Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Форми земної поверхні України

 

Підготувала:

Заленська Валентина Євгенівна,

вчитель початкових класів УНВК

«ЗОШ І-ІІІ ст. №7 - колегіум»,

учитель-методист

                                                                    м.Умані

Клас 4.

Тема. Форми земної поверхні України.

Мета. Ключові компетентності : формувати вміння вчитися, планувати

           свої дії, соціальну компетентність: продуктивно співпрацювати з

          різними партнерами в групі та команді.

Предметні компетенції: ознайомити учнів з формами земної поверхні

                 України; формувати уявлення про рівнини та гірську

                 поверхні; формувати вміння порівнювати предмети,

                 визначати їх найістотніші ознаки; розвивати уяву, логічне

                 мислення; виховувати любов до природи, до рідної землі.

Тип уроку. Інтегрований урок.

Обладнання: фізична карта України, таблиці із зображенням форми

                     поверхні суші, муляжі; фотографії поверхні своєї

                     місцевості; лекало, відео сюжети.

Конкретизовані навчальні цілі:

Когнітивні рівні

Конкретизовані навчальні цілі

Перелік завдань – запитань, які забезпечують досягнення конкретних цілей

Навчально – методичне забезпечення

Знання.

1) Яку форму має Земля.

2) У якій півкулі знаходиться Україна.

3) На якому материку ми живемо.

4) Де знаходиться на карті Європи Україна.

5) Яким кольором позначаються гори, височини, низовини, рівнини.

 

Інтерактивна технологія

«Мозковий штурм».

1) – Яку форму має Земля?

2) – У якій півкулі знаходиться Україна?

3) – На якому материку ми живемо?

4) – У якій частині Європи знаходиться Україна?

5) – Якими кольорами позначена поверхня України?

Гра «З’єднай лініями»

Якими кольорами позначаються на карті та глобусі форми земної поверхні а) Синім                   височини.

б) Зеленим               гори.

в) Жовтим               воду.

г) Коричневим         рівнини.

 

Глобус, фізична карта півкуль та України. Таблиця.

Розуміння

Пояснення значення слова рельєф, основні форми рельєфу, яким кольором на карті України позначені гори, рівнини, низовини, височини.

Творчі завдання  «Поміркуймо».

Ввожу поняття рельєфу (розповідь і бесіда)

- Чи плоска поверхня нашої країни? (Вона має западини, горби, гори, рівнину.)

 Висновок. Так що ж таке рельєф? (Нерівності земної поверхні.)

- Як позначені на карті України рівнини, височини, гори, низовини?

- Як ви думаєте, для чого люди позначають на карті рівнини, височини, гори різними кольорами і яке це має значення?

(робота в групах)

Гра «Орфографи»

Орфографи на дельтаплані пролетять над Україною і дізнаються:

а) яка частина поверхні України зайнята низовинами; яка – височинами; яка – горами;

б) відшукайте найвищу вершуну рівнинної території;

в) дослідіть орфографію Карпат і Кримських гір;

д) зробіть висновок про те, які особливості рельєфу України;

г) визначать, де знаходять відносно сторін горизонту на території України височини, гори, рівнини, низовини.  

Використання муляжів, фізичної карти України, слайдів на комп’ютері, фотографії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використання фізичної карти України.

Застосування

Формування уявлень про рівнини, височини, низовини, гори, яри.

 Метод «Інверсії».

 – Складіть пазли, отримайте карту України.

 - На якій карті відображено форми земної поверхні? (На фізичній карті) (Про готовність капітан сигналізує рукою).

 Прийом «Географічна лабораторія».

Завдання.

Обвести лекало (картосхема території України), нанести найбільші рівнини, височини, низовини, гори. Перенести назви на контурну карту і розфарбувати.

Міні – конкурс.

«Знайди помилку на картосхемі».

(Групи отримають картки з картосхемами, на яких правильно і неправильно підписані основні форми рельєфу України. Конкурс виграє та група, яка найшвидше та найточніше  виправить малюнки.)

