Уроки "Я у світі" з використанням проектних технологій - Інноваційні технології навчання - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Інноваційні технології навчання [ Додати статтю ]

Уроки "Я у світі" з використанням проектних технологій

Беркатюк Валентина Володимирівна,
вчитель початкових класів
Леміщиської ЗОШ І-ІІ ступенів
Жашківського районної ради
Черкаської області

УРОКИ «Я У СВІТІ» З ВИКОРИСТАННЯМ ПРОЕКТНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Сьогодні метод проектів вважається одним із перспективних видів навчання, тому що він створює умови для творчої самореалізації учнів, підвищує мотивацію для отримання знань, сприяє розвитку їхніх інтелектуальних здібностей. Учні набувають досвіду вирішення реальних проблем з огляду на майбутнє самостійне життя, які проектують у навчанні. У початковій школі проекти – здебільшого це сімейна діяльність, оскільки дитина є обмеженою у засобах та інструментах пошуку інформації. Однак залучати дітей до проектної діяльності варто обов’язково. Робота над проектом сприятиме розкриттю здібностей, талантів дітей, викличе бажання творчо працювати. Використання проектного навчання формує та розвиває пізнавальну активність учнів, сприяє розвитку вмінь самостійно набувати знання, поєднувати їх у певну систему, використовувати у реальному житті. Учні стають не пасивними «споживачами» знань, а долучаються до творчої діяльності й ставляться до неї з великою зацікавленістю. Використовуючи дослідницько-проектні методи навчання, переконалася, що учні стали краще аналізувати, зіставляти, виділяти головне, вміло застосовувати набуті навички на практиці. Можна сказати, що впровадження у практику роботи активних методів навчання робить процес навчання значущим, орієнтованим на особистість учня. Під час роботи над проектом головним є учень, який навчається, а не вчитель, який учить.
Міні – проект з курсу «Я у світі»
Україна на карті світу


Тип проекту: ознайомлювально-інформаційний, груповий, частково – пошуковий, короткотривалий.
Учасники проекту: учні, учитель, батьки.
Обґрунтування вибору проекту. Узагальнення вивченого матеріалу про географічне розміщення України, її кордони. Розвиток творчих здібностей учнів, формування навичок дослідницько-пошукової діяльності. Виховання патріотичних почуттів.
Мета і завдання. Підготувати наочний і теоретичний матеріал про сусідство України з іншими державами; розвивати творчі здібності учнів, навички
Прогнозований результат: доповіді учнів, проведення уроку-дослідження «Україна на карті світу».
Виконання проекту
1.Географічне положення України.
2.Місце України в Європі за площею і територією.
3.Країни – сусіди.

План роботи над проектом
1. Обговорення з учнями мети і завдань проекту, форми захисту.
2. Інструктаж з виконання роботи.
3. Пошукова діяльність учнів.
4. Аналіз, обробка отриманих результатів. Підготовка до презентації-захисту.
5. Захист виконаних завдань на уроці «Я у світі».

Міні- проект з курсу «Я у світі»
Скарби України

Тип проекту: дослідницько-пошуковий, груповий, короткотривалий.
Учасники проекту: учні, учитель, батьки.
Очікувані результати: ознайомити з найвизначнішими національними символами природного походження, найбільшими об’єктами, створеними працею українського народу, забезпечити розвиток пізнавальної діяльності учнів, їх творчої ініціативи. За результатом творчих робіт створити довідник.
Мета проекту: формувати уявлення про національну культуру українського народу, дізнатися де збирають, вивчають і зберігають пам’ятки культури; збагатити знання про музеї, розвивати допитливість; виховувати інтерес до історії і культури рідного краю; викликати бажання вивчати, берегти і примножувати багатство рідного краю.
Прогнозований результат: доповіді учнів, презентація.
Виконання проекту
1. Зібрати дані про природні об’єкти – символи України: Дніпро, острів Хортицю.
2. Сказати слово про людей, які прославили Україну, зробили багато для її розвитку.
3.Археологічні пам’ятки України.
План роботи над проектом
1.Обговорення з учнями мети і завдань проекту, форми захисту.
2.Інструктаж з виконання роботи.
3.Пошукова діяльність учнів.
4.Захист виконаних робіт, оформлення презентації..
5.Проведення уроку-подорожі з курсу «Я у світі».

