Специфіка навчання дітей ромської національності. - Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку [ Додати статтю ]

Специфіка навчання дітей ромської національності.

Катерина Казмірук
вчитель Криворізької ЗОШ № 94 Дніпропетровської обл..


                            Специфіка навчання дітей ромської національності

Сьогодні в багатьох школах є класи, де навчаються діти ромської національності. Зазвичай ці діти приходять до школи не підготовленими і батьки приділяють дуже мало уваги навчанню та вихованню учнів. Тому вся основна робота в навчанні таких дітей лягає саме на плечі педагога.
Діти ромської національності - це так ж діти, як і всі, але звичайно розвиток набагато нижчий, ніж в інших дітей. Тому частіше таких учнів зачисляють до класів інтенсивної педагогічної корекції, де і проводиться відповідна робота по навчанню та вихованню дітей. Прийшовши до школи учні погано розуміють українську мову, не знають кольорів, не вміють спілкуватися, поводити себе в колективі, не говорячи вже про якісь елементарні учнівські знання та уміння. І тут важлива задача вчителя не поспішати працювати за програмою основної школи, а зуміти підібрати такі види роботи, щоб отримати хоча б малесенькі результати в своїй роботі з такими дітьми. На уроках дуже важливим є використання наочних посібників. Це не ті діти, коли вчитель просто розказує щось, а діти запам`яовують, розуміють, можуть відтворити. Ні, тут все треба показувати наочно. Навіть такі елемнтарні слова як »місяць», « верба», « скрипка» для них є недосяжними і поки вони зорово їх не сприймуть, не може бути й мови, що діти щось запам`ятають.
Починати роботу с такими учнями треба поступово, не кваплячись. Спочатку вони повинні навчитися сидіти, виконувати якісь маленькі свої обов`язки( не бігати посеред уроку, не кричати, піднімати руку), а потім тільки переходити до навчання. Рука в таких дітей зовсім не поставлена, і мабуть більшість із них до школи навіть не тримали ручку або олівець в руці. Тому багато треба з учнями малювати, ліпити, вирізати, розвивати мілку моторику руки. Весь цей процес займе набагато більше часу, ніж з іншими учнями.
І хотілось би зупинитися на окремих аспектах в роботі з учнями ромської національності:

1. Завжди ,на кожному уроці, до кожного слова, речення у вчителя повинна бути наочність. Тільки через зорове сприйняття в учнів відбувається запам`ятовування. На слух вони сприймають дуже малий відсоток інформації. Наприклад, при вивченні букв я кожному малювала букви-асоціації. Чи то предмет, назва якого починається на цю букву, чи на що схожа та чи інша буква. І тільки так ми з учнями вивчили весь алфавіт.
2. Постійно треба повторювати вивчене. Пам`ять в дітей ромської національності дуже погана, короткочасна. Тому на кожному уроці без повторення минулої теми новий матеріал навіть не починати пояснювати. Перед початком нової теми провести коротеньку розминку в ігровій формі на повторення.

3. Працювати на уроках потрібно повільно,не поспішаючи. Підійти треба до кожного. Велику увагу треба приділяти індивідуальній роботі з учнями, але й вчити працювати в групах, парах. Звичайно, що робота в парах проводиться вже набагато пізніше, тому що потребує більше підготовки,ніж колективна робота;

4. Увага в учнів дуже розсіяна, тому уроки треба проводити цікаві, постійно треба стимулювати і заохочувати. А інакше учні просто не будуть слухати і не сприйматимуть інформацію. На уроках читання я проводила дуже часто інсценізації казок, так ми навчилися хоча б елементарно переказувати текст, вчили вірші за схемами і малюнками.. На уроках української мови постійно використовувала такі форми роботи як «Мікрофон»(учням подобалось висловлювати свою думку і так ми вчилися говорити), словниковий диктант( спочатку більше на лексичні значення слів і лише згодом на орфографію), письмо в малюнках(яскраві малюнки стимулювати активність учнів і їм дуже подобалося писати слова предметів, зображених на ілюстраціях), пошукова робота, робота з картками та ін. На уроках математики завжди починала урок з усного рахунку, але в цікавій формі. Дуже подобались дітям хмарки-приклади і сонечки-відповіді. Якщо правильно відповів, то сонечко закриває хмарку і небо усміхається. Обов`язково до задач готувала малюнки або схеми, так учні вчилися складати коротку умову і краще сприймали задачу. На всіх інших уроках також використовувала різні цікаві моменти - дуже подобались загадки, віршовані твори, ребуси, ігри мімікою, практичні роботи, тощо.

5. Намагатися якомога частіше проводити роботу учнів біля дошки. Якщо вчитель буде сам стояти біля дошки і щось писати, пояснювати, то результат буде дуже малий. А якщо залучати дітей до цієї роботи, то вони швидше і краще навчаться писати,рахувати і інформацію будуть запам`ятовувати краще. Учні дуже люблять такий вид роботи , це їх заохочує і вони намагаються швидше всьому навчитися.

6. Особливу увагу треба звернути на розвиток мовлення. Тут треба якомога більше проводити вправ, які б збагачували словниковий запас учнів, знайомили дітей з виражальними засобами мови, вчили б їх будувати розповіді, складати описи, лексично збагачували мовлення. Треба не забувати, що навіть такий серйозний навчальний матеріал повинен бути поданий в ігровій формі. На таких уроках я використовувала дуже багато цікавих прав. Ось деякі з них:

• Вправа «Назви групу». Спочатку показую дітям ряд картинок, на яких зображені, наприклад, яблуко, груша, лимон, апельсин і прошу перерахувати всі зображені предмети, а потім назвати їх одним загальним словом.
• Гра « Зайве слово» . Пропоную учням в кожному рядку слів знайти зайве слово.
• Гра « Склади речення». Із заданих слів учні повинні скласти речення.
• Гра «Крапка-оплеск». Учням треба поділити текст на речення, оплеском відзначаючи їхню межу.
• Ігри « Впізнай казку» і «Склади казку»,тощо.
Звичайно робота з учнями ромської національності дуже кропітка і результатів можна чекати довго, але вони будуть обов`язково, якщо не поспішати і хай повільними, але впевненими кроками йти до поставленої мети. Ці діти хочуть вчитися, та їм це дається дуже тяжко і ми маємо їм допомогти в цьому. Ці учні, перш за все-діти і хочеться хоча б в школі зробити їх дитинство щасливим, не порожнім, а насищеним приємними подіями, знаннями і вміннями. Всім,хто працює з такими учнями бажаю успіхів. Працюйте, не зупиняйтеся і результати будуть!!! Неодмінно будуть!!!!

Категорія: Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку | Додав: kati (01.07.2016) | Автор: Казмірук Катерина Миколаївна E
Переглядів: 150 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!