Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Галявина доброти та ввічливості
Галявина доброти та ввічливості 
Сценарій виховного заходу 

Мета: (очікувані результати)
Після виховного заходу учні зможуть:
– пояснити значення слів добро і зло;
– зрозуміти суть визначення:
■ Люби ближнього свого, як себе самого.
■ Стережись злого, чини добро.
■ Життя дано людині на добрі справи.
■ Дружба - найбільший скарб.
– визначити чинники, що впливають культуру поведінки;
– розробити правила для учнів;
– бути відповідальним у дружньому ставленні один до одного;
– проводити агітацію серед молодших школярів про почуття порядності, милосердя, терпимість;
– допомагати і навчати один одного першооснов – ДОБРА, ЛЮБОВІ, ВВІЧЛИВОСТІ;
– відстоювати свою думку;
– усвідомлювати неминучість кари за вчинене зло;
– робити висновки та аналізувати поведінку інших.

Методи: театралізована вистава, групова робота.

Тип заходу: засвоєння нових знань, термінів, умінь і навичок.

Обладнання:
Плакат 1.
Сказав мудрець:
■ Живи, добро звершай!
Та нагород не вимагай!
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара –
Людина починається з добра.

Вислови
■ Люби ближнього свого, як себе самого.
■ Стережись злого, чини добро.
■ Життя дано людині на добрі справи.
■ Дружба - найбільший скарб.
Вступне слово вихователя

Звучить музика (на галявині з'являється Фея). Заходить Фея Ввічливості.

Заходьте до залу будь ласка!
Я казку хочу вам розповісти.
Є двері золоті, чарівні
Далеко десь на світі,
Якщо ті двері чарівні
Ми зможемо відкрити
В країні Ввічливій тоді
Залишимося жити.
А перш за все, я від душі
Скажу слова вам щирі:
На цілім світі треба жить
У дружбі, щасті, мирі!
Учениця: (здивовано)
Як нам бути, що робити?
Як нам двері ті відкрити?
Буратіно:
Ключик є, та справа в тім –
Не відкрити двері ним ...
Фея Ввічливості:
Слова незвичні ви скажіть –
Відкриються вам двері вмить.
Учениця: Відкрийтеся, дам цукерку!
Буратіно: Відчиніться, пригощу яблучком!
(Пауза)
Учениця і Буратіно (разом)
Не відчиняються.
Учениця: Давай спробуємо разом!
Учениця і Буратіно (разом)
Двері, відкрийтесь, будь ласка!

(Двері відчиняються. Фея Ввічливості показує чарівний ключик. На сцені групка дітей. Звучить пісня „На добро і надію " сл. В.Гутник та О.Кононенко, муз. О. Жулинського)
Фея Ввічливості:

Я вітаю друзі вас!
Щиро запрошую вас на галявину ввічливості.
Сію я в дитяче серденько
Сійся, родися, ніжне „Будь ласка!"
Вдячне „Спасибі", „Вибач" - тремтливе
Слово у серці як зернятко в ниві.
„Доброго ранку!", „Світлої днини!" –
Щедро дарую я людям, дитині.
Мова барвиста, мова багата,
Рідна і тепла як батьківська хата.

