Тема. Людина 1. В загальній декларації прав людини першим назване право на а) освіту; б) відпочинок; в) життя; г) медичну допомогу.
2. Життя – це а) багатство; б) найвища цінність; в) таємниця; г) обов’язок.
3. Людина, яка найдужче любить життя, – людина а) найкрасивіша; б) найдобріша; в) наймудріша; г) найкраща.
4. Знайди синоніми до слова добрий: а) діловий; б) незлобивий; в) дрібний; г) гордий; д) добросердний.
5. Знайди антонім до слова добро: а) грубість; б) щирість; в) лихо; г) боягузтво.
6. В якому значенні використано слово добрий у прислів’ї: «Добрий собака на вітер не гавкає»? а) сміливий; б) розумний; в) діловий; г) незлобивий.
Тема. Людина. Людина серед людей
1. Допомагають підтримувати взаєморозуміння з іншими людьми такі риси характеру: а) впертість, пихатість, жадібність; б) відповідальність, старанність, чесність; в) нестриманість, вередливість, жорстокість.
2. Допомагають підтримувати взаєморозуміння з однокласниками такі риси характеру: а) хвалькуватість, нестриманість, вередливість; б) жадібність, упертість, пихатість; в) товариськість, чесність, щедрість.
3. Випиши риси характеру, які допоможуть досягти успіхів у науці. Працелюбність, упертість, наполегливість, жорстокість, сила волі, винахідливість, дисциплінованість, легковажність.
4. Той культурно поводиться, хто…
5. Той некультурно поводиться, хто… а) запізнюється; б) першим вітається зі старшим за віком; в) поступається місцем у транспорті; г) жестикулює під час розмови; д) тримає руки в кишенях; ж) розмовляє і відволікається під час прийому їжі; з) втручається у розмови дорослих; к) знімає головний убір у приміщенні.
6. Закінчи речення. Щоб бути бажаним гостем, не можна…
7. Яку сім’ю можна назвати дружною?
8. Доведи, що кожна людина є неповторною.
Тема. Правила життя в суспільстві
1.Що таке правопорушення? а) негативний вчинок; б) сукупність правил поведінки; в) порушення норм поведінки.
2. Які з перелічених дій можна назвати правопорушенням? а) крадіжка; б) прогул уроку; в) вимагання; г) образа; д) неправдиве повідомлення про небезпеку.
3. Які порушення закону з боку мачухи по відношенню до Попелюшки є у казці Ш. Перро «Попелюшка»? а) право на життя; б) примушення до тяжкої праці; в) викрадення.
4. Які телефонні дзвінки завдають шкоди суспільству? а) син телефонує до матері; б) сигнал з жилого будинку про запах газу; в) сигнал про закладену уявну бомбу.
5. Коли людина виявляє байдужість? а) допомагає другу розв’язати задачу; б) не цікавиться здоров’ям рідних людей; в) не звертає уваги, коли плаче знайома людина; г) кидає монетку убогому.
6. Яких якостей треба соромитися? а) байдужість; б) брехливість; в) милосердя; г) товариськість; д) щирість.
7. Вибрати позитивні риси характеру: а) сміливість; б) грубість; в) егоїзм; г) вихованість, д) лінькуватість.
8. Яке слово є близьким за значенням до слова «правопорушник»? а) пустун; б) хуліган; в) жартівник; г) хитрун; д) невдаха.
9. Що є правильним із перелічених тверджень: а) заздрити успіхам товариша; б) робити все по совісті; в) радіти, коли в товариша радість; г) співчувати людині, коли з нею трапилась біда.
10. Людину, яка стійко досягає своєї мети, називають: а) відповідальною; б) чесною; в) наполегливою.
11. Пояснити значення прислів’я «Що посієш, те й пожнеш».
Допиши якості, про які йдеться у прислів’ях. Задер носа, що кочергою не дістанеш.___________________________ Їла б кішка рибку, якби не треба було лапок замочити._____________ Мені аби місяць світив, а зорі як хочуть. _________________________ На язиці медок, а на думці льодок. ______________________________ Шила в мішку не сховаєш. _____________________________________ Як миша сита, то їй і борошно гірке. ___________________________ У нього не розживешся і серед зими льоду. _______________________ Сім п’ятниць на тиждень. ____________________________________ Слова для довідки: жадібність, вередливість, лінощі, зазнайство, брехливість, несерйозність, байдужість, лицемірство.
Вибери національні символи України. 1. Природний об’єкт: а) гора Джомолунгма; б) річка Дніпро; в) пустеля Сахара.
2. Архітектурний пам’ятник: а) Ейфелева вежа; б) Велика Китайська стіна; в) Софійський собор.
3. Письменник: а) Тарас Шевченко; б) Олександр Пушкін; в) Корній Чуковський.
4. Дерево: а) груша; б) верба; в) дуб.
5. Квітка: а) троянда; б) ромашка; в) чорнобривці.
6. Кущ: а) акація; б) калина; в) смородина.
1. Державні символи України – це: а) герб, квітка, прапор; б) гімн, герб, пісня; в) герб, гімн, прапор.
2. Державний герб символізує: а) перемогу; б) державу; в) народ.
3. Герб у перекладі з німецької мови означає: а) спадщина; б) знак; в) рід.
4. Державний герб України – це: а)золотий лев; б)козак з мушкетом; в)золотий тризуб на синьому тлі.
5. Прапор – це символ а) країни; б) території; в) партії; г) організації; д) однієї особи.
6. Прапор України: а) синьо-жовтий; б) жовто-синій; в) жовто-блакитний.
7. Гімн – це: а) легенда; б) урочиста пісня; в) урочистий вірш.
8. Треба обов’язково вставати, коли: а) виконують гімн; б) вносять чи виносять прапор; в) вносять чи виносять прапор, виконують гімн.
9. Рядки державного Гімну України: а) « Ой у лузі червона калина похилилася»; б) « Реве та стогне Дніпр широкий»; в) « Ще не вмерла України і слава і воля».
Спрогнозувати наслідки описаних вчинків: 1. Батько у відрядженні, мама працює в ніч, Сергійкові потрібно було забрати сестричку з дитсадка. Він загрався у футбол і забув про неї. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________ 2. Мама попрохала дочку зварити обід усій родині. Софійка не захотіла витрачати на це час. Намила яблук і поставила на столі. Фрукти – вони теж корисні. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________ 3. Початок літа. Стигнуть ягідки суниць. Бабуся попросила Ніночку нарвати ягідок, на варенички. Дівчина пішла у садочок, ягідка по ягідці – і все опинилося у роті. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________ 4. Оленка не вивчила урок. Учительці признатися – соромно. Може, пронесе… Наступного дня знову було ніколи вчити. «Може, пронесе», - подумала Оленка. ______________________________________________________________________________________________
До чого можуть призвести такі події та вчинки? Дівчинка вкрала гроші у своєї подруги. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Хлопець своєму товаришеві поставив підніжку. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дівчинка всім у класі розказала неправду про однокласницю. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Пояснити значення прислів’я «Моя хата скраю, я нічого не знаю». _____________________________________________________________________________________________________________________________________________ Скласти правила небайдужих людей.
Олива Галина Іванівна, Первомайська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 2, Харківської обл
|