Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Як розрізняють тварин. Тварини — живі організми

Урок 20

Тема. Як розрізняють тварин. Тварини — живі організми

 

Мета: формувати уявлення про значення тварин у природі і цін­ність їх для людей, про види тварин, про особливі ознаки тварин; розвивати вміння розрізняти тварин одного і кількох видів; форму­вати вміння міркувати за аналогією, порівнювати; виховувати оцін­не ставлення до власних вчинків та вчинків інших людей у ставлен­ні до природи.

Обладнання: таблиці, малюнки із зображенням тварин різних видів.

ХІД УРОКУ

І. Підсумки фенологічних спостережень

Синоптик. Синоптики повідомляють: температура повітря сьо­годні — 6 °С, вітер — північно-східний, небо — похмуре. Запишіть все це в зошити. А щоб урок минув приємно, приніс вам задоволення, подаруй­те одне одному усмішку, а на вушко скажіть приємний комплімент. Хай сонечко дарує вам своє тепло. Попутного вам вітру!

Вправа «Мікрофон».

Закінчіть речення: «Від сьогоднішнього уроку я очікую...». Очікувані результати (фіксуються на дошці)

  • довести, що тварини належать до живої природи;
  • з'ясувати, яке значення для людей мають тварини;
  • дізнатися, як люди розрізняють тварин;
  • зрозуміти, чим відрізняються тварини різних видів;
    • навчитися помічати, що тварини — наші менші друзі, і виховувати в собі бережливе ставлення до них.

II. Актуалізація опорних знань

1.   Бесіда.

  • Що належить до живої природи, крім рослин?
  • Що спільного між рослинами і тваринами?
  • Яке значення мають тварини в природі й житті людей?

2.   розгадування кросворда «Тварини».

Як розрізняють тварин. Тварини — живі організми

По горизонталі:

  1. Коло бабусі сидить у кожусі, Проти печі гріється, без водички миється. (Кіт)
  2. Герой мультфільму «Ну, постривай!». (Вовк)Голодна — мукає, сита — жує, Всім дітям молоко дає. (Корова)
  3. Дуже довга в неї шия, Ще й смугаста, як змія. Через це через паркан Заглядає, наче кран. (Жирафа)
  4. Герой казки І. Франка «Фарбований...». (Лис)Хто у Африці живе, Цілий день банан жує? Дражнить всіх мале звірятко. Хто це, діти?.. (Мавпенятко).
  5. Зубатий приятель Чебурашки. (Крокодил)

По вертикалі, якщо ви дали правильні відповіді на запитання крос­ворда, отримаєте назву частини живої природи. (Тварини)

IV. Повідомлення теми і мети уроку

V. робота над новим матеріалом

1. розповідь учителя з елементами бесіди.

— Світ тварин багатий та різноманітний. Як ви гадаєте, де живуть тварини? (Відповіді учнів.)

  • Отже, тварини живуть усюди: в океанах і морях, у лісах, на луках, у пустелях, горах.

2.   розгляд малюнків із зображеннями тварин.

  • Чим відрізняються дятел, лисиця, бджола, жаба, гадюка?
  • Як вони рухаються?

Твердження. Якщо тварини відрізняються між собою за формою тіла, розмірами, зовнішнім виглядом, забарвленням, то говорять, що вони на­лежать до різних видів.

  • Пригадайте, що таке вид.
  • Порівняйте ластівку сільську і міську. Чим вони відрізняються?
  • Отже, тварини одного виду подібні, а тварини різних видів зовсім не схожі між собою або різняться.

3.   Повідомлення експерта.

  • На Землі відомо близько 2 млн видів тварин, а в Україні живе по­над 50 000 видів.

Особливими у тварин є ознаки, яких не мають інші організми. Тва­рини переміщуються. Як?

Як розрізняють тварин. Тварини — живі організми

  • Цих ознак немає у рослин. Ними рослини різняться від тварин.

4.   «Мозковий штурм».

  • Уявіть собі, що в природі зникли тварини. До чого це призведе?

5.   Фізкультхвилинка.

6.   Хвилинка-цікавинка.

1   й знавець тварин. Найбільший птах — страус: заввиш­ки 2,7 м, 90 кг маси тіла. Найменша з пташок у світі — колібрі: маса 1,5 г, тобто вона в 50 тис. разів легша за страуса.

2   й знавець тварин. Найвища тварина — жирафа, її зріст — до 5 м.

Найменша тварина — землерийка, її малятко важить не більше 2 г. Найбільші тварини — блакитні кити: маса 150—180 т, завдовжки 33 м.

7.  Робота за підручником (С. 131—133).

1)  Читання статей.

2)  розгляд ілюстрацій.

3)  Відповіді на запитання.

8. Заповнення таблиці на дошці.

Двоє учнів заповнюють таблицю, решта перевіряють її, коментують та доповнюють.

Як розрізняють тварин. Тварини — живі організми

Спільні ознаки: дихають, живляться, ростуть, розвиваються, розмно­жуються, вмирають.

Відмінні ознаки:

  • Рослини їжу створюють самі. Не переміщуються з одного місця в інше, але деякі органи рухаються.
  • Тварини живляться рослинами або іншими тваринами. Переміщу­ються з одного місця на інше.

V. Рефлексія

  • З якою темою ми познайомились на уроці?
  • Чи досягли ви очікуваних результатів?
  • Що особливо сподобалось під час уроку?

VІ. Домашнє завдання

1)  Опрацювати план статті підручника (С. 131—133).

2)  Провести спостереження за тваринами, що живуть у вас вдома. План спостереження

а) Назва тварини.

б) Як рухається, переміщується.

в) Як і чим живиться.


http://vchitel.info/konspekti-urokiv/prirodoznavstvo/3-klas-prirodoznavstvo/413-yak-rozriznyayut-tvarin-tvarini-zhivi-organizmi.html

Категорія: Уроки | Додав: Natali (24.11.2013)
Переглядів: 2696 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!