Використання методу проектів на уроках предмету « Я у світі» - Інноваційні технології навчання - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Інноваційні технології навчання [ Додати статтю ]

Використання методу проектів на уроках предмету « Я у світі»

Могилей Надія Михайлівна
вчитель початкових класів
Михайлівська загальноосвітня школа І-ІІІ ст.
Кам’янської районної ради Черкаської області

                         Використання методу проектів на уроках предмету «Я у світі»

Доведено, що досвід і знання дитина краще отримує шляхом діяння, в процесі дослідження та самостійного вивчення. Виходячи з цього в своїй практиці використовую метод проектів на уроках предмету «Я у світі», щоб діти мали змогу самі досліджувати, перевіряти на практиці свої знання.
Учень є активним учасником проектної діяльності. Він визначає мету, відкриває нові знання, самостійно вибирає шляхи вирішення даної проблеми, експериментує, захищає свою думку.
Крім пізнавальної діяльності учня, важливою є також трудова. Під її впливом відбувається сприятливе й успішне формування особистості.
Важливу роль під час роботи над проектом відіграє спілкування. У процесі комунікації відображається, передається і засвоюється досвід учнів. При такому спілкуванні розвиваються позитивні відносини між учнями, формуються моральні засади особистості.
При використанні методу проектів в учнів формуються такі якості, як уміння працювати в колективі, брати відповідальність за вибір розв’язку даної проблеми, аналізувати результати діяльності. Проектне навчання заохочує і підсилює щире прагнення учнів до навчання.

Україна на карті світу. Найближчі сусіди
Дослідницько-інформаційний проект. 4 клас
Мета проекту: поглибити знання про Україну як одну із країн на карті світу, про найближчих сусідів України; провести дослідницьку роботу про населення, звичаї країн-сусідів; розвивати в дітей бажання творчого пошуку; вміння досліджувати матеріал, робити висновки; виховувати патріотизм і поважне ставлення до громадян інших країн.
Освітні технології: проектна технологія, робота в групах, використання інформаційних та комунікаційних технологій.
Навчальний предмет. «Я у світі»
Ключове питання. Дізнатися якомога більше про країни, які межують з нашою державою.
Змістові питання:
1. Україна на карті світу
2. Найближчі сусіди України
3. Площа та населення країн-сусідів
4. Промисловість країн
Кінцевий результат:
- глибоке засвоєння матеріалу;
- формування навичок роботи в колективі, навичок роботи з додатковою літературою;
- створення презентації «Україна на карті світу».
Форма проведення: заочна подорож (виховна година)
Термін виконання: місяць
Обладнання: карта світу, енциклопедії, ноутбук, презентація

