Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Мовлення як засіб впливу на поведінку людей

Урок З
Тема. Формувати поняття про мовлення як засіб впливу на поведінку людей. Мета. Вчити дітей правильно спілкуватися з однокласниками, з дорослими; Виробляти бажання чинити добрі дії.
Обладнання. Сюжетні малюнки.

Хід уроку

I. Бесіда.
На кожному уроці ми з вами засвоюємо нові слова, вчимося їх правильно використовувати у мовленні, яке стає все виразнішим, багатшим. Ми живемо серед людей. Що дня ходимо в школу, повертаємось до дому, йдемо в магазин, бібліотеку, в гості. Кого зустрічаємо там? Ми вітаємося, з ними, розповідаємо, про щось просимо, щось пропонуємо. Як ви гадаєте, чи є потреба щоразу вживати якісь особливі слова?
-Може, хтось скаже, як називаються ці слова?
-Які це слова? (Дякую, будь ласка, спасибі).
-Хто ще пригадав подібні слова?
-Діти, я зараз прочитаю уривок з оповідання. Послухайте його уважно і пригадайте, як називається це оповідання.
-"Я скажу тобі це слово. Але запам'ятай: говорити його треба тихим голосом, дивлячись прямо в очі...
-А яке слово?...
-Це чарівне слово! Але не забудь, як треба говорити його... "
Про кого йде мова в цьому оповіданні? Яке слово сказав дідусь хлопчикові? Чому він назвав його чарівним?
II. Розповідь-загадка.
Одного разу вулицею йшов дідусь, спираючись на велику палицю. Він був старенький, від старості зігнувся і йшов, дивлячись собі під ноги. Назустріч йому, піднявши голову до неба і щось там роздивляючись, біг хлопчик. Він не помітив дідуся і штовхнув його. Дідусь дуже розгнівався на хлопчика. Але хлопчик нахилився до дідуся і щось йому сказав. Дідусь подобрішав і усміхнувся.
-Що ж хлопчик сказав дідусеві, що той перестав обурюватись?
Або
Петро і Тамара йдуть провідати Андрія, але не можуть знайти будинок, в якому він живе.
-Доведеться когось запитати-міркує Тамара
-Я. зараз запитаю-сказав Петро і п'гмое на зустріч жінці, яка наближалась доних.
-Як повинен Петро звернутися до неї?
III. Створення життєвої ситуації.
Після уроків разом з вихователькою учні готують домашні завдання. Вам потрібно зайти до класу за дорученням вчительки і попросити підручник. Як би ти це зробив, Сашко? Вийди за двері і виконай доручення, дотримуючись всіх правил ввічливості.
IV. Робота з малюнками.
-Розглянемо малюнки і складемо зв'язну розповідь. Використаємо слова у яких передається прохання, порада, наказ. Назвіть ці слова. (Допоможи, зроби, прибери, захисти, пропусти, вируч).
-Про кого перший малюнок? (Про хлопчика. Питає у дорослого, котра година.) Хай кожен із вас уявить, що він-той хлопчик. Як ви запитаєте перехожого? Як дорослий відповість? Що скаже йому?
Розгляньте другий малюнок (Дівчинка прийшла в бібліотеку) і складіть
розповідь.
-Кого ви бачите на третьому малюнку? (Бабусю і дівчинку). Що дівчинка хоче зробити? (Допомогти бабусі).
-Як вона про це скаже?
-Я гадаю. Що всі ви учинили б саме так, бо знаєте що діти повинні допомагати старшим.
-Діти, а хто з вас знає оповідання, казку чи віршик, у яких використовуються ввічливі слова? Пригадайте і назвіть ці твори.
V. Ігрові ситуації. Оцінка вчинкам дітей.
1. Діти у дворі гралися м 'ячем. Галинка попросила в миколки м 'яча. Він не дав, і дівчинка розплакалась. Тарасик це побачив і запропонував свій м 'яч.
-Чи правильно вчинив Миколка? Які слова використав Тарасик, звертаючись до Галинки? Що відповіла йому дівчинка?
2. В тролейбусі їхало багато людей. Оленка сиділа. На зупинці зайшла бабуся. Оленка схопилася і сказала...
-Що сказала Оленка?
VI. Інсценівки-загадки.
1. По коридору йде вчителька, в руках у неї книжки, зошити, портфель. Назустріч їй учень: "Добрий день!"-й пішов далі. Що повинен був зробити хлопчик?
(Допомогти вчительці донести речі).
VII. Підсумок уроку.

Категорія: Уроки | Додав: olgatalakh75 (03.03.2016) | Автор: Талах О.П.
Переглядів: 831 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!