Учень: (з галявини)
Ґречність – ввічливість, порядність,
Розуміння, чуйність, доброзичливість,
Щирість – це цілий синонімічний ряд.
Учениця:
Іванку, а що означає слово ґречність?
Учень І:
Ґречність - дотримання правил пристойності, виявлення уважності, люб'язності.
Учень II:
Люб'язність, привітність,
Коректність, тактовність,
Завжди допоможуть в житті.
Шана, повага, обачність і ласка,
Врятують від зла і біди.
Ґречно поводься, ґречно зростай,
Гарні слова ти вживай зазвичай!
Друзів багато набудеш тоді,
Які не залишать ніколи в біді!
Учень ІІІ: (говорить прислів'я)
• За добре слово не платять грошей,
А скажеш - усім приємно.
• 3 другом говори ввічливо:
Від грубого слова близький стає чужим.
• Слова щирого вітання дорожчі за частування.
Фея Ввічливості:
Але ви не одразу стали такими уважними, слухняними, добрими, чесними. Послухайте, які випадки траплялися з нашими дітьми.
(Діти на галявині сідають на пеньочки і слухають вірші „Сашко ", „Дивний звір", „Неввічливий ведмідь ".)
1-а дитина: Сашко
В переповненім трамваї,
Сашко з м'ячем сидить.
А біля нього згорблений,
Старий дідусь стоїть.
Хтось до Сашка звертається:
– Чи вас у школі вчать,
Як місце дати старшому,
Як старших поважать?
– Та вчать, - Сашко відказує,
Але у дану мить
Розпочались канікули,
І нас ніхто не вчить ...
Фея Ввічливості: Отож і ви не забувайте: Дорослим місце уступайте!
2-а дитина: Дивний звір
У хаті в нас з недавніх пір,
Завівся дуже дивний звір.
Живе собі і геть не йде,
Звуть його „Не-знаю-де!"
Учора тільки я заснув,
Мої штани він проковтнув.
Та що там одні ті штани?
А кольорові олівці?
А мій улюблений блокнот,
А синій зошит мій для нот?
Хустинок п'ять, шкарпеток шість!
То він мене вже скоро з'їсть!
Відстати я його просив
Цукерки я йому носив
Усе дарма!
Прокинусь - знов чогось нема!
– Ну годі з мене! - я сказав,
Я за порядком стежить став.
В шухляду клав я олівці,
І вішав на стілець штанці...
Безладдя звів я нанівець,
І звірові прийшов кінець!
Фея Ввічливості:
Діти, а може у когось з вас,
Живе цей дивний звір Не-знаю-де?
Будьте старанні, будьте слухняні,
Він і сам від вас піде,
Дивний звір Не-знаю-де.
3-а дитина: Неввічливий ведмідь
Жив собі ведмідь – гультяй.
Знав єдине слово „Дай!”
– Дай-но меду! Дай малини!
Дай і риби, і калини!
– Ну й неввічливий Бурмило! –
Дорікали крокодили. –
Чи ж тобі завчити важко
Чарівні слова „Будь ласка?!”
Фея ввічливості: Коли вітаємось, говоримо ...
1-а дитина: Здоровенькі були!
2-а дитина: Доброго дня!
3-а дитина: Вітаю!
Фея Ввічливості: Коли звертаємося з проханням, говоримо ...
1-а дитина: Прошу, дозвольте, будьте ласкаві, ласкаво просимо!
Фея Ввічливості: А коли вибачаємося, треба говорити ...
2-а дитина: Перепрошую, вибачте, прошу пробачення, з вашого дозволу!
Фея Ввічливості: Прощаючись, не забувайте говорити ...
3-а дитина: На все добре! До побачення! До зустрічі! На добраніч!
Фея Ввічливості: До всіх сердець, як до дверей,
Є ключики малі. їх кожен легко підбере,
Якщо йому не лінь.
Ви, друзі, знайте, знайте: їх запам’ятать не важко,
Маленькі ключики твої
"Спасибі" і „Будь ласка".
(Звучить пісня „Доброта", муз. Т.Назарової-Метнер. Виконується танок.)
Учениця: (виходить на галявину і показує Марійка в бік сцени).

