Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Інноваційні технології навчання [ Додати статтю ]

Розробка методичного заходу для вчителів дистанційної школи «Проведення постійно діючого семінару «Е-school»

БАХМУТСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №18
ім. ДМИТРА ЧЕРНЯВСЬКОГО
БАХМУТСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Розробка методичного заходу
«Проведення постійно діючого семінару «Е-school»

Роботу виконала Шевченко Катерина Миколаївна,
заступник директора з навчально-виховної роботи
Бахмутської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів №18 ім.Дмитра Чернявського
Бахмутської міської ради Донецької області

2018

 

Тема: «Популярні технології навчання»
Мета:
• Поглибити теоретичні знання педагогічного колективу про новітні технології навчання учнів на прикладі використання відео, ігрової та проектної форм навчання;
• Розкрити сутність освітнього методу веб-квест як новий вид і форму організації навчальної діяльності;
• У межах впровадження оновлених державних стандартів вдосконалювати навички роботи з інформаційними технологіями;
• Продемонструвати спектр можливостей та переваг використання нових технологій навчання на прикладі технології веб-квесту;
• Мотивувати педагогів до активної комп’ютерної самоосвіти та впровадження у педагогічну практику новітніх технологій навчання з метою уособлення навчального простору для поглиблення знань учнів;
• Підвищити рівень інформаційно-комунікаційної культури учителів при роботі з медіаконтентом.
Форма проведення : воркшоп.
Обладнання : мультимедіа- презентація, буклети із додатковими матеріалами для учасників воркшопу; комп’ютери .
Етапи проведення
1. Технологія веб-квестів та навчального відео у роботі вчителя
2. Бінарний урок інформатики та трудового навчання з використанням технології веб-квесту
3. Підготовка учителя початкової школи до роботи в нових умовах
4. Використання веб-квесту при вивченні англійської мови
5. Веб-квест з трудового навчання за темою "Вишиванка"
6. Практичне заняття «Впровадження комплексу електронних ресурсів у технологію веб-квесту»

                                                                                       Сценарій проведення заходу

 

