Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Доброта в дитячому серці

Етична бесіда на тему:

Доброта в дитячому серці.

Мета: розширити поняття про добро, добре, вчити учнів проявляти доброту до інших, формувати у школярів найвищі людські цінності: доброта, ввічливість, милосердя, людську гідність, чуйність, любові і поваги до ближнього;
розвивати почуття відповідальності за свої вчинки і викликати бажання робити добро людям, розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальний інтерес.
виховувати почуття людської гідності, бажання духовно вдосконалюватися, виховувати любов та пошану до оточуючих людей, викликати у дітей бажання бути чуйним та милосердними й уникати злих вчинків,.
Обладнання: відеопрогравач (ноутбук), відеоролик «Притча про добро», аудіозапис Барбарики «Что такое доброта?», оповідання «Річкові камінчики» А.Кузнєцова, аркуші для малювання та олівці, «Квітка доброти».

Хід бесіди:

ПОЧАТОК БЕСІДИ:
Розповiдь учителя
– Як ви думаєте, діти, чому коли ми кажемо слова «добрий день» люди посміхаються і завжди дають відповідь із побажаннями добра? (Робиться загальний висновок про те, що це чарівні слова.)
– Пропоную вам подумати, що ж таке добро і як його можна відчути.(Відповіді дітей.)
– Добра людина, яка вона? (Відповіді дітей)
– Отже, сьогодні на етичній бесіді ми поговоримо про якості хорошої людини, а саме – про добро, і особливу увагу звернемо на те чи володієте ви цією чеснотою. Для початку я пропоную вам переглянути відеоролик під назвою «Притча про доброту». Поміркуйте, які якості притаманні героям цього відео.

ОСНОВНА ЧАСТИНА:
1. Дайте відповіді на запитання до переглянутого відеоролика:
1. Про кого відеоролик? Назвіть персонажів.
2. Чому дівчинка вирішила подарувати своїй сестрі щось гарне?
3. Що сталося в магазині?
4. Навіщо дівчинка хотіла подарувати сестрі намисто?
5. Уявіть себе на місці дівчинки. Чи віддали б ви всі свої заощадження на подарунок?
6. Як ви думаєте, чи вистачало у дівчинки грошей на таке дороге намисто?
7. Які почуття виникли у продавця магазину після розповіді дівчинки?
8. Опишіть емоції, які виникли у вас по відношенню до дівчинки, її сестри та продавця?
9. Спробуйте описати те, що відчула старша сестра дівчинки.
10. На кого з героїв відеоролика ви хотіли б бути схожим? Чому? Кого з мультфільму можна назвати добрим, таким, що готовий допомогти безкорисно?
11. Який висновок ми можемо зробити після перегляду цього відео?
12. То яка ж вона, добра людина?
Дидактична гра «Квітка доброти»
– А зараз вам таке завдання, подумайте, якими б словами ви могли описати кожного зі своїх однокласників? Кожен з вас отримає одну пелюстку з цієї квіточки, а ви по колу повинні дати товаришу праворуч свою пелюстку, щоб він написав одне добре слово, яке характеризує вас. І так передавати далі. Доки пелюстка знову не опиниться у вас.
– Чи приємно було читати написане про вас? Чи приємно було писати щось добре про вашого товариша?
– Ми своїми руками можемо зробити себе щасливими. Говорити приємні слова приємно. І добро від нас повертається добром до нас. Ми щасливі, коли говоримо іншим добрі слова, робимо добрі справи.
– Щойно ми з вами зробили квітку доброти нашого класу.
Розв’язування моральних ситуацій
– В мене є для вас оповідання «Річкові камінчики» А.Кузнєцова, давайте уважно послухаємо й зробимо свої висновки.