Хто до нас так поспішає,
Сильний вітер наганяє?
(звучить музика, вбігає га галявину Розбишака-Заважака)
Розбишака-Заважака:
Привіт! Я теж цю пісню знаю!
Хоча співать не дуже полюбляю ...
Я більше люблю усім заважати -
Стріляти птахів їх за хвіст хапати!
Стрибати, скакати, дражнити дітей –
Я жвавий, веселий, все в мене ОК!
Марійка:
Зачекай-но, зачекай, Ти себе не вихваляй!
Розбишака-Заважака:
Гаразд! (махає рукою)
Якщо я Розбишака-Заважака,
То ви - невиховані завадаки!
Марійка:
Ні, ти помиляєшся! Наші діти
Чемні, добрі, ввічливі, щирі і привітні!
Розбишака-Заважака:
Ні, ні, ні! Все навпаки!
Найскромніший, найвихованіший,
найчемніший - це лише я!
Марійка: Гаразд! Зараз ми перевіримо,
який ти чемний, вихований.
1-а дитина: Якщо твій найкращий товариш випадково впаде,
скажи, будь ласка, що ти робитимеш?
Розбишака-Заважака: Ой! Покажу на нього пальцем, буду
голосно сміятися, щоб він бачив,
що я зовсім не засмутився!
Справжній товариш не любить засмучувати своїх друзів!
Діти: Як тобі не соромно!
2-а дитина: Скажи, будь ласка, як треба ставитися до дівчаток?
Розбишака-Заважака: Дівчаток не буду помічати,
Не даватиму їм ніде проходу!
Ставитиму підніжки, лякатиму й
показуватиму язика!
Діти: Як тобі не соромно!
Марійка: Я бачу - хвороба у тебе страшна.
Крутиться, розглядає). Спокійно, спокійно, ось тут ти присядь.
Уважно всіх слухай і про себе дізнайсь
1-а дитина: Марійко, а давай розповімо нашій
Заважаці декілька історій.
Все – із доброго чи злого –
Починається з малого;
Листя виросте з листочка,
З нитки витчеться сорочка,
Хліб - з маленької зернини,
Дощ - із чистої краплини.
Жахливі слова
Дівчинка гарненька,
Хлопчик чепурненький.
Посварились у дворі,
Щось не поділили в грі:
– Ти дурна!
– Ти дурень сам!
– Ну тобі я зараз дам!
Так кричали діти, що здійнявся вітер.
Сонечко злякалося,
В хмару заховалося.
І пожовкла вся трава,
Бо отруйні ті слова.
Геть побігло літо,
На малят сердите.
Листя враз поопадало,
Випав сніг. Зима настала.
Є слова жахливі,
Є слова лайливі
Не повинні діти,
Слів тих говорити.
Забіяка
Там, де він, там завжди бійка,
Плачуть Петрик і Марійка.
Повтікали кури з двору,
Кіт чкурнув аж у комору.
Песик в буду заховався -
Розбишаки налякався.
Всіх образив Коля Раков,
Хуліган і забіяка.
Брехунець
Був би хлопець молодець,
Якби був не брехунець.
Його в школі посварили -
Він сказав, що похвалили.
Поламав шкільну лінійку,
А звалив це на Андрійка.
З’їв варення повну банку -
Звинуватив в тім Оксанку.
Всіх він дурить прямо в очі,
Гратись з ним ніхто не хоче.
(Звучить спокійна музика)
Марійка:
Діти, послухайте, яка чарівна музика звучить.
Хто до нашої галявини поспішає?
З нетерпінням кого дітвора чекає?
Діти: Добру Фею!
(З'являється Фея Доброти).
Фея Доброти:
„Доброго ранку!” – мовлю за звичаєм,
„Доброго ранку!" - кожному зичу я.
„Доброго ранку!" - вам діти бажаю,
„Вечором добрим" – гостей я вітаю.
Ви усміхніться у відповідь людям,
Добрі слова для кожного любі!
(Звучить музика, з'являються Гноми. Батько, син, онук заходять, охаючи, стогнуть)
Фея Доброти:
Що з вами трапилось, любі Гноми?
Гноми: (разом) Ми захворіли на якусь незнайому хворобу.
У нас все болить, нас ламає
А температури проте немає.
Фея Доброти: Заспокойтесь, не хвилюйтесь,
Я в біді вас не залишу.
(Чарівною паличкою торкається Гномів)
О, та ви захворіли на страшну хворобу –
Хворобу неввічливості.
Прошу вас сісти!
Онук: Я повинен сісти першим!
Син: Я вищий від тебе, мені треба сісти першим!
Дідусь: Я - найстарший серед вас,
Я закінчив перший клас!
(Сідають, але не на свої місця)
Фея Доброти:
Спокійно, сідайте кожен на своє місце!
(Гноми сідають правильно: кожен на свій стілець, але гойдаються)
Спокійно сидіть на стільцях, не гойдайтесь.
Будьте уважні і всім усміхайтесь.
(Звучить пісня „ Справленій друг" сл. М. Пляцковського, муз. Б.Савельєва).
Фея Доброти:
Я бачу - хвороба від вас відійшла,
Пісня вам у цьому допомогла.
Що ж у коло з дітьми ставайте
Усі разом гру починайте!
(Рухлива гра „Карусель")
Учениця:
Що за диво чудернацьке стало?
Наче Книжка до нас в гості завітала,
Діти, Книжка ця чия?
Розбишака-Заважака: (насуплено, сором'язливо) Це моя.
Книжка: (з'являється дівчинка-книжка).
Я у тебе не в пошані,
Звідкіля це на мені.
Плями сині та масляні?
Подивися, от сторінка:
Намальована хатинка,
Під хатинкою маля,
І написано: „Це я".
А за дві сторінки далі,
Різні звірі небувалі:
Сині, жовті та рябі,
Що й не снилося тобі!
Люди кажуть ...
Учениця: Ой, чия ти?
Як тебе тепер читати?
Скільки ми читали книг,
А не бачили таких!
Гей, тікай-но ти подалі.
Розбишака-Заважака: Постій і пробач!
Я вже не такий.
Підклею листки,
Обгорну у обнову,
І, ніби новенька,
Станеш ти знову!
(Обнімає Книжку, бере її заруку і виводить. „Пісенька про дружбу").
Розбишака-Заважака: (виходить на галявину)

