Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку [ Додати статтю ]

Конспект логопедичного заняття "Диференціація звуків [с]-[ш]"

Тема: Диференціація звуків [с]-[ш].
Мета: Вчити дітей диференціювати звуки [с]-[ш]; вдосконалювати правильну, чітку вимову звуків [с]-[ш]; закріпити вміння розрізняти ці звуки в складах та словах; ділити слова на склади; узгоджувати числівники та іменники; утворювати якісні прикметники від іменників; орієнтуватися на аркуші; закріпити дні тиждня; розвивати мовленнєве дихання; фонематичний слух; темп та ритм мовлення; дрібну моторику; збагачувати й активізувати лексичний запас; виховувати бажання правильно та красиво вимовляти звуки мови; допомагати казковим героям.

Хід заняття
 

Ι Організаційний момент.
Встаньте, дітки, всі рівненько,
посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до себе,
посміхніться до гостей,
привітайтесь: Добрий день!
Вушка прислухайтесь,
очки – придивляйтесь,
ручки – розминайтесь,
носик – глибше дихай,
ротик – розмовляй.

ΙΙ Повідомлення теми заняття.
Сьогодні ми з вами відправимося у подорож до країни Звукляндії де живуть звуки с-ш. А по дорозі, щоб їм не було сумно, ми будемо з ними грати, відрізняти , чітко та красиво ці звуки вимовляти.
1. Пальчикова гімнастика.
Щоб вимовляти всі звуки красиво, нам треба розім’яти наші ручки. Розім’яти ручки нам допоможе наш їжачок.
Гра « Су-Джок».
Гляньте - сірий їжачок, (Котити по долоньці взад-перед.)
Скільки в нього колючок! (Пальчиками натискати м’ячик.)
Покажи нам лапки, очі,
Та він слухати не хоче, (Стискати кожною долонькою по-черзі.)
У клубочок весь зібрався, (Котити по долоньці по колу.)
За голками заховався. (Стиснути кулачок.)
Ви добре розім’яли ручки.
До країни Звукляндії ми поїдемо на потязі.

2. Артикуляційна і акустична характеристика звуків (с) і (ш).
Гра «Придбай квиток».
Потрібно на потяг придбати квитки- картки зі звуком с– ш ціна квитка-правильна відповідь. (Вчитель-логопед задає питання, а діти, ставши в чергу до каси, по черзі відповідають і отримують картки зі звуками)
–Допоможіть мені пригадати, як ми вимовляємо звук (с).
Що роблять губи – усміхаються.
Яку вправу роблять зуби – парканчик.
Де знаходиться язик – внизу за нижніми зубами.
Яке повітря проходить по середині язика - холодне повітря.
Горлечко – відпочиває, спить.
Звук (ш)
Що роблять губи – круглі як калачик.
Яку вправу роблять зуби – парканчик.
Де знаходиться язик –за верхніми зубами.
Яке повітря проходить по середині язика - проходить тепле повітря.
Горлечко – відпочиває.
- Ви всі придбали квітки, та згадали як ми вимовляємо звуки [с ]- [ш].
Розгляньте уважно свій квиток , назвіть картинку. Який звук у твоєму квитку? ( с-ш)

3. Гра « Поділи слова на склади»
Розсаджуйтесь у вагони, згідно купленим квиткам. В перший вагон картинки в назвах, яких 1 склад, в 2 вагон картинки в назвах яких 2 склади, а в 3 вагон картинки в назвах яких 3 склади. ( сом, миша. кошеня, лисиця, шпак, гусак)
Всі знайшли своє місце. Наш потяг рушає у подорож.

4. Гра «Підбери звук»
Пригадаймо друзі вмить,
Як пшениченька шумить? (шшшшш…..)
Як в гайку струмок дзюрчить? (ссс…..)
Як оса в саду дзвенить? (сссс…..)
Як шумлять у птаха крила? (шшш…)
В морі синьому вітрила (шшшш….)
І пшениченька шумить (шшшш….)
І листочок шелестить (шшшш…….)
І струмок (ссссс……)
І оса кусюча (сссс….)
Ось ми трохи пошуміли, вимовляючи звук (ш) і посвистіли вимовляючи звук(с).