Шановні колеги! Вітаю з участю у постійно діючому семінарі, на якому ви дізнаєтесь про популярні технології навчання та будете мати змогу навчитися практично їх використовувати.
Почнемо з технології веб-квестів у роботі вчителя. Перед сучасною освітою стоїть завдання пошуку нових видів і форм організації навчальної діяльності. Навчання має розвивати критичне і творче мислення. З цією метою багато вчителів вже давно використовують проектну технологію, залучаючи ресурси мережі Інтернет. Але велика кількість інформації в мережі та її якість не тільки не спрощують процес роботи над проектом, але й ускладнюють його. Одне з можливих рішень даної проблеми - це технологія веб-квест.
Веб-квест (від анг. webguest – інтернет пошук) – це тривалий цілеспрямований пошук, що може бути пов’язаний із пригодами або грою.
Освітній веб-квест – це сайт в Інтернеті, з яким працюють учні, виконуючи ту чи іншу навчальну задачу.
Освітній веб-квест – присвячується певній темі і складається з кількох, пов'язаних єдиною сюжетною лінією розділів, що мають посиланнями на інші ресурси глобальної мережі; є різновидом проектного навчання.
Визначемося з поняттями:
• Веб-квест (webquest) - це проблемне завдання з елементами рольової гри.
• Веб-квест - це формат уроку орієнтований на розвиток пізнавальної, пошукової діяльності учнів, на якому значна частина інформації здобувається через ресурси Інтернету.
• Веб-квест – це дидактична структура, у рамках якої викладач удосконалює пошукову діяльність учнів, задає їм параметри цієї діяльності і визначає її час.
• Веб-квест - це приклад організації інтерактивного освітнього середовища.
• Освітній веб-квест - це сайт в Інтернеті, з яким працюють і навчаються, виконуючи ту чи іншу навчальну задачу.
• Веб-квест - одна із найбільш ефективних моделей використання Інтернету в навчальному процесі.
Види веб-квестів:
• Довгострокові - розраховані на тривалу роботу: тиждень, місяць, семестр;
• Короткострокові - розраховані на короткочасну роботу: один-два уроки.
Структура веб-квеста:
Види завдань для веб-квестів
(за Берні Доджем)
• Переказ — демонстрація розуміння теми на основі подання матеріалів з різних джерел в новому форматі: створення презентації, плаката, оповідання.
• Планування та проектування — розробка плану або проекту на основі заданих умов.
• Самопізнання — будь-які аспекти дослідження особистості.
• Компіляція — трансформація формату інформації, отриманої з різних джерел: створення книги кулінарних рецептів, віртуальної виставки, капсули часу, капсули культури.
• Творче завдання — творча робота у певному жанрі - створення п'єси, вірші, пісні, відеоролика.
• Аналітична задача — пошук і систематизація інформації.
• Детектив, головоломка, таємнича історія — висновки на основі суперечливих фактів.
• Досягнення консенсусу — вироблення рішення по гострій проблемі.
• Оцінка — обґрунтування певної точки зору.
• Журналістське розслідування — об'єктивний виклад інформації (розподіл думок і фактів).
• Переконання — схиляння на свій бік опонентів або нейтрально налаштованих осіб.
• Наукові дослідження — вивчення різних явищ, відкриттів, фактів на основі унікальних он-лайн джерел.
Компетенції:
• використання інформаційних технологій для вирішення професійних завдань;
• самонавчання і самоорганізація;
• робота в команді;
• вміння знаходити кілька способів рішень проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обгрунтовувати свій вибір;
• навичка публічних виступів.
Висновок
• Веб-квести найкраще підходять для роботи в міні-групах, однак існують і веб-квести, призначені для роботи окремих учнів.
• Важливою умовою успішної роботи в проектній технології квест-уроку є наявність комп'ютерного обладнання з підключенням до Інтернету.
• Іншою умовою є наявність ПК в учнів, що дозволяє в домашніх умовах продовжувати працювати з навчальними матеріалами.
Далі пропоную ознайомитися з програмами по створенню навчального. Для цього учасники переміщуються за комп’ютери.
Навчальне відео та інструменти для його створення
Переваги відео уроків
 Економія часу під час проведення уроку;
 Підвищує інтерес учня до уроку;
 Відеоматеріали полегшують роботу вчителя;
 Можливість використання навчальних відеоматеріалів учнями поза навчальним закладом;
 Забезпечують здобуття учнями більш глибоких знань;
 Учень може навчатися де йому зручно і коли йому зручно;
 Можна вивчати відеоматеріал стільки, скільки це необхідно за обсягом навчального матеріалу і за часом;
 Можна в будь-який момент переміститися в будь-яке місце відео-уроку, як тільки це знадобиться;
 Відео-уроки можна розміщувати в мережі і надавати доступ за посиланням;
 Багаторазове використання відео-уроків;
 Забезпечує здобуття учнями більш глибоких знань.
Відео урок — це візуальний інструмент демонстрації будь-якого процесу, коли Ви дивитеся на екран, на якому показані картинки, рисунки, графіки по темі, звучить голос з колонок або в навушниках, є можливість їх багаторазово переглянути та прослухати, повторити найбільш складні моменти теми.
Процес створення відео уроку складається з таких етапів:
 - пошук, збір та підготовка матеріалів для створення відео уроку;
 - програма для створення відео уроку;
 - поширення відео уроку.
Учитель повинен:
 мати уявлення про основні технічні засоби запису відео й аудіо;
 засвоїти теоретичні відомості про цифрове відео й аудіо;
 здобути основні навички відеозйомки; знати основні принципи монтажу;
 навчитися використовувати програмне забезпечення для відеомонтажу;
 уміти публікувати відеоматеріали в мережі Internet;
 уміти використовувати відеофрагменти в навчально - виховному процесі.
Навчальне відео
 не повинно займати більше 10 хвилин
 обов’язково повинно звучати вступне слово
 згадайте основні моменти

 

Для створення відео уроків можна використовувати програми:
Office Mix
Camtasia Studio
Jing
Webineria
Wink
Open Broadcaster Software

Як зробити перший урок в Office Mix?

