Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Нетрадиційні матеріали в аплікації

Нетрадиційні матеріали в аплікації

1. Аплікація бісером.
«Декоративне панно»
Малюнок виконується простим олівцем (контурно). Площину поступово намащують клеєм ПВА або наносимо тонкий шар пластиліну, на який щільно викладаємо бісер.
Також можливе часткове наклеювання бісеру на пластилін, тобто йде поєднання двох технік:
- малювання пластиліном;
- аплікація бісером.

2. Аплікація олівцевою стружкою.
Можна використовувати стружку двох видів: грубу та м’яку. Груба утворюється внаслідок стругання ножем, має кольорове забарвлення. Мілка утворюється від заточування точилкою і не має певного кольорового забарвлення. Існує також промислова стружка, яка має характерні кільця.
Аплікація грубою стружкою виконується поетапно:
1. контур малюнка наносимо олівцем на папір, картон, прогрунтовану дощечку.
2. наносимо клей ПВА на площину малюнку пензликом (на невеличку ділянку), поступово викладаємо стружку мов «луску риби», починаючи з краю малюнку. Для більш точного викладання стружки можливе використання в роботі пінцету або стеку.
Аплікація мілкою стружкою виконується в два етапи:
1. наносимо контурний малюнок олівцем на площину або об’ємну форму.
2. поступово змащуємо елементи малюнку клеєм ПВА і присипаємо стружкою.
Площинне зображення «Півник»
Об’ємне - декорування стаканчика.

3. Аплікація тирсою.
Аплікація тирсою по техніці виконання багато в чому має схожість до аплікації олівцевою стружкою. Єдине, на що слід звернути увагу, це на характер тирси. В залежності від її розміру, фактури, текстури зображення може бути як площинне, так і напівоб’ємне (рельєфне).

4. Аплікація ватою.
Аплікація ватою може виконуватись як і на заздалегідь пофарбовану площину, так і нефарбовану. В другому випадку можливе фарбування вати:
- фарбування здійснюється набризком (акварель);
- фарбування гуашевими фарбами готових ватяних кульок, виготовлених способом скачування і фіксування їх форми клеєм ПВА.

5. Аплікація пінопластом.
Може використовуватись пінопласт трьох видів:
- пінопласт кульковий;
- пінопласт тертий (тирса);
- пінопласт цілими шматками.
Для декорування предметів найширше використовується кульковий пінопласт, який кріпиться на клей ПВА або нанизується голкою на нитку. Тертий пінопласт використовується для виконання рельєфних (напівоб’ємних) площинних робіт та надання своєрідної текстури об’ємним формам. Ділянка змащується клеєм і присипається пінопластом. Пінопласт цілими шматками доцільно використовувати для об’ємного конструювання, або як тло для подальших робіт.
Фарбування пінопласту можливе до і після наклеювання. Для цього використовують різноманітні фарби з додаванням незначної кількості клею ПВА (для фіксації) або кольорова туш.

6. Аплікація текстильними матеріалами (нитками, тканиною, стрічками, ґудзиками …).
На відміну від аплікацій, які виконані матеріалами зазначеними вище, аплікація текстильними матеріалами вимагає від виконавця більшої фізичної сили. Нарізання деталей зі шкіри, тканини слід впроваджувати в навчальний процес на уроках старшої школи. З дітьми молодшого шкільного віку виконувати аплікацію з підготовленого заздалегідь вчителем матеріалу.
Особливу увагу звернути на використання клею для аплікативних робіт. Це може бути клей ПВА, гумовий клей і т. п.

7. Аплікація яєчною шкаралупою.
Для виконання цього виду аплікації слід попередньо підготувати яєчну шкаралупу. Шкаралупу спочатку перемивають, відділяють від внутрішньої плівки і висушують. Подрібнюють шкаралупу в залежності від задуму обраної роботи.
Яєчну шкаралупу можна використовувати як фактурне тло для подальшої роботи та як декоративну оздобу для площинних або об’ємних форм. В першому випадку шкаралупу наклеюють (клей ПВА) на цупкий папір у вигляді мозаїчного полотна. Малюнок виконується кінчиком пензля – ефект мерехтливого зображення («Човник далеко в морі», «Спекотний день», «Туман над озером»-схожість з технікою імпресіоністів –пуантилізм).
Для оздоби шкаралупу можна подрібнити і посипати на заздалегідь змащену клеєм поверхню. Фарбування можливе на вибір художника

8. Аплікація листом, пелюстками квітів, ягодами, мушлями.
Природні матеріали – це велика можливість для творчості, адже для них характерна невичерпна різноманітність ліній, фактур, кольорів. Складність цієї аплікації полягає у підготовці матеріалів для неї. Вірна просушка листя, квітів, ягід, кори – є передумовою збереження кольорової гами матеріалу та його гнучкості у роботі. Одним словом, солома для аплікації має блищати і не бути крихкою, листя не пересушене, ягоди яскравих кольорів. Основою для аплікаційних робіт може бути картон, тканина, фанера і т. д. В залежності від природних властивостей матеріалу він може кріпитися на клей ПВА (пух тополі, насіння), пластилін (мушлі, шкірки апельсину), гумовий клей (кора, каміння).

9. Аплікація з металу.
В початковій школі аплікація з металу виконується рідко. Головною причиною є неможливість застосування дітьми хімічно-небезпечних клеїв. Але для нескладних робіт можлива заміна клею на пластилін – аплікація з копійок.

10. Аплікація чаєм та меленою кавою.
Аплікація чаєм та меленою кавою виконується поетапно: наносимо контурний малюнок, змащуємо його клеєм, присипаємо кавою або чаєм. Ці матеріали можна використовувати як для площинних, так і для об’ємних форм. Цікавість та своєрідність цієї роботи полягає не лише у незвичайній фактурі, а й в ароматичних можливостях запропонованих матеріалів. Своєрідна ароматерапія на уроках образотворчого мистецтва.

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: pashaspasay (26.02.2018) | Автор: Банашко Галина Василівна E
Переглядів: 295 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!