5. Гра «Запам’ятай, повтори»
Поїзд їде колеса стукотять: (стук коліс) Послухайте та повторіть стукіт колес…
Са-са-ша, се-се-ше, су-су-шу, си-си-ши, со-со-шо,
аш-аш-ас, иш-иш-ис, ош- ош-ос, уш-уш-ус, еш-еш-ес.
Колеса стукотять чітко, а потяг наш їде швидко.

6. Дихальні вправи
Щось потяг наш зупинився? Та тут стільки снігу! Всю дорогу замело. Треба сильно подути, щоб очистити дорогу. (склянки «зі снігом»)
Ви так швидко впоралися із завданням, молодці.
Потяг рушає далі…

7. Подивіться хто заглядає до нашого віконечка. Снігова королева. Вона теж сильно подула на сніг і на ваших парта з’явилися сніжинки.
Перегорніть сніжинку, давайте пограємо з вами в гру « 1,2, 5, 7, багато..»
зі словами (шуба, шишка, шапка, самокат, сова). Ви виконали завдання, тому потяг їде далі.
Наступна зупинка. Кого ми з вами бачимо? Так це ж Маша з мультфільму «Маша та ведмідь». Вона хоче пограти з вами.

8. Фізкультхвилинка.

9. Знов зупинка погляньте хто це? ( Шапокляк) Вона просить нагадати як називаються дні тижня, нам допоможе « Кільце Су-Джок».
(Промовляючи вірш - по черзі надягати масажні кільця на кожен палець.)
Днів у тижні рівно сім –
Назви вивчимо усі.
Понеділок – перший день,
А за ним вівторок йде.
Далі середа, четвер –
Твердо знаю я тепер.
Після п’ятниці – субота,
Де кінчається робота.
Ну, а сьомий день який?
Та звичайно ж – вихідний.
Шапокляк вам дуже вдячна. Вона згадала дні тижня, але в неї є ще одно завдання для Вас.

10. Робота над скоромовкою. Повторити скоромовку спочатку повільно, а потім швидше.
Шишки на сосні, шашки на столі.

11.Дидактична гра «Який сік?» Утворення якісних прикметників від іменників.
Мабуть втомилися? Хочеться пити?
-Кожен із вас може соку налити.
(Діти беруть банки із соком, розглядають, а потім по черзі відповідають на запитання вчителя-логопеда)
- Який сік п’є Дмитрик?(грушевий, абрикосовий, сливовий, ананасовий, вишневий)
- Який сік п’є Даша?
- Який сік п’є Настя?
- Який сік п’є Кирило?
- Який сік п’є Кіра?
Ви пили дуже смачні соки : грушевий, абрикосовий, сливовий, ананасовий, вишневий)
А ми знов рушаємо у подорож.

12. Нас зупиняє Сніговик.
Сніговик хоче пограти з вами в гру « Бродилка»
Ще одне завдання від Сніговика

13. Обвести картинку зі звуком [ш]
Яку картинку обвів Дмитрик??...
Ось ми і доїхали до країни Звукляндії. Ви всі красиво та правильно вимовляєте звуки [с]- [ш]. Давайте запросимо ці звуки до нашої школи, щоб і інші діти іх вимовляли красиво.( садимо у вагончик звуки , рушаємо у школу. Стукіт коліс потягу)

15. Підсумок заняття.
Наша подорож завершилась, чи сподобалась вона вам? Що сподобалось найбільше? З якими героями мультфільму ви зустрілись?
Я також вами задоволена. Ви справились з усіма завданнями, показали те, що вмієте розрізняти звуки [С - Ш ]. МОЛОДЦІ.
Д/Г " Бродилка"

Категорія: Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку | Додав: aluchar (09.01.2018) | Автор: Рінденко Алевтина Олександрівна E
Переглядів: 3030 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!