Для цього учасники заходу переходять за посиланням та діють за наступними етапами:
1. Вам потрібен Microsoft Power Point версією не нижче 2013
2. Завантажте та встановіть Visual Studio 2010 Tools for Office Runtime https://www.microsoft.com/en-us/download/confirmation.aspx?id=48217
3. Завантажте та встановіть Office Mix https://mix.office.com
Після установки у вас повинна з’явитися стрічка Mix

Основні функції
- Створюйте слайди з анімаційними позначками
- Вставляйте звук та ваше відео з вебкамери
- Робіть запис екрану та додавайте його в свій відео урок
- Експортуйте презентацію у відео файл
- Публікуйте презентацію в мережі

На цьому перша частина ПДС завершена. Далі наступний етап «Бінарний урок інформатики та трудового навчання з використанням технології веб-квесту», який учасники мали можливість відкрити за посиланням та наочно ознайомитися. Учитель інформатики Тарасенко Л.О. розповіла як розробила бінарний урок інформатики та трудового навчання з використанням технології веб-квесту та виклала його у своєму блозі.
Наступний етап – «Підготовка учителя початкової школи до роботи в нових умовах», на якому представники початкової школи покроково розглянули розроблену методику підготовки учителя до роботи в нових умовах, з використанням новітніх е-ресурсів. Також було надано посилання https://mmoprimaryschool.jimdo.com, за яким учасники змогли переглянути всі вкладення та задати питання учителям початкової школи.
Також в он-лайн режимі учасники семінару під керівництвом учителя англійської мови Рухлової Н.В. переглянули як використовується веб-квест при вивченні англійської мови.
Учитель трудового навчання Герцовська В.В. розробила веб-квест «Вишиванка», кінцевим результатом якого є готовий проектний продукт, фото якого учні по завершенню квесту розміщують при проходженні останнього кроку квесту.
На завершальному етапі заходу відбувся воркшоп на тему «Впровадження комплексу електронних ресурсів у технологію веб-квесту», який провела учитель історії Кучерук І.М. Учасники семінару с зацікавленістю виконували завдання, де наголос був зроблений на динамічне завдання, яке потребувало звернення до різноманітних електронних ресурсів та джерел черпання інформації в Інтернет-просторі.
Перейдемо до практичної частини за темою уроку «Особливості культурного розвитку України (1991-2016 рр.). Релігійне життя. Розвиток спорту. Екологічні проблеми»
Мета та завдання уроку:
• розвинути власні навички практичної роботи з різноманітними джерелами інформації, коригувати свою діяльність, оцінювати їі;
• визначати і характеризувати основні чинники, стан, проблеми та особливості розвитку культурних процесів даного періоду;
• називати і визначати основні чинники та особливості релігійного життя сучасної України;
• характеризувати, визначати глобальні екологічні небезпеки в Україні та пропонувати шляхи їх подолання.
Обладнання:
комп’ютер, наявність Інтернету

Хід уроку:

Працюємо за наступним планом:
1 крок. Завантажити електронну версію підручника, атласу та наочного довідника:

Підручник для роботи онлайн або для завантаження: Пометун О.І., Гупан Н.М. Історія України. Навчальний підручник для 11 класу. - Харків, "Сиція", 2012.
https://drive.google.com/file/d/0B6SKzEb2j-p5Ym5xamhYN0k4NEU/view?usp=sharing
Атлас для роботи онлайн в 11 класі з курсу «Історія України»
https://drive.google.com/file/d/0B6SKzEb2j-p5LV9LNGFFMm9vRTQ/view?usp=sharing

Гісем О.В. Начний довідник 10-11(укр)
https://drive.google.com/file/d/0B6SKzEb2j-p5M2IzVzlaWVFtMms/view?usp=sharing

