Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Як треба поводитися серед природи навесні?
ПРИРОДОЗНАВСТВО 2 КЛ. ЗУСТРІЧ 47. ЯК ТРЕБА ПОВОДИТИСЯ СЕРЕД ПРИРОДИ НАВЕСНІ?
Мета: розповісти учням, як треба поводитися серед природи навесні; розвивати мислення, допитливість; виховувати екологічну культуру.

Хід уроку Природознавство 2 кл. Поведінка серед природи навесні
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Перевірка домашнього завдання
— Які зміни н житті знірін спостерігаються нанесні?
— Як свійські тварини доглядають за своїми дитинчатами?
— Чому навесні пробуджуються ведмідь, їжак?
— Складіть ланцюг живлення у весняному лісі.
— Складіть розповідь про навчання якогось звіра (за вибором) у весняній «лісовій школі».
— Поміркуйте, чому говорять: «Травень і червень місяці тиші»?
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про правила поведінки серед природи навесні.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручникам (с 116-117)
— Пригадайте! Як потрібно поводитися серед природи, щоб не нашкодити рослинам і тваринам?
— Які рослини розквітають упродовж весни? Чому не можна виривати їх для букетів7
— Як іще люди знищують рослини в лісі?
— Запам'ятайте! Не ходіть по лісу навмання. Йдіть лише по дорозі чи по стежці.
— Розгляньте знаки заборони (с. 117). Що вони означають? (Не можна зривати квіти для букетів, витоптувати рослини, чіпати гнізда, забирати звірят, брати до лісу собаку.)
— Чому не можна близько підходити до гнізд пташок?
— Чому ніколи не можна доторкатися до гнізда?
— Чому не можна забирати додому пташенят, які випали із гнізда?
— Чому не можна брати із собою п ліс навесні та на початку літа собаку?
— Відгадайте загадку.
* Біла каре, тоненькі піти, Із стовбура сік тече. Що то є, діти? (Береза навесні)
Пам'ятка друга природи
Правила збирання березового соку
• Не можна збирати сік з молодих дерев;
• отвір у стовбурі необхідно обладнати жолобком, по якому стікатиме сік;
• після закінчення збору березового соку отвір обов'язково потрібно заліпити (глиною, пластиліном).
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота в групах
— Як же нам слід поводитися навесні в лісі? Учитель підсумовує відповіді учнів.
— Травень і червень - місяці тиші. Не лякай тварин, не підходь близько до гнізд, не бери ярць чи пташенят до рук, бо птахи покинуть гнізда.
Не поспішай підбирати в лісі птапіенят, їжаченят та малят інших тварин.
Можливо, десь недалеко причаїлися їхні батьки і чекають, коли ти підеш.
Якщо в тебе є собака, не бери його з собою в ліс навесні і на початку літа, бо він може впіймати пташеня чи безпомічне звірятко.
Учні обговорюють у групах правила і виготовляють листівки чи знаки. Після цього проводиться презентація робіт.
2. Аналіз ситуацій
— Чому не можна брати їжаків з лісу? (Для їжака ліс — рідний будинок, їжак поїдає шкідників лісу, отруйних комах. У неволі, в куточках природи їжаки більше схильні до різних хвороб і потім стають їх переносниками.)
— Уявіть, що ви знайшли в лісі дитинча тварини. Воно здалося вам бідним, покинутим і ви взяли його додому. Через рік тваринка підросла, вам набридло її тримати, і ви вирішили її випустити на волю.
— Що очікує на тваринку в лісі? (Вона загине, оскільки не навчена ані добувати їжу, ані рятуватися від ворогів.)
— Яких помилок ви припустилися, узявши тваринку додому? (Не можна брати дитинчат додому, а якщо вже забрали, то годуйте до кінця життя або віддайте до зоопарку.)
Висновок. Природа — наш будинок, і порядок у ньому, здебільшого залежить від людини.
3. Тестування
1) Ви побачили пташенят, що випали з гнізда. Як ви вчините?
а) Спробую покласти пташенят в гніздо.
б) Пройду повз них і не заважатиму птахам.
в) Заберу пташенят додому і доглядатиму за ними.
2) Чому особливо навесні і на початку літа не можна галасувати в лісі і розпалювати вогнища?
а) Вас оштрафують за неправильну поведінку.
б) Галас, запах диму лякають лісових мешканців, примушують птахів кидати гнізда, тварин шукати затишні місця.
VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Поведінка серед природи навесні
— Чому навесні тварин охороняють особливо ретельно? (Вони зайняті піклуванням про потамства.)
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 116-117.
— Складіть пам'ятку про поведінку серед природи навесні.
До правил намалюйте екологічну листівку або екологічні знаки.

Джерело: http://fiz-cultura.ucoz.ua/news/prirodoznavstvo_2_kl_zustrich_47_jak_treba_povoditisja_sered_prirodi_navesni/2014-01-07-
Категорія: Уроки | Додав: (25.07.2015) | Автор: Home
Переглядів: 2213 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!