Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Громадянська освіта, 4 клас
Тема. Людина
1. В загальній декларації прав людини першим назване право на
а) освіту; б) відпочинок; в) життя; г) медичну допомогу.

2. Життя – це
а) багатство; б) найвища цінність; в) таємниця; г) обов’язок.

3. Людина, яка найдужче любить життя, – людина
а) найкрасивіша; б) найдобріша; в) наймудріша; г) найкраща.

4. Знайди синоніми до слова добрий:
а) діловий; б) незлобивий; в) дрібний; г) гордий; д) добросердний.

5. Знайди антонім до слова добро:
а) грубість; б) щирість; в) лихо; г) боягузтво.

6. В якому значенні використано слово добрий у прислів’ї: «Добрий собака на вітер не гавкає»?
а) сміливий; б) розумний; в) діловий; г) незлобивий.

Тема. Людина. Людина серед людей

1. Допомагають підтримувати взаєморозуміння з іншими людьми такі риси характеру:
а) впертість, пихатість, жадібність;
б) відповідальність, старанність, чесність;
в) нестриманість, вередливість, жорстокість.

2. Допомагають підтримувати взаєморозуміння з однокласниками такі риси характеру:
а) хвалькуватість, нестриманість, вередливість;
б) жадібність, упертість, пихатість;
в) товариськість, чесність, щедрість.

3. Випиши риси характеру, які допоможуть досягти успіхів у науці.
Працелюбність, упертість, наполегливість, жорстокість, сила волі, винахідливість, дисциплінованість, легковажність.

4. Той культурно поводиться, хто…

5. Той некультурно поводиться, хто…
а) запізнюється;
б) першим вітається зі старшим за віком;
в) поступається місцем у транспорті;
г) жестикулює під час розмови;
д) тримає руки в кишенях;
ж) розмовляє і відволікається під час прийому їжі;
з) втручається у розмови дорослих;
к) знімає головний убір у приміщенні.

6. Закінчи речення.
Щоб бути бажаним гостем, не можна…

7. Яку сім’ю можна назвати дружною?

8. Доведи, що кожна людина є неповторною.

Тема. Правила життя в суспільстві

1.Що таке правопорушення?
а) негативний вчинок; б) сукупність правил поведінки; в) порушення норм поведінки.

2. Які з перелічених дій можна назвати правопорушенням?
а) крадіжка; б) прогул уроку; в) вимагання; г) образа;
д) неправдиве повідомлення про небезпеку.

3. Які порушення закону з боку мачухи по відношенню до Попелюшки є у казці Ш. Перро «Попелюшка»?
а) право на життя; б) примушення до тяжкої праці;
в) викрадення.

4. Які телефонні дзвінки завдають шкоди суспільству?
а) син телефонує до матері;
б) сигнал з жилого будинку про запах газу;
в) сигнал про закладену уявну бомбу.

5. Коли людина виявляє байдужість?
а) допомагає другу розв’язати задачу;
б) не цікавиться здоров’ям рідних людей;
в) не звертає уваги, коли плаче знайома людина;
г) кидає монетку убогому.

6. Яких якостей треба соромитися?
а) байдужість; б) брехливість; в) милосердя;
г) товариськість; д) щирість.

7. Вибрати позитивні риси характеру:
а) сміливість; б) грубість; в) егоїзм;
г) вихованість, д) лінькуватість.

8. Яке слово є близьким за значенням до слова «правопорушник»?
а) пустун; б) хуліган; в) жартівник; г) хитрун; д) невдаха.

9. Що є правильним із перелічених тверджень:
а) заздрити успіхам товариша;
б) робити все по совісті;
в) радіти, коли в товариша радість;
г) співчувати людині, коли з нею трапилась біда.

10. Людину, яка стійко досягає своєї мети, називають:
а) відповідальною; б) чесною; в) наполегливою.

11. Пояснити значення прислів’я «Що посієш, те й пожнеш».

Допиши якості, про які йдеться у прислів’ях.
Задер носа, що кочергою не дістанеш.___________________________
Їла б кішка рибку, якби не треба було лапок замочити._____________
Мені аби місяць світив, а зорі як хочуть. _________________________
На язиці медок, а на думці льодок. ______________________________
Шила в мішку не сховаєш. _____________________________________
Як миша сита, то їй і борошно гірке. ___________________________
У нього не розживешся і серед зими льоду. _______________________
Сім п’ятниць на тиждень. ____________________________________
Слова для довідки: жадібність, вередливість, лінощі, зазнайство, брехливість, несерйозність, байдужість, лицемірство.

Вибери національні символи України.
1. Природний об’єкт:
а) гора Джомолунгма; б) річка Дніпро; в) пустеля Сахара.

2. Архітектурний пам’ятник:
а) Ейфелева вежа; б) Велика Китайська стіна; в) Софійський собор.

3. Письменник:
а) Тарас Шевченко; б) Олександр Пушкін; в) Корній Чуковський.

4. Дерево:
а) груша; б) верба; в) дуб.

5. Квітка:
а) троянда; б) ромашка; в) чорнобривці.

6. Кущ:
а) акація; б) калина; в) смородина.

1. Державні символи України – це:
а) герб, квітка, прапор; б) гімн, герб, пісня; в) герб, гімн, прапор.

2. Державний герб символізує:
а) перемогу; б) державу; в) народ.

3. Герб у перекладі з німецької мови означає:
а) спадщина; б) знак; в) рід.

4. Державний герб України – це:
а)золотий лев; б)козак з мушкетом; в)золотий тризуб на синьому тлі.

5. Прапор – це символ
а) країни; б) території; в) партії; г) організації; д) однієї особи.

6. Прапор України:
а) синьо-жовтий; б) жовто-синій; в) жовто-блакитний.

7. Гімн – це:
а) легенда; б) урочиста пісня; в) урочистий вірш.

8. Треба обов’язково вставати, коли:
а) виконують гімн; б) вносять чи виносять прапор;
в) вносять чи виносять прапор, виконують гімн.

9. Рядки державного Гімну України:
а) « Ой у лузі червона калина похилилася»;
б) « Реве та стогне Дніпр широкий»;
в) « Ще не вмерла України і слава і воля».

Спрогнозувати наслідки описаних вчинків:
1. Батько у відрядженні, мама працює в ніч, Сергійкові потрібно було забрати сестричку з дитсадка. Він загрався у футбол і забув про неї.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Мама попрохала дочку зварити обід усій родині. Софійка не захотіла витрачати на це час. Намила яблук і поставила на столі. Фрукти – вони теж корисні.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Початок літа. Стигнуть ягідки суниць. Бабуся попросила Ніночку нарвати ягідок, на варенички. Дівчина пішла у садочок, ягідка по ягідці – і все опинилося у роті.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Оленка не вивчила урок. Учительці признатися – соромно. Може, пронесе… Наступного дня знову було ніколи вчити. «Може, пронесе», - подумала Оленка.
______________________________________________________________________________________________

До чого можуть призвести такі події та вчинки?
Дівчинка вкрала гроші у своєї подруги.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________

Хлопець своєму товаришеві поставив підніжку.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дівчинка всім у класі розказала неправду про однокласницю.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________

Пояснити значення прислів’я «Моя хата скраю, я нічого не знаю».
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Скласти правила небайдужих людей.
 
 
Олива Галина  Іванівна, Первомайська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 2, Харківської обл
 
Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: Галин (23.10.2010) | Автор: Галина Іванівна E
Переглядів: 9599 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!