Я – людина. Мої знання й мої досягнення - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Я – людина. Мої знання й мої досягнення
Міністерство освіти і науки України
Комунальний заклад
«Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №22»

Я – людина. Мої знання
й мої досягнення



План-конспект уроку
з предмета «Я у світі»
у 3-Б класі
учителя початкових класів
Шебестюк Л.М.

Нікополь - 2015

Тема: Я – людина. Мої знання й мої досягнення.
Мета: Закріплювати знання дітей про людину, про взаємозв’язок людини і суспільства, розвивати мотивацію до аналізу і самоаналізу, формувати соціальну та комунікативну компетенцію, виховувати прагнення до саморозвитку.
Обладнання: Портрети – В. Мономаха, В.І.Вернадського, Г.Сковороди, ілюстрації – «Людські спільноти», схеми, картки для самостійної роботи, малюнки дітей, свічка, мультфільм.

Хід уроку
І. Організація класу
• візьміться за руки, посміхніться один до одного, гостям, передайте позитивний настрій один одному;
• пригадайте правила, яких слід дотримуватися на уроці;
• сядьте зручно за парти.
ІІ. Актуалізація опорних знань
 Почнемо наш урок з рядочків вірша Г.Несмашної (вірш на дошці)
Пишаюсь тим, що я людина
Що маю розум, почуття
Що неповторна і єдина
І маю право на життя

Учениця:
Пишаюсь тим, що я творити можу
Своє добро у білий світ нести
І що несу свою життєву ношу
Лише для віри, світла, доброти.


 Чим пишається автор? Який розділ ми закінчили вивчати?
1. Повідомлення теми і мети уроку.
 Тема нашого підсумкового уроку «Я – людина, мої знання і мої досягнення». Будемо працювати за таким планом:
• людина має свій вид і образ;
• людина – наймогутніша істота на землі, але вона нездатна зробити все сама;
• людські якості і почуття;
• правила життя, навчання і досягнення успіху.
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів.
 Володимир Мономах – великий князь київський, був видатним державним і політичним діячем, а ще й непоганим письменником. Найголовніша його праця це написання літопису «Повчання Володимира Мономаха дітям» (портрет, ілюстрація книги). Ми вивчали його думку, а зараз пригадаємо, що саме він говорив про людину (розповідь учениці).
 Що найголовнішого сказано у цих словах? (кожна людина не подібна іншій, вона є унікальною і єдиною у світі).
 Щоб довести цю думку і визначитися самим виконаємо інтерактивне завдання.

Інтерактивне завдання «Я – неповторна людина»
 У кожного з вас на парті серветка. Я буду давати вам вказівки, а ви намагайтеся старанно виконувати їх:
1) згорніть, щоб вийшов трикутник;
2) згорніть ще раз;
3) відірвіть шматочок знизу;
4) відірвіть куточок вгорі;
5) відірвіть шматочок справа, а потім зліва;
6) розгорніть.
 Погляньте, що у вас вийшло.
 Чому вони всі різні? (всі люди різні і не може бути однакових)
 Ось і доведено «кожна людина має свій вид і образ».

 Ми також вивчали з вами думку видатного філософа і мислителя В.І.Вернадського, послухаємо, якою була його думка про людину. (Виступ учня)
 Що мислитель сказав про людину? (Наймогутніша на землі, але одна людина не здатна зробити все сама)
 Хто потрібен людині, щоб вона змогла вирости, навчатися, стати розумною, досягти успіху? (Рідні, близькі, друзі, вчителі – суспільство)
 Пригадаємо правило про людину (про суспільство).
 Людина навчається мислити, творити, для кого? А хто головний у суспільстві? Отже, продовжіть речення «Людина пов’язана із суспільством…» і «Суспільство не може розвиватися без людини»
 Що є найбільшим і найдорожчим багатством кожної країни?