Міні – проект з курсу «Я у світі»
Символи держави: герб, прапор, гімн, їх значення

Тип проекту: ознайомлювально-інформаційний, груповий, короткотривалий.
Учасники проекту: учні, учитель, батьки.
Очікувані результати: вчити знаходити, опрацьовувати інформацію, необхідну для виконання завдань, розвивати зацікавленість учнів проектною діяльністю,стимулювати прагнення учнів вчитись, удосконалювати комунікативні навички спілкування учнів у колективі, групі, парі; прищеплювати повагу до державних, історичних, культурних символів українського народу. За результатом творчих робіт створити довідник.
Мета проекту: розширити знання про державні, народні, історичні та культурні символи українського народу; сприяти формуванню національної свідомості школярів; виховувати патріотичні почуття і повагу до Батьківщини; продовжити формування навичок поводження під час урочистих подій, виховувати почуття любові до історії і культури рідного краю.
Виконання проекту
1.Довідатись з різних інформаційних джерел зміст термінів «символіка», «символ».
2.Підготувати розповідь про створення державних символів України .
3. Підготувати добірку віршів, приказок про державні символи України.
План роботи над проектом
1.Обговорення з учнями мети і завдань проекту, форми захисту.
2.Інструктаж з виконання роботи.
3.Пошукова діяльність учнів.
4.Захист виконаних робіт на уроці «Я у світі», створення довідника.

Міні – проект з курсу «Я у світі»
Моя сім’я. Склад сім’ї. Складання родовідного дерева

Тип проекту: дослідницький, творчий, особистісний, короткотривалий.
Учасники проекту: учні, учитель, батьки.
Очікувані результати: зміцнити родинні стосунки, розвивати критичне мислення, вміння одержувати інформацію, аналізувати її, порівнювати, робити висновки, стимулювати прояв інтересу до історії свого роду, сім’ї.
Мета проекту: розширювати знання учнів про найдорожчих людей; поглибити знання дітей про основний обов’язок членів сім’ї – кожен член великої родини повинен дбати про красу, чесність і порядність свого роду, вчити надавати допомогу членам родини, дбати про здоров’я рідних; розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення, уміння слухати, аналізувати, робити висновки, виховувати любов до батьків, шанобливе ставлення, потребу турбуватися про них, допомагати їм.
Прогнозований результат: презентація родовідного дерева учнями, розповіді про власних предків, цікаві історії життя родини.
Виконання проекту
1. Порівняти, яке поняття ширше: сім’я чи родина?
2. Дослідити, від кого ви успадкували здібності (до малювання, співу, читання, трудового навчання…)
3. Пошук інформаційних джерел (бесіди зі старшими членами родини, складання родинного дерева).
План роботи над проектом
1.Обговорення з учнями мети і завдань проекту, форми захисту.
2.Інструктаж з виконання роботи.
3.Самостійна діяльність учнів.
4.Презентація виконаних завдань під час уроку «Я у світі».

 

Література
1. Метод проектів у початковій школі // Упоряд. О. Онопрієнко, О. Кондратюк. – К.: Шк. Світ, 2007.
2. Я у світі. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 3-4 класи [2,с.5,6]
3. Романовська М. Метод проектів у виховному процесі: Метод. посіб. – Х.: Ранок, 2007.



Джерело: http://oipopp.ed-sp.net/
Категорія: Інноваційні технології навчання | Додав: (30.05.2014) | Автор: Беркатюк Валентина Володимирівна
Переглядів: 4532 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!