Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

І соловей, і жук потрібні у природі! В. Сухомлинський “ Соловей і Жук “
Тема. І соловей , і жук потрібні у природі! В. Сухомлинський “ Соловей і Жук “
Мета: Ознайомити учнів зі змістом літературної казки ”Соловей і Жук “. Вивчити правильно, швидко, виразно читати. Розвивати мислення, зв’язне мовлення, пам’ять, акторські здібності. 
Сприяти пробудженню допитливості, спостережливості . Виховувати почуття любові до природи, бажання оберігати її . 
Обладнання: Таблиці для читання, малюнки (до скоромовки) ; картки-блискавки із словами, маски Солов’я, Жука; портрет Сухомлинського. 
 
 Хід уроку 

1. Організація класу 
В класі тихо як ніколи
Діти змовкли і сумні ,
… бо у класі не одні.
Ми вам раді люди добрі 
І вітаєм щиро вас ,
І запрошуєм ласкаво
На урок у другий клас .
2. Розвиток мовного апарату 
Щоб ми розумніші стали ,
Щоб швидко і чітко читали
Для вправ відведемо хвилинку
 І зробимо мовну розминку .
2.1 - Робота з таблицею 
 - Читання слів у колонках , вставляючи пропущені букви 
 “ буксиром ” .
- Словникова робота ( пояснення значень незрозумілих слів )
- Читання з прискоренням 
- Читання в парах – через слово ( один – одному ) 
 2.2 Робота над скоромовкою 
 Жовте жито жук жував
 І з жабкою жартував .
- Читання скоромовки вчителем.
- Читання учнями.
- Заміна деяких слів малюнками . 
- Читання в парах ; підготовка до швидкого читання .
- Читання на одному диханні .
- Читання пошепки 
- Читання “ крапельками дощу ” ( відокремлюючи кожне слово )
2.3 Гра "Пильне око" 
 Читання слів з карток-блискавок.
Потрібен, люблять, за погодою, всміхнувся, припинив, рогатий, квітучий, гудіння, залишити, працювати.
- Яке слово прочитати останнім? 
- Який синонім можна дібрати до нього? (трудитися)
3. Перевірка домашнього завдання 
Тест
1. Хто є автором літературної казки “ Чи є зима “?
а ) Олег Буцень
б ) Юрій Ярмиш 
в ) Ліна Костенко
2. Коли відбувалася подія у казці?
а) влітку
б) восени 
в) взимку 
3. Хто є головними героями казки ?
а) Лисиця і журавель 
б) Вовк і козенята 
 в) Черепаха і сорока 
4. Чому черепаха не вірила , що є зима ? 
а ) Бо була дуже молода ;
б ) засипала з осені і спала до весни;
в ) зимує в теплих краях. 
5 .Скільки років черепасі у казці?
а ) скоро 30 
б ) 20 
в ) 10
6 . Чому сороку називають плетухою ?
а ) Тому , що вона плете гнізда з гілочок. 
б ) Тому , що вона говорить нісенітнеці.
Самоперевірка – сигналики. 
4 . Оголошення теми і мети уроку
- Сьогодні ми з вами продовжимо поглиблювати свої знання з розділу «Казки українських письменників.» 
4.1 Що таке казка нам нагадають наші книголюби . 
Казка - вигаданий , здебільшого народний твір про вчинки тварин , людей .
Казки : літературні , народні .
Про тварин
Побутові
Чарівні
- Що ви знаєте про казку ?
- Чим відрізняються народні казки від літературних ?
- Яка тематика казок ?
4.2 Побудова асоціативного куща 
На дошці картка казка.
- Діти , коли ви чуєте це слово , що ви уявляєте ?
- Які асоціації воно у вас викликає ?
- Сьогодні ми познайомимося з літературною казкою “Соловей і Жук” , яку написав В . Сухомлинський.
4.3 Наші книголюби нам прийшли на допомогу і підготували розповідь про В. Сухомлинського . 
Фізкультхвилинка музична
5. Робота над казкою
5.1. Читання казки вчителем.
- Доведіть , що цей твір – казка.
- Хто є головними героями казки ?
5.2. Словникова робота.
5.3. Читання тексту.
а) Читання « Луною » ( 1 абзац ).
б) Вибіркове читання. Гра « Пошуковці».
в) Характеристика головних героїв.
 Виберіть риси характеру , які притаманні головним героям.
(Слова учні беруть із «чарівної скриньки» і прикріплюють на дошці під малюнками головних героїв).
г) Читання тексту в особах.
5.4. Визначення головної думки.
 На партах у конвертах – розрізані слова.
- Складіть ( в парах ) прислів’я .
- Чи всі прислів’я розкривають головну думку казки ?
Розумний всякому лад дає.
Задер носа , що й кочергою не дістанеш.
Казки маленькі, а розуму в них багато.
Казка вигадка , та в ній щось повчальне врозумій.
6. Підсумок уроку
Саморефлексація знань.
7. Домашнє завдання
Виразно читати казку, підготуватися до читання в особах.
Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (29.10.2014) | Автор: Подлюк Лілія Броніславівна
Переглядів: 2296 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!