Проведення дослідження.
 Люди у суспільстві об’єднані у спільноти.
 Перегляньте ілюстрації і назвіть спільноти (родина, клас, спортивна секція, гурток, держава, школа, футбольна команда, народ).
 До якої спільноти ви належите? (Виконуємо письмово)
 До якої спільноти належимо ми під час навчання? (Школа, клас)


Робота в парах.
 Виберіть назву тих якостей людини, які на вашу думку будуть покращувати шкільне суспільство. Обґрунтуйте свій вибір.
 сварка, справедливість, бійка, працездатність, дружба, ввічливість, ледарство, грубість, пасивність, відповідальність, підтримка.
 Яка поведінка, або якості людини були вами не обрані? Чому?

Вправа «10 моїх Я».
 Уважно прочитайте і визначте свої власні риси характеру.
 Назвіть свою найкращу рису.
 Переглянувши мультфільм, ви зможете розв’язати складну моральну задачу.
Обговорення.
 Що ви побачили? Що вам сподобалось? Що і чому не сподобалось? Що допомогло людині у спілкуванні? Що допоможе людині подолати свої негативні якості? Як допомогти однокласникам, друзям стати відкритими?
 Підтвердженням ваших думок буде ось такий дослід.

Дослід із свічкою.


 Погляньте на запалену свічку. Вогник тремтить, боїться, що він згасне від мого подиху, чи від вашого необережного руху і тому, намагаючись зберегтись, заховається від нас під склянку. Свічка згасла.
Висновок: Душа кожної людини – ніжна як вогник. Для того, щоб не виникало бажання відгородитися, треба бути впевненим у власній безпеці і цю впевненість повинні давати оточуючі люди.

 Завжди думайте як люди, що оточують вас оцінять ваші вчинки. Умійте підтримати людину. Не чиніть людям зла. Будьте в міру гордими, скромними, вимогливими і добрими. Учіться жити з людьми і для людей.

Фізкультхвилинка


Завдання «Мозковий штурм»
 Якщо ви перемогли у грі – це успіх?
 Якщо ви гарно прочитали вірш на пам'ять і вам аплодували – це успіх?
 Якщо ви перемогли на змаганнях – це успіх?
 Зверніться ще раз до карток і знайдіть, що допоможе досягти успіху у навчанні?
 Що таке успіх? Як став успішним Григорій Сковорода? (Виступ учениці)
 Що допомогло йому і багатьом відомим людям України досягти успіху? (Навчання)
 Прочитайте та поясніть запис:
«УСПІХ = ЗДІБНОСТІ + ПРАЦЬОВИТІСТЬ»

 Якщо людина займається своєю улюбленою справою, багато навчається і наполегливо працює, вона буде успішною? Народна мудрість говорить «Наука для людини – як сонце для життя».
Вправа.
 Здобуваючи науку у школі, діти ще вчаться перемагати, творити, розкривати свої здібності і таланти.
 У якій номінації ти чи твій однокласник міг би досягти успіху?
Найцікавіший оповідач
Найзавзятіший футболіст
Найталановитіший художник
Найрозумніший математик
Найвміліший трудівник
Найактивніший читач
Найталановитіша танцівниця
Найкращий природолюб
 Ми ще тільки третьокласники і не всі змогли досягнути успіху, попереду довге, цікаве, найкраще шкільне життя, розкривайте свої можливості і ставайте успішними, а для цього скористайтесь порадами як стати успішною людиною:
1. Працюйте зібрано
2. Вмійте зосередитись на справі
3. Навчайтесь співпрацювати
4. Не облишайте навчання
5. Не втрачайте надію
6. Отримуйте радість від навчання
7. Успіх приходить до того, хто в нього вірить
ІV. Підсумок уроку.
 Підводячи підсумок нашого уроку, запам’ятайте школа – це велика країна, у якій маленька дитина стає дорослою людиною, а ще маленькі мрії можуть здійснитися у дорослому житті.
 Учні нашого класу намалювали малюнки «Ким я буду через 20 років», а через 20 років, коли вони завітають у гості до школи, ми подивимося чи здійснилися мрії, чи досягли вони успіху.

Джерело: http://osvita.ua/doc/files/news/495/49592/Urok.doc
Категорія: Уроки | Додав: (21.11.2016) | Автор: Шебестюк Л.М.
Переглядів: 123 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!