Додавання і віднімання чисел в межах 8 - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Додавання і віднімання чисел в межах 8

Тема. Додавання і віднімання чисел в межах 8

Мета. Закріплювати вміння та обчислювальні навички додавання і
віднімання чисел в межах 8. Вдосконалювати вміння
складати задачі за малюнком і розв,язувати їх.
Розвивати увагу, нестандартне мислення учнів, пізнавальну активність.
Виховувати почуття задоволення від виконаної роботи; любов до тварин, прагнення піклуватися про них.

Обладнання. Ноутбук, математичний набір «Усе для лічби», картки для складання задач і прикладів, лічильні набори для кожного учня, казкові герої.

                                                                                                    Хід уроку

1.Загальнокорекційна частина
Створення емоційного настрою уроку.
Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчата,
А за ними і малята!
-Сьогодні до нас прийшло багато гостей. Це вчителі нашої школи.Вони попросилися до нас на урок, щоб побачити, що ви вже вмієте, чому навчилися.
А ось ще одна гостя проситься до нас на урок. І ми всі її знаємо. Вона до нас не раз уже приходила, хоча ми її і не бачили.Але я не знаю, що й робити. Ця гостя каже, що прийде тільки тоді,коли ви відгадаєте загадку про неї.
Хто чарівницю цю впізнає?
Над землею вона літає,
Чудеса творити вміє.
Всім в біді допоможе…(Фея)
На ноутбуці показую зображення Феї з кінофільму «Попелюшка». Воно буде там на протязі всього уроку.
-Фея буде спостерігати за нашою з вами роботою і пообіцяла за хорошу працю нам якийсь сюрприз. І ще вона подарувала мені чарівну паличку, якою ми будемо користуватися на уроці.

ІІ.Основна частина
1.Актуалізація знань дітей:

-Діти! А який урок наразі у нас? (математика)
-Давайте нагадаємо, до скількох ми навчилися рахувати? (до 8)
2.Перевірка знань дітей:
А) - порахувати до 8, 6, 5 і в зворотньому напрямку;
Б) – назвати «сусідів» чисел 5, 6, 4, 2;
В) – гра «Як ти знаєш числовий ряд 1 - 8».
Вчитель на дошці виставляє в неправильному порядку числа від 1 до 8. Завдання: поставити правильно числа і сказати, якого числа не вистачає. Віднайти його серед інших чисел і поставити на своє місце.
Г) – гра «Математичне доміно».
Вчитель пропонує дитині з,єднати картку із цифрою з карткою із зображенням відповідної кількості предметів (множиною).
Д) – усний рахунок (цікаві задачі)
1.Три овечки коло гречки,
На лужку ще три овечки.
Полічи овечок цих –
Скільки разом їх усіх?
2.Бігла кізка по містку,дзвінко цокотіла.
Двох подружок в чорні цятки кізонька зустріла.
Кізка мекнула зухвало:
-Я вас усіх порахувала!..
Як додать іще мене –
Скільки буде тоді, м-м-ме-е?
3. Підсумок перевірки знань.
4. Оголошення теми уроку. Мотивація.

- Сьогодні ми з вами повторимо все, що вчили на попередніх уроках: додавати і віднімати в м. 8, складати задачі і розв,язувати їх.
- А навіщо нам вчитися рахувати?
5. Каліграфічна хвилинка
- Сьогодні ми вже нагадували, що навчились рахувати до 8. То ж нагадаємо, як вона пишеться – цифра 8.
Зошит свій я відкриваю,
навскоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно, не зігнусь.
Буду я писати гарно.
За роботу я берусь.
6. Складання і розв,язування задачі за малюнком
Гуляючи по саду, їжачок побачив, що під яблунею лежало 8 яблук.Він 3 наколов собі на голочки і пішов далі. Скільки яблук залишилось лежати під яблунею?
-Скільки яблук лежало?
-Скільки їжачок наколов?
-Я взнати, скільки яблук залишилось лежати під яблунею?
Викладання і запис приклада – розв,язку задачі на стенді і запис його в зошити.
7.Фізхвилинка
На уроці всі стомились,
Адже добре потрудились.
То ж давайте для розрядки
Зробим кілька вправ зарядки.
Раз! – підняли руки вгору.
Два! – нагнулися додолу.
Три! – повернулись вправо, вліво.
На «чотири» - всі присіли.
Похитали головою,
Ще й притупнули ногою.
Пальчиками повертіли
І за парти тихо сіли.
8. Гра «Склади і розв,яжи приклади»
-Все частіше на весняному небі з,являється лагідне сонечко. Ось і до нас воно завітало. На своїх промінцях воно принесло нам числа, з якими мискладемо приклади і розв,яжемо їх.
(Діти складають приклади, записують їх на дошці і в зошитах і розв,язують).

9.Складання і розв,язування задачі за малюнком з підручника (с. 103, № 4)
- Скільки росло яблук на яблуні?
- Скільки яблук з,їли діти?
- Як взнати, скільки залишилось на дереві?
Викладання приклада – розв,язку на стенді і запис його в зошити.
10. Гра «Хто який приклад розв,язав?»
- А ось до нас завітали ще гості. Хто це? (Півник, їжачок і гномик) Вони хочуть погратися з вами в гру. Їм Фея дала завдання: розв,язати приклади на дошці. І дала відповіді до цих прикладів.Але наші герої не можуть справитись з цим завданням. І просять нас їм допомогти.То ж давайте їм допоможемо? Ви самостійно розв,яжете ці приклади, а потім ми їм допоможемо.
На дошці приклади:
5 + 2 = 6 – 4 = 8 – 5 =
Нижче наші герої з цифрами 7, 3, 2. Діти самостійно вираховують приклади. А потім разом ставимо кожного героя з своєю відповіддю на потрібне місце.

11.Повторення геометричного матеріалу
- Відгадайте, про яку геометричну фігуру йде мова?
Маю я три вершини,
Три сторони та три кути.
Хоч верти, хоч крути,
Та всього у мене три.(Трикутник)
В мене аж чотири сторони
І чотири різні кути.
А вершини спробуй сам порахувати.
Трикутнику я рідний брат,
Тільки звуть мене …(квадрат)
-Виберіть серед фігур, які стоять на дошці, названі фігури.
-А тепер викладіть у себе на партах з паличок: дівчатка – трикутник, а хлопці – квадрат.
12. Підсумок уроку
От і підходить до кінця наш урок.(Аналізую хто і як працював на уроці, хто як написав в зошиті. Показую кращі зошити. Виставляю їх на дошку «Кращі зошити»)

ІІІ.Заключна частина.
-Ось і закінчився наш урок. Але ви не забулися, що нам пообіцяла Фея? А ми з вами добре попрацювали на уроці .То ж вона нам принесла обіцяний сюрприз.(Показую мультфільм про Фею, яка наприкінці приносить подарунок.)
-А що в цій скриньці – ми наразі побачимо (там яблука, які роздаю дітям ).

Категорія: Уроки | Додав: (23.03.2016) | Автор: Олена E
Переглядів: 370 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!