Я такий схвильований, зворушений вашою увагою,
Що не можу й словами передати!
Недаремно кажуть, що за добро треба платити добром.
Я поміркую і обов'язково щось придумаю.
Учениця: Як нам пощастило, діти, що ми побували на
казковій галявині Добра і Справедливості!
Діти, а кому ж ми цим зобов'язані?
Діти: Феї Добра та Феї ввічливості.
(Заходять Феї на галявину)
Учениця:
А ось і вони - Фея Добра і Фея Ввічливості.
Фея Ввічливості:
Ми раді знову вас вітати.
Чудове в нас сьогодні свято!
Навчились старших поважати,
І малюків не ображати!
Вітатись чемно з усіма –
За всіх радію недарма!
(Звучить фонограма, Фея Добра говорить на фоні музики)
Фея Добра:
Здавна на Землі люди цінували праведне життя –
життя чесне, щире, відкрите, правдиве.
Треба стримувати себе від поганих вчинків,
лихих намірів. Зло, як відомо, довго не забувається
і породжує зло. А от добро помножує добро.
Не давайте злу побороти добро!
Учениця: Щоб люди вас поважали, приязно ставилися до
вас, ніколи не забувайте і завжди
дотримуйтеся золотого правила вихованості:
ставтесь до людей так, як би ви хотіли,
щоб люди ставилися до вас!
Учень: Сказав мудрець: „Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи й звіра
Хай живе істина стара:
„Людина починається з добра!”
Фея Добра: Щоднини бувайте веселі та дужі.
Фея Ввічливості: Жилось щоб у злагоді, щасті і мирі.
(Пісня „Хай живе надія ", музика і слова Ірини Білик).
Заключне слово вихователя.

Висновки
Залучити дітей до вироблення висновків, висловлення власних міркувань.

Н.М. Павлюк, вихователь ГПД Червоноармійськоі ЗОШ І-ІП ст.
Категорія: Класні виховні заходи | Додав: (27.06.2013) | Автор: Н.М. Павлюк
Переглядів: 4901 | Рейтинг: 4.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!