Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник [ Додати статтю ]

Індивідуальна робота вчителя/вихователя ГПД з учнями

Індивідуальна робота вчителя/вихователя ГПД з учнями

 

Перш ніж проводити індивідуальну роботу з учнями, вихователю необхідно володіти даними про кожного з них, знати їх  психологічні особливості.

Глибокі знання загальних основ індивідуального підходу до учнів дають змогу педагогам кваліфікованіше використовувати прийоми педагогічного впливу.

У процесі виховної роботи застосовують такий прийом як навіювання. Завдання його – вселити в учня віру у правоті його дій.

Прийом довіри базується на переконанні, що в кожній людині є багато позитивного, і на це необхідно опиратися, щоб досягти успіхів. Педагог продумує створення такої ситуації за якої позитивні якості можуть проявитися.

В індивідуальній роботі часто використовують прийом залучення учнів до цікавої діяльності. Учень забуває про свої шкідливі захоплення, у нього проявляються добрі наміри, що дають паростки позитивних якостей.

Приступаючи до індивідуальної виховної роботи з учнями, які мають відхилення в поведінці і важко піддаються вихованню, вихователі повинні глибоко вивчати психолого-педагогічні особливості учня. Форми і методи роботи з учнями залишаються загальновідомими з урахуванням специфічних особливостей дітей.

У процесі виховання "проблемних учнів” індивідуальна робота займає провідне місце. Від її умілої організації залежить час виправлення таких школярів.

 

Основні напрямки індивідуальної роботи вихователів з учнями:

 

·       вивчення індивідуальних особливостей, специфіки умов їх розвитку;

·       встановлення міжособистісних контактів із кожною дитиною;

·       створення у класному колективі умов для прояву і розвитку реальних і потенційних можливостей учнів, задоволення соціально цінних і особистісно значущих інтересів та потреб учнів;

·       вивчення та врахування в роботі стану фізичного, психічного та соціального здоровя учнів;

·       розвязання питання соціальної адаптації учнів в умовах дитячого та педагогічного колективу;

·       надання індивідуальної допомоги учням, які мають проблеми в адаптації до життєдіяльності класу, відносин з учителями, вихователями, іншими членами колективу навчального закладу;

·       превентивна робота з учнями "групи ризику” (що виховуються у неблагополучних сімях, схильні до правопорушень, мають шкідливі звички);

·       сприяння вихованцям у діяльності з самопізнання, самовизначення, саморозвитку;

·       діагностика результатів навчання, виховання і розвитку кожного учня, облік їхніх особистих досягнень.

Категорія: Я - класний керівник | Додав: [ADM]Irina (18.12.2010)
Переглядів: 9372 | Рейтинг: 3.4/10
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!