Створення умов успіху та творчого співробітництва на уроках «Я у світі» засобами інноваційних технологій - Інноваційні технології навчання - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Інноваційні технології навчання [ Додати статтю ]

Створення умов успіху та творчого співробітництва на уроках «Я у світі» засобами інноваційних технологій

Тужик Катерина Свиридівна,
вчитель початкових класів
Чорнявського навчально-виховного
комплексу «Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа I-III ступенів» Черкаської районної ради Черкаської області

                  СТВОРЕННЯ УМОВ УСПІХУ ТА ТВОРЧОГО СПІВРОБІТНИЦТВА НА УРОКАХ                                            «Я У СВІТІ» ЗАСОБАМИ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Навчальний предмет «Я у світі» спрямовується на соціалізацію особистості молодшого школяра, його патріотичне і громадянське виховання. Метою предмета є особистісний розвиток учня, формування його соціальної і життєвої компетентностей.
У процесі навчання в учнів формуються уявлення та поняття про цілісність світу;природне і соціальне оточення як середовище життєдіяльності людини, її належність до природи і суспільства; засвоюються уявлення і поняття, що відображають основні властивості й закономірності реального світу, розширюють і впорядковують соціальний та пізнавальний досвід.
Рівень освіти значною мірою залежить від результативності запровадження технологій навчання, що ґрунтуються на нових методологічних засадах, сучасних дидактичних принципах та психолого-педадогічних теоріях, які розвивають діяльнісний підхід до навчання.
Модернізація системи освіти пов’язується, насамперед, із введенням в освітнє середовище інноваційних технологій. Слово інновація має латинське походження і в перекладі означає оновлення, зміну, введення нового. Інновація означає нововведення, що поліпшує хід і результати навчально-виховного процесу.
Найважливіше у початковій школі – створення умов для атмосфери успіху та творчого співробітництва: колективна діяльність, робота групами, парами, мікрофон, дидактичні ігри, мозковий штурм, асоціативний кущ.
Використовуючи інтерактивні форми організації навчання молодших школярів, потрібно перетворювати урок на урок-мислення, урок-спілкування, урок-діалог, щоб розбудити і привити інтерес учнів до читання, математики, мистецтва і природознавства. Слід переходити від «передавання знань» до «навчання жити».
Сьогоднішнім учням потрібні навички: думати, розуміти сутність речей. Дитина має напружено розумово працювати. Саме цьому сприяють інноваційні технології.
Використання інноваційних технологій – це спосіб створення в класі атмосфери, котра найліпшим чином сприяє співпраці, порозумінню та доброзичливості. Інтерактивні форми роботи допомагають приділяти увагу кожному учню. Працюючи в групах чи парах, школярі самостійно розв’язують доступні для них завдання, стають дослідниками, разом переборюють труднощі на шляху до мети.
При вивченні «Я і Україна» в 3 класі я надаю перевагу технологіям ситуаційного моделювання, колективного навчання. До колективного навчання відносяться методи: «Мозковий штурм», «Карусель», «Мікрофон», «Асоціативний кущ». Під час кооперативного навчання використовую роботу в парах та групах. Проводячи уроки такого типу, я зацікавлюю школярів предметом, формую активну життєву позицію, розвиваю творчі здібності. Разом з тим удосконалюю мовлення і розумові навички, створюю ситуацію успіху, де кожен учень почувається невимушено, а вчитель тут виступає в ролі друга, порадника.
При вивченні теми «Символи України» використовую наступний метод «Робота в малих групах». Клас ділиться на групи. Кожна група готує розповідь про один з символів. По закінченню часу капітани груп доповідають про виконану роботу.
«Мозковий штурм» при вивченні теми «Україна на карті»
Вчитель. – Україна. Що означає це слово для вас діти?
Відповіді дітей: місце, де ти народився, рідна домівка, друзі, батьки.
При використанні цього методу учні навчаються знаходити нові рішення, вчать застосовувати набуті знання на практиці. Кожен учень є активним учасником діяльності.
Також цей метод можна використати при вивченні теми «Народні свята»
- Діти, що ви уявляєте, коли чуєте вираз «народні свята»?

Учні добирають відповідні слова. Цим самим діти прилучаються до глибшого пізнання культури рідного краю
Метод «Прес». Цей метод навчає дітей виробляти й формулювати аргументи, висловлювати думки з дискусійного питання у виразній і стильній формі, переконуючи інших («Я вважаю, що ...» , «Тому , що...», Наприклад, «Таким чином...»)
Тема «Людина – частина природи»
Вчитель.
– Чи правильне твердження «Людина – частина живої природи»?
Учень.
– Я вважаю, що людина є частиною живої природи, тому що людина народжується, росте, розвивається, дає потомство і помирає. Таким чином, маючи всі ознаки живих організмів, ми впевнено можемо сказати: людина – частина живої природи.
Виправдовує себе метод «Проектів»
При вивченні тем «Славетні українці», «Різноманітність народів у світі», «Винаходи людства» застосовую метод проектів. Це дає можливість привчати дітей до роботи з додатковою літературою.
При вивченні теми «Людські чесноти: доброта» застосовую ситуацію «Уявіть собі...»
1. Старенька бабуся просить вас сходити до аптеки за ліками, а вас чекають друзі.
2. У клас весняним ранком залетіла бджілка. Вона не може вилетіти на волю.
3. Мишко захворів і його довго нема у школі.
4. Ваш друг забився і йому боляче.
При використанні цього методу я організовую роботу в парах, де кожен учень може висловити свою думку щодо виходу з даної ситуації.
Таким чином, використання таких видів інтерактивних вправ на уроках дає можливість доповнити уроки різноманітною інформацією, а різні види діяльності заохочують дітей до роботи. Кожен учень зацікавлений у правильності своєї думки. Основна функція цих методів – навчити кожну дитину активно та вільно мислити на уроці, набувати індивідуального досвіду толерантної співпраці.

Література
1. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою 1-4 класи/Київ Видавництво дім «Освіта»/-2012.- [1, с. 204-205]
2. Бібік Н.М. Я і Україна: підруч.[ для 3 класу.] /Т.М.Байбара, Н.М.Бібік.- Київ «Форум»-2003.
3. Савченко О.Я. Дидактика початкової освіти: підруч. [для студ. вищ. навч. закл.] / О.Я.Савченко. – Київ: «Грамота», 2012. -[3, с.297]



Джерело: http://oipopp.ed-sp.net/
Категорія: Інноваційні технології навчання | Додав: (30.05.2014) | Автор: Тужик Катерина Свиридівна
Переглядів: 1422 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!