Як склад ґрунту впливає на його властивості? - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Як склад ґрунту впливає на його властивості?

Урок природознавства, 3 клас.

Тема: Як склад ґрунту впливає на його властивості?

 Цілі уроку:

навчальні: узагальнити та систематизувати знання про гірські породи, утворення ґрунтів; за допомогою системи дослідів формувати уявлення про склад ґрунту, дізнатись від чого залежить родючість ґрунту;

розвивальна: розвивати вміння та навички спостерігати за об’єктами природи, виділяти істотні ознаки та фіксувати результати дослідів, стисло описувати їх, розвивати прагнення досліджувати навколишній світ, продовжувати формувати самостійне вміння працювати з різноманітними джерелами інформації;

виховна: виховувати естетичне й морально-етичне сприйняття природи, відповідальність за збереження її ресурсів, допитливість та уміння працювати в команді.

Тип уроку: комбінований  урок.

Обладнання: підручник «Природознавство, 3 клас», автор Грущинська І.В., лабораторне обладнання, ТЗН.

                                                                                 Хід уроку

І. Організаційний етап.

- Який ваш настрій? Вправа «Очікування»

До кожної літери слова урок доберіть слова, якими б ви хотіли бути.                              ( слайд 1)

У- уважними

Р- розумними

О- організованими

К- кмітливими

Чекаю від вас  плідної і творчої праці.

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності (2, 3 слайд)

Перевірка спостережень за погодою методом «Мікрофон»

Яка температура повітря?

Якого кольору небо? – Чи є опади, вітер?

Які зміни відбулися в неживій природі.

Як ці зміни вплинули на організми живої природи?

Хвилинка милування природою (слухання мелодії та перегляд картин осені)

Які почуття викликали у вас мальовничі краєвиди, кольори, звуки?

ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку.

Розгадування ребуса для визначення теми уроку (слайд 4,5)

Сьогодні у нас практичний урок,  на якому ми дізнаємося з чого складається ґрунт та від чого залежить родючість ґрунтів.

ІV. Актуалізація опорних знань.(слайд 6)

      -  Що таке ґрунт? Порівняйте гірські породи і ґрунт.

Як утворюються ґрунти? (слайд 7)

Які типи ґрунтів ви знаєте? (слайд 8: чорнозем, піщаники, глинясті)

 Фізхвилинка. Руханка під музичний супровід (слайд 9).

-             Які ґрунти ви спостерігали, коли садили дерева?

Проблемне запитання (слайд 11)

 - Чи виростуть наші дерева великими і красивими? За яких умов? Чи достатньо дощу, повітря, сонячного тепла, щоб дерева виросли великими, а кущі – пишними і красивими ?

Отже, наше завдання дізнатися від чого залежить родючість ґрунту.

V. Вивчення нового матеріалу. Практичний етап уроку.

Визначення складових ґрунту шляхом виконання дослідів. Інструктаж перед практичною роботою.

Учні розподіляються на групи методом «Мозаїки» (за предметними малюнками). Кожна група отримує план виконання досліду.

Дослід 1. Кинемо грудочку ґрунту у склянку з водою. Що спостерігаємо? Зробіть висновки й запишіть їх.

Дослід 2. Прожарений ґрунт покладіть у склянку з водою і розмішайте. Поставте на деякий час, щоб вода відстоялася. Що спостерігаєте? Чого в ґрунті міститься більше: піску чи глини? Що на поверхні води? Зробіть висновки й запишіть їх.

Дослід 3. Разом з учителем нагрійте ґрунт.  Потримаємо над ним скло або дзеркало. Що з’явилося на склі? Про що це свідчить? Зробіть висновки й запишіть їх.

Після дослідів учні діляться своїми висновками.

Усвідомлення:

Який можна зробити висновок про склад ґрунту? Порівняйте свої висновки із статтею у підручнику с. 56.

Що розказав про ґрунт пан Кріт? Про що ще дізналися із статті?

 VІ. Первинне закріплення знань.

1) Проблемна ситуація (слайд 14)

- Діти, чи можемо ми посадити яблуньку у пустелі? (припущення учнів)

- Можемо посадити. Чи виросте гарне дерево, чи буде давати плоди?

- Чому ні? Доведіть свою думку (слайд 15).

- Так від чого залежить родючість ґрунту?  ( Чим більше в ґрунті перегною, тим він більш  родючий.)

VІІ. Осмислення здобутих знань

2) Інтерактивна гра «Виграй мільйон» (алгоритм на слайді 16)

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія (слайд 17)

Метод «Незакінчені речення»

Я знаю…

Мені було цікаво тому, що…

Я ціную…

ІX. Домашнє завдання.(слайд 18)

Опрацювати статтю у підручнику на с. 56

Творче завдання скласти синквейн за темою уроку.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (21.10.2017) | Автор: Дерибасова Л.М.
Переглядів: 186 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!