Казка « Звуки і голоси» С.Козлов. Звуки і букви. Голосні звуки. Алфавіт - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Казка « Звуки і голоси» С.Козлов. Звуки і букви. Голосні звуки. Алфавіт

Інтегрований урок
1 клас

Інтегровані предмети:
Українська мова. (Післябукварна частина. М.Д. Захарійчук.)
Читання. (Післябукварна частина. В.О. Науменко)


Тема: Казка « Звуки і голоси» С.Козлов. Звуки і букви. Голосні звуки. Алфавіт.
Мета: повторити вивчений матеріал про звуки і букви;
вдосконалити навички письма вивчених букв, слів, речень;
вправляти у списуванні друкованого шрифту;
розвивати мовлення учнів;
розвивати навички правильного і виразного читання, читання в особах;
вчити правильно інтонувати речення;
розширити словниковий запас учнів;
розвивати творчу уяву, фантазію, артистизм;
виховувати естетичні почуття, любов до природи;
Обладнання: маски їжака, ведмедика, аудіо запис мелодій, абетка, малюнки їжака.

Хід уроку:

І. Організація класу.
Продзвенів уже дзвінок,
Всіх покликав на урок,
Тож за парти всі сідаємо,
Працювати починаємо.
-Сьогодні ми з вами потрапимо у казковий ліс. Спробуємо серцем почути ті звуки, що лунають у ньому. А допоможе нам казковий герой.
1)загадка (слайд 3,4)
В лісі він без сумки ходить,
Яблука й гриби знаходить,
Спинка - голки. Очі – намистинки.
Хто ж це там біля ялинки? (їжак)
2)хвилинка –цікавинка
У звичайного їжачка приблизно десять тисяч голок. Раз на три роки відбувається оновлення голок. Голки у їжака ростуть досить довго, приблизно рік. До великої радості їжака, оновлення голок здійснюється поступово.
Всього сто двадцять вісім днів триває зимова сплячка їжаків. Коли їжак спить — його температура тіла падає до двох градусів тепла. А в нормальних умовах температура тіла їжака становить тридцять чотири градуси. У сплячих їжаків дихання істотно загальмовано: не більше восьми вдихів-видихів за хвилину.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-Їжачок приніс нам скоромовку. Давайте прочитаємо.(слайд 6 )
3) скоромовка
Корж зі маком – їжа з їж.
- Сядь, їжаче, з нами їж.
Скинь лише піджак-голчак!
- Я свій корж з’їм, вовче, й так.
*читання в повільному темпі
*читання в особах
*читання в швидкому темпі
4) підготовка до читання.
* читання складів за складовою таблицею
5) підготовка до письма.
-Разом з їжачком давайте підготуємо руку до письма.
* вправа для рук (слайд 7)
Повз по лісу їжачок,
В нього шубка з голочок.
-Запишіть каліграфічно склади, речення.
да ап ро їж жа зб ит оч
Їжачок збирає грибочки.
-Складіть звукову модель слова – їжачок.(слайд 8)
-Які голосні звуки ви почули?
- А чи знаєте ви, що любить їсти їжачок? (слайд 9)
6) пропедевтика української мови.
- Давайте нагодуємо їжачка яблучками. ( слайд 10)
-Прочитайте букви на яблучках.
- Які звуки вони позначають?
- Всі букви розташовані в установленому порядку. Це алфавіт. (слайд 11) В українській абетці 33 букви. Кожна буква має свою назву. На письмі вони позначають голосні і приголосні звуки. Голосних звуків 6, їх позначають 10 букв : а, о,у,е,и,я,ю,є,ї.
6) списування
-Прочитайте вірш (слайд 12). Спишіть вірш та підкресліть голосні букви.
Повз по лісу їжачок,
В нього шубка з голочок.
Ніс багато грушечок,
Аж болів йому бочок.
ІІІ. Фізпауза. (слайд 13)
7) конкурс «Найкращий читач»
-Давайте прочитаємо цей вірш виразно.
8) хвилинка «Пофантазуй»
(вчитель читає текст під звуки лісу) (слайд 14)
-Пофантазуйте! Які звуки ви можете почути в лісі?
-Ліс – це цілий світ, наповнений життям. Мешканці лісу не завжди показуються на очі гостям. Ховаються в норах лисиці, за кущами таяться зайчики. Фле якщо довго і тихо гуляти лісом, ти обов’язково помітиш, як вирує життя під кронами дерев, почуєш безліч таємничих звуків. Ось десь в гущавині співає іволга, її спів – немовби ніжні звуки флейти, а он стукає дятел по кленовому стовбуру. Ступай тихо, вчись чути і бачити красу. Будь природі другом і вона відкриє тобі двері у свій таємничий світ.
-Які ж звуки ви почули у лісі?
9) знайомство з казкою «Звуки і голоси»(слайд 15,16,17,18)
*читання казки вчителем
-Послухайте казку і запам’ятайте, які звуки чув Їжачок.
* перевірка первинного сприймання (слайд 19)
* підготовка до читання ( слайд 20)
- Прочитайте слова разом зі мною.
- Прочитайте мовчки.
- Прочитайте тільки чотирискладові слова.

10) читання казки. Види читання.
* читання «естафетою»(ст.3)
* читання «хвостик» (ст. 4)
* читання в парах (ст.4-5)
*розігрування розмови (с.4)
ІV. Фізпауза для очей.(слайд 21)
11) списування слів в алфавітному порядку.( слайд 22)
Їжак, грибочок, ведмідь, зяблик, ліс, жаба, яблучка, голос, звук.
-З одним із слів складіть і запишіть речення

V. Підсумок уроку. (слайд 23)
- Наслідуйте їжачка. Вчіться чути ліс. Це досить захоплююче заняття. Допомагає одночасно бути розслабленим і сконцентрованим, розвиває увагу, уяву, тренує пам’ять. Прислухайтесь до лісу! Прислухайтесь до себе!



Джерело: http://www.docme.ru/doc/1208789/urok-1
Категорія: Уроки | Додав: natali_payuk (26.10.2016) | Автор: Наталія Паюк E
Переглядів: 136 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!