Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Як дикі тварини захищаються. Охорона тварин

Урок 25

Тема. Як дикі тварини захищаються. Охорона тварин

 

Мета: формувати уявлення про ознаки пристосування тварин до за­хисту від ворогів у природі, причини зникнення тварин, про шляхи охо­рони і збереження тварин у природі; виробляти вміння розрізняти оз­наки пристосування окремих тварин до захисту від ворогів, самостійно встановлювати зв'язки в природі, формулювати пізнавальні запитан­ня; виховувати впевненість кожного учня у своїх діях під час пізнаваль­ної діяльності, здатність співпрацювати, різнобічно сприймати об'єкти природи, тобто бачити їх різнобічну цінність, прагнення охороняти тва­ринний світ.

Обладнання: Червона книга, малюнки із зображенням тварин.

ХІД УРОКУ

I. «Бюро погоди»

  • Який зараз місяць, число і день тижня?
  • Яка температура повітря?
  • Який стан неба?
  • Чи є сьогодні вітер?
  • Чи є опади? Які?
  • Чи спостерігаються сьогодні інші явища природи?
  • Запишіть дані у зошит.

II. Перевірка домашнього завдання

Тест

1)  Тваринам для життя необхідні...:

а)  сонце, повітря, рослини, тварини;

б) тепло, вода, повітря;

в) ґрунт, корисні копалини, сонце.

2)  Хто зайвий у кожному рядку? Чому? Підкресліть це слово.

а)  Собака, білка, корова, кріль, кіт;

б) вовк, олень, кінь, лисиця, лось;

в) щука, карась, ведмідь, лящ;

г)  кропив'янка, яблунева плодожерка, сонечко, синиця, попелиця.

3)  Що змушує водоплавних птахів восени залишати наші водойми?

а)  Голод;

б) холод;

в) голод і холод;

г)  мрії побачити далекі краї.

4)  Встановіть ланцюжок живлення.

а)  Водорості -— риба -— лисиця;

б) риба — лисиця — водорості;

в) лисиця - водорості - риба.

III. Повідомлення теми та мети уроку

  • Сьогодні ви дізнаєтесь, як дикі тварини захищаються від ворогів і що повинна робити людина, щоб зберегти тваринний світ.

IV. Вивчення нового матеріалу

1.   Прес-конференція.

З о о л о г. Сьогодні до нас на урок завітали їжачок, зайчик, гадюка, сонечко, білочка, які розкажуть, як вони захищаються від ворогів.

Їжачок. Привіт, друзі! Ми сьогодні недарма до вас завітали. По­слухайте. Моя спина вкрита міцними колючими голками. Вони надійно захищають мене від ворогів. У випадку небезпеки я швидко згортаюсь у колючий клубок із 6—8 тисяч голок.

Зайчик. А я, друзі, міняю свою шубку двічі на рік: бурувато-сірий колір робить мене непомітним улітку серед зелених рослин, світ­ліший — узимку на снігу. А ще мене рятують ноги. Я вмію прудко бігати й заплутувати сліди.

Білочка. Я теж, як зайчик, міняю свою яскраво-руду шубку на сіреньку, щоб куниця не побачила мене серед гілок дерева.

Гадюка. Якщо мені хтось загрожує, я піднімаю високо голову, шиплю і висовую роздвоєний язик. Він не отруйний. Отрута потрапляє до жертви через мої отруйні зуби.

С о н е ч к о. А мене природа наділила яскравим червоно-оранжевим забарвленням, яке видно здалеку. Птахи обминають мене, бо я виділяю не приємну на смак рідину.

З о о л о г. Отже, основні ознаки, завдяки яким тварини захищають­ся від ворогів,— це здатність швидко бігати, змінювати забарвлення в різ­ні пори року, наявність голок, яскравого забарвлення.

2.   Виступ агітбригади «Сполох».

1   й учень. Все частіше ми чуємо повідомлення про те, що деякі види тварин зникають або їм загрожує небезпека.

2   й учень. У наш час з усіх кінців земної кулі лунають голо­си охоронців природи, які з тривогою повідомляють про значне змен­шення кількості тварин у природі. Багато тварин занесені до Черво­ної книги. Ця книга називається так тому, що червоний — колір не­безпеки.

3   й учень. У 1880 р. вперше була надрукована Червона книга України. Зараз в нашій країні більше 130 видів тварин занесено до Чер­воної книги.

4   й учень. Надмірне і хижацьке полювання стало причиною за­гибелі та зменшення кількості таких диких тварин, як зубр, кіт лісовий, хохуля, тхір степовий. А дикий бик (тур) та дикий кінь (тарпан) зов­сім зникли на Землі. А ще 200—400 років тому вони водились на тери­торії України.

