити на 10
г) перевірка диктанту і бали додати до кожної команди за правильну відповідь.
- Ще одну пташку врятували, як вона зветься? (сорока)

6.Розв’язування прикладів біля дошки і в зошитах.
(Діти пояснюють порядок виконання дій.)

10 + 3 + 7 2 + 14 + 4

Звільнили пташку. Яку? (снігур)

7.Фізкультхвилинка.
- Де вороно-каркороно ти була,
Що вороно-каркороно принесла.
- Покружляла, покружляла угорі,
Горобців порозганяла у дворі,
Стріла півня розбишаку-пісняра.
І чкурнула-дременула із двора.
(Діти виконують різні вправи.)

8.Складання задачі за малюнком і прикладом.
(Для кожної команди).

(малюнок синички) (малюнок снігура)
10 + 2 17 - 10

- А як ця пташка зветься?

9.Бесіда про перші квіти весни.
(Малюнки квітів: проліска, підсніжника, фіалки і конвалії. Діти їх називають.)
Звільнили ще одну пташку -шишкаря.

10.Розв’язування задачі.

Зіна зірвала 12 конвалій, а Таня на 8 конвалій більше. Скільки конвалій зірвала Таня?
(За правильну відповідь бали).
- Звільнили ще одну пташку. Яку? (синичку)

11.Завдання за індивідуальними картками.

Загадка.
Перелітний птах,
Співати мастак,
Найпершим прилітає,
Зимує в Африці й Китаї.
                                         (Жайворонок)
(Приклади написані на жайворонках.)
Бесіда про те, що матері пекли жайворонків і давали дітям. А діти водили хороводи і закликали весну.
(Перевірка робіт і бали.)
- Звільнили останню пташку. Яку? (горобця)

12.Підсумок уроку.
- Як ми назвемо цих пташок? (Зимуючі.)
- Що ж їдять зимуючі птахи?
- Ми винесемо годівничку на вулицю і насиплемо туди зерна, бо ще весна не прийшла.
- А зараз давайте порахуємо бали.
- Яка ж команда перемогла?
- Що робили на уроці?
- Що сподобалось на уроці?
- Щось нове дізналися на уроці?

13.Домашнє завдання: за індивідуальними картками.

ІІІ. Заключна частина.

- А тепер давайте вивчимо пісеньку, якою закликають весну.
(слова записані на дошці. Вчитель пригощає учнів печеними жайворонками.)
- Благослови, мати, весну закликати,
Весну закликати, зиму проводжати:
Зимочка в візочку, літечко в човночку!

Категорія: Уроки | Додав: (22.09.2016) | Автор: Надія Стецюра E
Переглядів: 254 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!