Хід роботи

І. Повідомлення учням теми проекту
1) Розробка плану проекту
2) Формування груп дітей
3) Ознайомлення кожної групи із завданням
4) Визначення шляхів пошуку інформації
ІІ. Мотиваційний етап
Бесіда з учнями про карту світу та місце України на карті світу.
ІІІ. Колективне планування етапів проведення виховної години:
1) підготовка класної кімнати (карта світу, ноутбук, презентація);
2) запросити учнів початкових класів;
3) презентація «Найближчі країни-сусіди України»;
4) виступи учнів класу.
ІV. Виконання проекту
1) Виступ вчителя
Україна
Україна, що на півдні виходить до Чорного моря, – одна з економічно наймогутніших колишніх радянських республік.
Площа: 603 700 кв. км
Населення: 46 144 000 чол.
Столиця: Київ
Основні мови: українська, російська
Основні релігії: православ’я, уніатство ( греко-католики) і католицизм
Грошова одиниця: гривня
Основні статті експорту: чавун і сталь, продукція машинобудування, мінеральна сировина, хімічна продукція
Державний устрій: республіка
Україна – друга за розмірами серед держав, які відділилися від колишнього Радянського Союзу, поступається за площею і кількістю населення лише Російській Федерації. Найбільші міста України – столиця Київ, Харків, Дніпропетровськ, Донецьк, Одеса.
Більшу частину України займають родючі степові рівнини і плоскогір’я. На півночі ростуть масиви густих соснових, дубових і ялинових лісів.
Україна має вихід до Чорного і Азовського морів. Країна володіє великими водними ресурсами. В Україні протікає багато великих річок – Дністер, Південний Буг, Десна. Найдовша річка України – Дніпро – має в межах країни довжину 984 км. В Україні переважає континентальний клімат із теплим літом і холодними зимами, особливо на сході країни.
Україна – один із найбільших у світі виробників зернових - передусім пшениці – і найбільший виробник цукрового буряка.
2) Перегляд презентації «Найближчі сусіди України»
Робота учнів І групи
Зупинка 1. Росія
Найбільша країна світу – Російська Федерація – простяглася майже через усю Євразію та 9 часових поясів.
Площа: 17 075 400 кв. км
Населення: 141 904 000 чол.
Столиця: Москва
Основні мови: російська, українська, татарська, чуваська, башкирська, чеченська, мордовська
Основні релігії: православ’я, іслам
Грошова одиниця: рубль
Основні статті експорту: паливні і змащувальні матеріали, чорні та кольорові метали, механічне транспортне обладнання, хімікати, алмази, дорогоцінні метали, деревина
Державний устрій: республіка
Більшу частину російської території займають обширні рівнини, а гори трапляються переважно у східних і південних регіонах. Клімат на основній території переважно континентальний, хоча в такій величезній країні, з безкраєю помірною зоною, спостерігається велике розмаїття кліматичних умов, рослинного і тваринного світу.
Зупинка 2. Білорусь
Білорусь – низовинна країна з безліччю озер на півночі та обширними болотами на півдні, здобула незалежність від Радянського Союзу в 1991 році.
Площа: 207 546 кв. км
Населення: 9 672 000 чол.
Столиця: Мінськ
Основні мови: білоруська, російська
Основна релігія: православ’я
Грошова одиниця: білоруський рубль
Основні статті експорту: вантажівки, шини, дизельне паливо, синтетичні волокна, холодильники, добрива, молочні продукти
Державний устрій: республіка
З південної сторони хребта розташовується обширна заболочена низовина басейну річки Прип’ять та її приток. У цьому регіоні, який називається Білоруським Поліссям, знаходиться більшість неосушених боліт Європи. Полісся розташоване у великій тектонічній западині, утвореній льодовиковими відкладеннями. На заході, де Білорусь межує з Польщею, розкинулася Біловезька Пуща. Значна частина цього лісового масиву перетворена на найбільший у Європі заповідник, де охороняється поголів’я зубрів.
Робота учнів ІІ групи
Зупинка 3. Польща
Польща – велика держава на півночі центральної Європи. Сучасні кордони країни були відзначені в 1945 році.
Площа: 312 685 кв. км
Населення: 38 153 000 чол.
Столиця: Варшава
Основна мова: польська
Основна релігія: католицизм
Грошова одиниця: злотий
Основні статті експорту: промислові товари, продукція машинобудування і транспортне обладнання, споживні товари, продовольство, хімічна промисловість
Державний устрій: республіка
Республіка Польща межує з сімома державами. ЇЇ територія складається переважно з рівнин і невисоких пагорбів на півночі, а південна третина країни здебільшого зайнята нагір’ями. Уздовж південного кордону країни тягнуться Карпати. У Татрах – гірському пасмі у складі Карпат – вивищуються вершини висотою понад 2400 м. Там створено національний парк, один із 23 у Польщі.
Зазвичай літо у Польщі тепле, а зима – холодна. Проте в наслідок положення країни на її клімат впливає багато різних повітряних фронтів, через що погода в Польщі мінлива.
Зупинка 4. Словаччина
Словаччина – невелика країна в центральній Європі, що немає виходу до моря. Вона утворилася після поділу Чехословаччини в 1993 році.