2 крок. Опрацювати теми 38-39, с.288 - 308.
Зміст навчального матеріалу згідно з програмою Де можна знайти
Теми 38-39.
Духовне і культурне життя України в умовах незалежності.
Основні чинники та особливості розвитку культури України. Тема 38-39. Пункт 1, с.288-290
Модернізація національної системи освіти. Тема 38-39. Пункт 2, с.290-293
Основні тенденції розвитку науки. Тема 38-39. Пункт 3, с.293-295
Здобутки української літератури і мистецтва, фізичної культури і спорту. Тема 38-39. Пункт 4, с.295-300
Екологічні проблеми та пошуки шляхів покращення стану навколишнього середовища. Тема 38-39. Пункт 5, с.300-303
Основні чинники та особливості релігійного життя України в умовах незалежності. Тема 38-39. Пункт 6, с.303-306
Взаємовідносини державної влади та релігійних конфесфй. Тема 38-39. Пункт 7, с.306-308
Шановні учні!
Пропоную вам пройти практичне заняття за темою
«Особливості культурного розвитку України (1991-2017 рр.)»
за допомогою Web-квесту за посиланням
https://myinfohistory.blogspot.com/p/1991-2018_24.html

3 крок. Опрацюйте матеріали за підручником, де є визначення основних понять, основні події.

4 крок. Зробіть короткі записи у зошиті під час опрацювання теми уроку.

5 крок. Виконайте усі завдання до практичного заняття за допомогою Веб-квесту за посиланням https://myinfohistory.blogspot.com/p/1991-2018_24.html та зробіть самооцінку власної практичної роботи.

6 крок. Ознайомтесь з Довідником понять, дат, персоналій до теми № 6 (доповнений, розташований на платформі).

7 крок. Дайте відповіді на запитання на с.308-309(усно).

Інструкції щодо використання ресурсів:

Система оцінювання на уроці

Поради учням

Додатки – скриншоти, які демострують етапи та елементи ВЕБ-квесту:

Історичні інтернет-довідки

Складання пазлів он-лайн

Розв’язання кросвордів

Інтерактивні ігри

Висновки
При підготовці та проведенні такого уроку важливо чітко усвідомити роль кожного учасника навчально-виховного процесу та розподілити їх обов’язки для досягнення максимальної ефективності.
Учень за допомогою веб-квесту повинен:
• сформулювати відомі умови завдання;
• визначити необхідні, але невідомі відомості; знайти їх;
• проаналізувати, обробити, узагальнити й обговорити виявлену інформацію; вирішити, наскільки з урахуванням знайдених відомостей поле завдання втратило (чи придбало) проблемний характер;
• узагальнити відшукану інформацію;
• оформити результати роботи.
Викладач завдяки веб-квесту:
• надає декілька посилань на бажані Інтернет-ресурси, які зададуть інтонацію, акценти пошуку;
• наводить декілька культурних зразків, які служать орієнтиром для порівняння та можуть показувати спектр думок з проблеми;
• розробляє бланки з чітким формулюванням критеріїв оцінювання;
• контролює процес пошуку.
Методика веб-квестів активізує навчальний процес, сприяє підвищенню індивідуалізації навчання і його якості.
Веб-квест - одна із найбільш ефективних моделей використання Інтернета в навчальному процесі.
Веб-квест - проблемне завдання, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету.
Веб-квест - це формат уроку орієнтований на розвиток пізнавальної, пошукової діяльності учнів, на якому значна частина інформації здобувається через ресурси Інтернету.
Веб-квест – це дидактична структура, в рамках якої викладач удосконалює пошукову діяльність учнів, задає їм параметри цієї діяльності і визначає її час. Викладач перестає бути джерелом знань, але створює необхідні умови для пошуку і обробки інформації.
Така діяльність перетворює учнів на активних суб'єктів навчальної діяльності, підвищуючи не лише мотивацію до процесу здобуття знань, але і відповідальність за результати цієї діяльності і їх презентацію. Ця методика є сучасною та перспективною, має ряд переваг, заслуговує на широке впровадження в навчально-виховний процес.

Таким чином, учасники семінару засвоїли матеріал щодо необхідності використання новітніх технологій навчання, таких як веб-квест та навчальне відео. Мали можливість практично ознайомитись та виконати завдання при створенні веб-квестів, задати питання доповідачам та отримати достатньо інформації та знань для самостійної роботи над створенням веб-квестів та навчального відео.

Категорія: Інноваційні технології навчання | Додав: (23.10.2018) | Автор: Шевченко Катерина Миколаївна E
Переглядів: 119 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!