Гра. «Розвідувальники»

 Робота в групах. Учитель об’єднує учнів у групи і пропонує їм охарактеризувати певну форму рельєфу за планом:

а) положення на території України;

б) напрямок простягання;

в) максимальні висоти;

г) форми поверхні;

д) дати поняття: рівнини, яри, низовини.

Прийом «Роблю висновок».

Скласти таблицю «Рельєф України».

 

Муляжі, фотографії, слайди на комп’ютері; підручник «Я і Україна», с.107-109; картки.

Аналіз

 

Гра «Подорожуємо горами» (Практична робота)

- Розгляньте схематичні малюнки будови гори і горба.

- Назвіть частини горба і гори.

- Чим відрізняється положистий схил від крутого?

- Порівняйте горб і гору.

- Що між ними спільне?

- Що відмінне?

- За якими ознаками розрізняються гори? (Низькі, середні, високі; молоді, старі.)

Гра «Не помились»

(по групах).

Учні повинні підписати елементи рельєфу: вершини, пік, схил, підошву, полонини, гірський хребет.

Прийом «Роблю висновок».

Позначте, що спільного у горба й гори:

а) підніжжя;

б) крутий схил;

в) положистий схил;

г) полонини;

д) висота;

е) вершина.

а

б

в

г

д

е

 

 

 

 

 

 

Міні – конкурс «Відгадай форму рельєфу за описом»

Картка 1

На фізичній карті України простежується, як Дніпро вже від Києва намагається обминути височину, відхиляючись на південний схід.

(Придніпровська височина.)

Картка 2

Низовина має особливо плоскій рельєф і загальний нахил на південь.

(Причорноморська низовина.)

 

Слайди на комп’ютері.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картки з схематичними малюнками гірської системи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використання карток.

Синтез

Систематизує знання з теми «Форми земної поверхні України».

Прийом «Бліц - опитування».

- Що таке рельєф?

- Які основні форми рельєфу вам відомі?

- Які форми рельєфу характерні території України?

- Назвіть і покажіть на фізичній карті України низовини, височини, гори.

- Які форми рельєфу переважають?

- Назвіть найбільші рівнини на Україні.

Назвіть гори на Україні.

Творче завдання.

- Як за допомогою кругів Ейлера можемо зобразити співвідношення між обсягами даних понять: « Рівнини поділяються на низовини і височини»

Нехай А- рівнини, В – низовини, С – височини. Тоді малюнок матиме такий вигляд:

Технологія «Незакінчене речення».

- Великі простори суші з майже рівною поверхньою – це…(рівнини).

- Низовини на карті позначають… (зеленим кольором).

- Підвищення на рівнині … (горб).

- Горб має таку будову… (вершина, схил, підніжжя).

- Великі і глибокі, з крутими схилами заглиблення називають … (яром).

- Яри з пологими і зарослими рослинами схилами називають … (балками).

- Ряд гір називають… (гірським хребтом).

- Між гірськими хребтами лежить … (долина).

- Найвища гора Українських Карпат… (Говерла).

- Найвища гора Кримських гір … (Роман – Кош).

 

Фізична карта України.

Оцінка

Робиться узагальнюючі висновки з теми: «Форми земної поверхні».

Технологія «Незакінчене речення».

- Щоб стати справжнім знавцем природознавства та географії, мені потрібно …

- Для мене сьогодні важливим було …

- Особливо цікавими завданнями були …

- Я би більше хотів дізнатися…

Творчі завдання для допитливих.

1. Складіть чайнворд «Рельєф України».

2.Ознайомтесь із коротким словником походження назв великих форм рельєфу України (оронімів).

3. Ознайомтесь з описом височин і низовин за додатковою літературою (енциклопедіями, хрестоматіями тощо).

4. добери малюнки, фотографії про форми земної поверхні України та склади усну розповідь про одну з них.

 

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (08.11.2015) | Автор: Заленська Валентина Євгенівна
Переглядів: 2077 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!