Площа: 49 036 кв. км
Населення: 5 412 000 чол.
Столиця: Братислава
Основні мови: словацька, угорська
Основні релігії: католицизм, протестантизм
Грошова одиниця: євро
Основні статті експорту: напівфабрикати, продукція машинобудування і транспортне обладнання, хімічна продукція, промислові товари, продовольство
Державний устрій: республіка
Татри – найвищий гірський хребет у Карпатах, що простягнувся уздовж Польсько-Словацького кордону. У хребті налічується більше 300 вершин. Нижні схили гір покриті густими сосновими і ялиновими лісами, в яких водяться ведмеді та орли. Татри цілий рік популярні серед туристів, люди приїжджають туди, щоб помилуватися берегами мальовничих озер, а взимку покататися на лижах.
Робота учнів ІІІ групи
Зупинка 5. Угорщина
Угорщина – країна в Центральній Європі з економікою змішаного типу, яка немає виходу до моря. У 2004 році вона вступила до ЄС.
Площа: 93 030 кв. км
Населення: 10 031 000 чол.
Столиця: Будапешт
Основна мова: угорська
Основні релігії: католицизм, протестантизм
Грошова одиниця: форинт
Основні статті експорту: промислові товари, продукція машинобудування, продовольство
Державний устрій: республіка Хоча вздовж північного кордону тягнуться гори, Середньодунайська рівнина – це переважно низовина, по якій тече друга велика угорська річка, Тиса. На захід від Дунаю тягнеться горбистий регіон Трансданубія. Там височіють гори Баконь, що тягнуться уздовж озера Балатон, найбільшого прісноводного озера в Центральній Європі. Клімат в Угорщині помірно-континентальний з холодними похмурими зимами, теплим благодатним літом і рясним весняними та літніми дощами. Зупинка 6. Румунія Румунія здобула незалежність від Туреччини у 1878 році. Її рельєф сформований чергуванням гір і низовини. Площа: 237 500 кв. км Населення: 21 623 000 чол. Столиця: Бухарест Основні мови: румунська, угорська Основна релігія: православ’я Грошова одиниця: лей Основні статті експорту: текстиль, мінеральна сировина, хімічна продукція, продукція машинобудування і чорної металургії, взуття Державний устрій: республіка Більшу частину Північної та Центральної Румунії займають Східні та Південні Карпати. В Південних Карпатах, які перетинають країну зі сходу на захід, знаходиться найвища точка країни – гора Молдовяну висотої 2544 м. Між Східними і Південними Карпатами лежить обширне горбисте Трансильванське плато, із заходу обмежене Загідними Румунськими горами, багатими на корисні копалини. На півдні країни розпростерлася Нижньодунайська рівнина. Ліси, що покривають понад ¼ території Румунії, дають прихисток різним диким тваринам, зокрема вовкам, оленям, ведмедям, кабанам і рисям. Для землеробства придатні 45% площі країни. На них вирощують зернові, соняшник, овочі, фрукти, виноград. Зупинка 7. Молдова. Молдова – найменша і найгустонаселеніша з колишніх радянських республік. Країна немає виходу до моря і належить до найбідніших країн Європи. Площа: 33 873 кв. км Населення: 3 958 000 чол. Столиця: Кишинів Основні мови: молдовська, російська, українська, гагаузька. Основна релігія: православ’я Грошова одиниця: молдавський лей Основні статті експорту: продукція сільського господарства, машинобудування і металургія, текстиль Державний устрій: республіка Молдову з трьох сторін оточує Україна, а на заході вона межує з Румунією. Основну територію Молдови займають горбисті низовинні рівнини, середня висота яких над рівнем моря не перевищується 140 м. На заході країни між річками Реут і Прут розташовується лісисте узвишшя Кодру висотою до 430 м. Понад 35% площі Молдови покрито лісами, переважно широколистяними. Країну перетинають сотні струмків і річок. Найдовша з них – Дністер, що протікає через східну Молдову і впадає в Чорне море в Україні. Понад 70% території Молдови покриті чорноземом. Основні сільськогосподарські культури – пшениця, тютюн, кукурудза і соняшник, а на півдні країни вирощують виноград. Виноробство належить до числа небагатьох галузей Молдови, які розцвіли після здобуття країною незалежності в 1991 році.

V. Дослідницька робота

Населення України та країн-сусідів

Рис. Населення України та країн-сусідів, млн. чол.

Площа України та країн-сусідів

Рис. ПлощаУкраїни та країн-сусідів, кв.км

 

VI. Підсумок виховної години.
- Які країни межують з Україною?
- Яка країна найбільша за площею?
- У якій країні найбільше населення?

 

Література
1. Онопрієнко О., Кондратюк О. – упорядники. Метод проектів у початковій школі. – К.: Шк. світ, 2007. – 128 с.
2. Переклад з англійської. Велика ілюстрована енциклопедія.Географія.
- К. «Махаон-Україна 2011».- 186 с., 190 с., 192 с., 221с., 222 с., 224- 225 с.



Джерело: http://oipopp.ed-sp.net/
Категорія: Інноваційні технології навчання | Додав: (30.05.2014) | Автор: Могилей Надія Михайлівна
Переглядів: 2465 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!