Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Головне чудо світу

Тема: Головне чудо світу
Мета: ознайомити учнів із змістом предмета «Я у світі», підручником «Я у світі» (авт. О.В.Тагліна, Г.Ж.Іванова), робочим зошитом; викликати інтерес до вивчення нового предмета; допомогти учням
усвідомити тему уроку, зокрема чому людину називають головним чудом світу; ознайомити учнів із новими поняттями; розвивати пізнавальні здібності учнів, уяву, увагу, мислення; виховувати любов до праці, бажання приносити користь суспільству, культуру поведінки в суспільстві.
Обладнання: презентація до уроку, підручник, «Я у світі» (авт. О.В.Тагліна, Г.Ж.Іванова), робочий зошит; ілюстрації «семи чудес світу», «семи чудес України», таблиці-опори ключових понять
уроку, записи на дошці, картки із словами для роботи в групах,тлумачний словник школяра, «чарівна скринька», дзеркальце.

Хід уроку
 

І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Розповідь.

- Шановні учні, ви вже третьокласники. Протягом літа підросли, подорослішали, змужніли.
- У цьому навчальному році ми разом будемо вивчати новий курс «Я у світі», головною метою якого є формування особистості, її громадянської культури. Предмет «Я у світі» в 3-4 класах охоплює такі теми: «Людина», «Людина серед людей», «Людина і суспільство», «Людина у світі».
Цей предмет ми вивчатимемо з помічниками: підручником «Я
у світі» (авт. О.В.Тагліна, Г.Ж.Іванова), робочим зошитом «Я у
світі».
2. Ознайомлення учнів з підручником «Я у світі» (авт. О.В.Тагліна, Г.Ж.Іванова), умовними позначками.
3. Опрацювання учнями статті-звернення «Любий друже!», с.3 підручника.
- На що звертають вашу увагу автори підручника у даній статті?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Розгадування ребуса.
- Розгадайте ребус і ви дізнаєтесь, яка тема сьогоднішнього нашого
уроку.
(Головне чудо світу)
ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Тема нашого уроку: Головне чудо світу.
- Як ви розумієте зміст теми нашого уроку? Про що будемо говорити, дізнаватися? (Відповіді учнів)
- Перед нами сьогодні поставлено такі завдання уроку:
● зрозуміти зміст понять «чудо», «сім чудес світу», «сім чудес
України», «я», «особистість», «суспільство»;
● дізнатися кого і чому називають головним чудом світу;
● працювати активно, бути уважними, дружними.
V. Робота над темою і завданнями уроку.
1. Ознайомлення учнів із поняттями «чудо», «сім чудес світу», «сім чудес України», «я», «особистість».

- Учні, вам, напевно, неодноразово доводилося чути поняття «сім чудес світу». Давайте спершу з’ясуємо, що означає поняття «чудо» за тлумачним словником школяра.
Чудо – те, що гідне великого подиву, незвичайне, дивовижне.
«Сім чудес світу» – це незвичайні, дивовижні, прославлені споруди, які ще в сиву давнину вигадали і побудували люди в різних країнах.
До них належать:
● єгипетські піраміди;
● висячі сади Семіраміди;
● храм Артеміди;
● гігантська статуя Зевса;
● Галікарнаський мавзолей;
● Статуя Колоса Родоського;
● Александрійський маяк.
До наших часів збереглася лише давньоєгипетська піраміда Хеопса.
Ми, українці, з гордістю пишаємося чудесами України. До них належать:
● заповідник «Кам’янець»;
● Києво-Печерська лавра;
● Софія Київська;
● парк Софіївка;
● Херсонес Таврійський;
● Хотинська фортеця;
● Хортиця.
- Давайте разом з вами з’ясуємо, хто ж є найголовнішим у творенні чудес світу, України.
2. Вправа «Хто у скриньці?»
- Погляньте у скриньку і одразу не озвучуйте кого ви там побачите, хто є найголовнішим чудом світу. (Вчитель проходить рядами із скринькою, учні поглядають).
- Хто був у скриньці,Максиме? (я) і т.д.
3. Вправа «Асоціативний кущ»
- Давайте разом створимо «павутинку» щодо поняття «я».
- Кожен із вас – унікальна і неповторна особистість. Звернемось до тлумачного словника і з’ясуємо, що означає слово «особистість»?
Особистість – людина, з її культурою , особливостями характеру, поведінки; індивідуальність, особа.(таблиця-опора)
Отже, під поняттям «я» ми розуміємо: громадянин, хлопчик або дівчинка, особистість, частинка природи, дитина, людина, учень, українець або українка та ін.
Запам’ятайте! Людина є найголовнішим чудом світу. Чому?
4. Робота за підручником: с.5. ознайомлення учнів з думкою
відомих людей.
- Прочитайте думку Володимира Мономаха.
- Чи вважає Володимир Мономах людину головним чудом світу й частиною природи?
- Прочитайте думку Володимира Вернадського.
- Чи вважає Володимир Вернадський людину головним чудом світу й частиною природи?
- Порівняйте думки про людину цих двох відомих людей. Чим вони схожі? Чим відрізняються?
- Чому людину вважають найголовнішим чудом світу? (Людину вважають найголовнішим чудом світу, тому що завдяки силі її розуму, праці, вона здатна перетворювати природу, творити дива).

 

►►Фізкультхвилинка

VІ. Продовження роботи над темою і завданнями уроку.
5. Проблемне запитання. Усвідомлення учнями змісту поняття «суспільство».

- Учні, давайте з’ясуємо, хто допомагає людині творити дива світу?
- Прочитайте пояснення цьому питанню у останніх двох реченнях думки Володимира Вернадського.
Отже, сама людина не може творити чудеса. Лише у плідній співпраці, взаємодії з іншими людьми, членами суспільства вона здатна перетворювати природу.
- Що ж таке суспільство?
Суспільство – сукупність людей, об’єднаних певними стосунками, способом виробництва.
Кожен із нас є членом суспільства. Наведемо приклади різних суспільних груп:
в школі – це суспільство учнів, об’єднаних за віком, які навчаються в одному класі;
вдома – це суспільство членів сім’ї, які проживають разом;
в батьків на роботі – це суспільство людей, об’єднаних родом діяльності.
- Чого навчається людина в суспільстві?
- Якою має бути людина, щоб суспільство досягло свого найвищого рівня розвитку?

VІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів.
1. Робота в парах, групах з ілюстративним матеріалом підручника: с. 4. с. 6.
2. Робота в зошитах: с. 3, завдання 1, 2, 3.
3. Дидактична гра.
Учні отримують картки із словами , на яких записано якості людини. Слід обвести ті якості людини, які сприятимуть розвитку суспільства. Доповнити перелік слів.Пояснити свій вибір.

ІX. Підсумок уроку.
- Кого і чому називають головним чудом світу?
- З якими поняттями ознайомилися на сьогоднішньому уроці? Що вони означають?

X. Домашнє завдання: с. 4-6, підручника; с. 3, зошита, завд. 4

Категорія: Уроки | Додав: vovan7516 (04.09.2014) | Автор: Бурчак Валентина Григорівна E
Переглядів: 7702 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!