РІЧКОВІ КАМІНЧИКИ
Валя хворіла вже третій тиждень. Важко хворіла. Вона майже не вставала з постелі, їй важко було їсти, говорити. Цілими днями Валя лежала в ліжку нерухлива, бліда й сумна.
Лікар приходив майже щодня. Він уважно оглядав дівчинку; прописував їй все нові й нові ліки. Але Валі краще не ставало.
Мама втратила спокій. Вона місця собі не знаходила, дивлячись на дочку. їй боляче було дивитися у Валині погаслі очі. Що тільки не перепробувала мама, щоб розвеселити дівчинку. Нічого не допомагало.
Одного разу мама побачила на вікні кольорові камінчики.
— Хто їх поклав сюди? — здивувалася мама.
— Це, напевно, діти залишили, — ледь проговорила Валя. — Дай їх мені, мамо…
Дівчинка довго розглядала камінчики, перекладала їх, знову уважно вивчала.
Наступного дня мама побачила на вікні нові камінчики. Валя присіла на постелі й почала уважно перебирати річкові камінчики.
Коли мама повернулася з магазину, то побачила, що Валя розмовляє з кожним камінчиком: «Ось цей, блакитненький, Костя знайшов на березі. Як він хвалився ним. Не пошкодував, мені віддав… А цей, рожевий, Ніна надіслала; найулюбленіший свій камінчик. Ой, а цей. Який смішний, жовто-червоний, Вова знайшов. Точно, він тільки такі шукає… Спасибі, друзі, за камінчики…»
Валя так захоплено гралася, що навіть не помітила, як мама ввійшла.
Щоранку Валя з нетерпінням чекала, які камінчики цього разу надішлють їй діти.
І щоранку мама знаходила на вікні все нові й нові річкові камінчики.
Через кілька днів прийшов лікар. Він був приємно вражений виглядом Валі. Дівчинка сиділа на ліжку, оточена різнобарвними блискучими камінчиками, й привітно посміхалася лікареві.
— Звідки така краса, дитинко? — запитав лікар.
У Валі заблищали очі, рум’янець заграв на щічках. Дівчинка охоче й жваво почала розповідати лікареві, звідки і як з’явилися в неї ці камінчики.
Потім лікар оглянув Валю й звернувся домами:
— Вітаю вас, Наталю Володимирівно, вашій дочці більше не потрібні ні лікар, ні ліки.
— Спасибі вам, лікарю! — із вдячністю сказала мама.
— Спасибі скажіть тим дітям, які всі ці дні думали й хвилювалися про Валю й щодня надсилали їй річкові камінчики. Це вони вилікували вашу дочку! — відповів лікар.
                                                                                                         А.Кузнєцов
– Про кого це оповідання?
– Якою була дівчинка?
– Хто допоміг Валі одужати?
– Що ж звеселяло Валю і допомогло їй побороти хворобу?
– Яку справу зробили діти?
– Чи потрібно так робити?
– А чи допомагаєте ви своїм друзям, знайомим в складних ситуаціях?
– Розкажіть подібну ситуацію. (Відповіді дітей та колективне обговорення життєвих ситуацій)

Фізкультпауза
Під музичний супровід (Барбарики «Что такое доброта?») діти виконують вправи, які демонструє вчитель.
Рольова гра «Утіш кошенятко»
– Уявіть собі ситуацію: мама принесла в дім котеня. Йому страшно й сумно. Один з вас буде ставати кошенятком, а інший буде його втішати. Так по черзі, поки всі не побувають кошенятами.
(Кожний із дітей по черзі стає котеням, а інші діти говорять йому добрі слова, намагаються погодувати тощо. Далі йде обговорення ситуації, кому в якій ролі подобалося знаходитись.)

ЗАКІНЧЕННЯ БЕСІДИ:
Малюнок «Добро, яке я роблю»
– А тепер ваше улюблене заняття – малювання. Пропоную вам роботу на тему «Добро, яке я роблю». (Учні малюють малюнки)
– Розкажіть за вашим малюнком про свої добрі справи. І ми з вами створимо книжечку, в яку будемо вкладати такі малюнки. (Діти озвучують свої малюнки. З малюнків виготовляється книжечка «Наші добрі вчинки».
– Що нового ви дізнались на нашій виховній годині?
– Чи раніше ви замислювались над питаннями, які ми сьогодні розглядали?
– Що найбільше сподобалось вам робити?
– Я вірю в те, що ви обов’язково будете добрими дітьми, бо ваші серця багаті на любов. Не чекаймо, щоб хтось інший починав проявляти добро. Ми почнімо розсівати зерна доброти, щедрості, і світ буде змінюватися.



Джерело: https://vk.com/doc342792655_438379111?hash=e8ff33f009394d9e91&dl=ca714fe8e3c93c1d78
Категорія: Класні виховні заходи | Додав: alenasavchuk001 (18.12.2017) | Автор: Савчук Альона Станіславівна E W
Переглядів: 985 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!