3.  Інсценівка розмови птахів.

Снігур. Цір-цір-цір, вийди, Іванку, на двір! Синичка. Час-час-час, вийди, Марійко, до нас!

Дятел. Цинь-цинь-цинь, хлопчику, зернятко кинь! Повзик. Ціть-ціть-ціть! Нас рятувати спішіть!

Горобчик

Дбайте, діти, про нас! На сніданочок для пташки Киньте зерен, киньте кашки. Ми ж все літо працювали, Сади з черви обчищали. Ще й співали вам на втіху — Світ навколо звеселяли.

1   й учень

Ніколи не зробимо шкоди Тварині ми в ріднім краю. Нехай звеселяють природу, Співають пташки у гаю!

2   й учень

В Червону книгу ми занесли Світ неповторний та чудесний, Що поступово вимирає, Давно рятунку в нас благає. Ми всі — господарі природи, Тож збережімо її вроду!

3   й учень

Якщо людина добре серце має, Вона іде у світ добро творить. В її очах любов і ласка сяє, Така людина сонечком горить!

4   й учень

Бережіть природу, любі діти, Я до цього вас закликаю. Хто байдуже ставиться до неї, Той у грудях серденька не має. Пам'ятаймо і я, і ти, Маймо в серці зерна доброти. Ці зернятка будуть проростати, Спів почуєте душі своєї, Про природу станете ви дбати, Вірним другом будете для неї.

5   й учень

Глянь, яка чудова наша Україна! Журавлі над лугом Крилять рівним клином. Будь природі другом, Будь природі сином.

Звучить пісня «Будь природі вірним сином!»

4.   Фізкультхвилинка.

Раз! Два! Час вставати: Будемо відпочивати. Три! Чотири! Присідаймо! П'ять! Шість! Засміялись! Кілька разів понахилялись. Їжачок сьогодні в клас Завітав у вільний час. Будем бігати, стрибати, Щоб нам їжачка впіймати. Прудко їжачок втікає, Голочками нас шпиляє. Сім! Вісім! Час настав Повернутись нам до справ.

5.   Хвилинка активного відпочинку. Відгадайте!

  • Літом — наїдається, зимою відсипається. (Ведмідь)
  • Червонясту шубку має, по гілках вона стрибає. Хоч вона мала на зріст, та великий має хвіст. (Білка)
  • Я співаю, як артист, Спів мій радісний усюди дуже люблять слухать люди. (Соловей)
  • Не кравець, а все життя з голками ходить. (Їжак)
  • У лісі біля пня — біготня, метушня, народ робочий весь день клопоче. (Мурашки)

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Вікторина. «Знай, люби, бережи».

  • Які ти знаєш казки чи оповідання, героями яких є тварини?
  • Яким тваринам допоможуть люди, якщо охоронятимуть сосни та ялини?Як потрібно поводитись у природі, щоб не заподіяти лиха тваринам?
  • Який найбільший звір на Україні?
  • Назви найменшу пташку, яка живе на Україні.
  • Назви зимуючих птахів своєї місцевості.
  • Назви перелітних птахів.
  • Доведи, що павук — це комаха.
  • Розкажи про значення собаки в житті людини.
  • Чому потрібно оберігати не лише самих тварин, але й місця, в яких вони живуть?Чому багато видів тварин стають рідкісними?
  • Яких ти знаєш тварин, занесених до Червоної книги?

2. Кросворд.

Як дикі тварини захищаються. Охорона тварин

По горизонталі:

2. Найбільша у природі кицька. (Тигр)
5. Жук, який має таку саму назву, що й тварина. (Носоріг)
8. Стародавні греки називали цю тварину «водяним конем». (Бегемот)
9. Морський родич рака. (Краб)
11. Тварина, яка харчується евкаліптом. (Коала)
12. Найшвидший із ссавців. (Гепард)

По вертикалі:

1. Пташка, яка низько літає перед дощем над землею. (Ластівка)
3. Птах миру. (Голуб)
4. Зображення цього птаха є на гербах багатьох країн світу. (Орел)
6. Батьківщина цієї тварини — Австралія. (Кенгуру)
10. Хижак морів та океанів. (Акула)

VI.  Підсумок уроку

Чи сподобався вам цей урок? Чим саме?

VII.  Домашнє завдання

Опрацювати статті «Як тварини захищаються», «Охорона тварин». Виконати завдання в зошиті.


http://vchitel.info/konspekti-urokiv/prirodoznavstvo/3-klas-prirodoznavstvo/418-yak-diki-tvarini-zahischayutsya-ohorona-tvarin.html

Категорія: Уроки | Додав: Natali (24.11.2013)
Переглядів: 1572 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!