Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Як виникає вітер?
ПРИРОДОЗНАВСТВО 2 КЛ. ЗУСТРІЧ 12. ЯК ВИНИКАЄ ВІТЕР?
Мета: пояснити учням, що холодне повітря стискається, тепле — розширюється, унаслідок чого утворюється рух повітря — вітер; дослідити властивості повітря; навчити оцінювати роль науки в пізнанні світу.

Хід уроку Природознавство 2 кл. Як виникає вітер?
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Перевірка домашнього завдання
— Чи справджуються народні прикмети про погоду?
• Що нищі хмари, то крящя погода.
• Збіглись хмарки докупки — на негоду — погану погоду.
• Зранку хмари у вигляді гір, увечері — дощ, як із відра.
— Доведіть, що хмари — це накопичувані вологи.
Учні демонструють фотографії або малюнки неба з хмарами.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що холодне повітря стискається, тепле — розширюється, унаслідок чого утворюється рух повітря — вітер.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручникам (с.28-29)
— Пригадайте, які властивості має повітря. Використовуючи допоміжні слова, складіть розповідь про властивості повітря: прозоре, не має запаху та смаку, безбарвне, займає увесь простір, має газоподібний стан.
Тлумачний словничок
Слово «газ» означає безформний стан на відміну від твердого стану речовин. Повітря та водяна пара знаходяться в газоподібному стані.
Робота в парі
— Запропонуйте, як донести, що навколо нас є повітря.
Дослідницька лабораторія
— Розгляньте малюнки нас. 28. Розкажіть, які властивості повітря продемонстровано .
— Розгляньте малюнок-схему. Розкажіть, як виникає вітер.
— Що називається вітром?
— Відгадайте загадки.
- Рукавом махнув — дерево зігнув.
- Крил не має, скрізь літає та ще й куряву здіймає. (Вітер)
— їжачок Хитрячок запитує: «Як люди використовують силу вітру?». Розкажіть про це, використовуючи малюнки на с. 29.
— Зверніться у «Довідкове бюро Матінки Природи» на с. 25, щоб дізнатися, яку силу має вітер, змальований у вірші.
Якщо не можна вітер змалювати, прозорий вітер на ясному тлі, — змалюй дуби, могутні і крислаті, які од вітру гнуться до землі.
Ліна Костенко
2. Фізкультхіилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Слуханняй обговорення казок
ЛАСКАВИЙ ВІТЕР І ХОЛОДНИЙ ВІТРЮГАН (Казка)
У темному лісі, в глибокому яру спали два вітри. Ласкавий Вітер — хлопець з синіми очима. А холодний Вітрюган — дід з колючою бородою.
Настала зима. Сонечко не могло піднятися високо над землею. Білі сніги вкрили поле. Зашуміли тривожно верховіття дерев. Прокинувся в глибокому яру холодний Вітрюган. Встав, вийптов я лісу. Застогнала хуртовина. Йде по землі холодний Вітрюган, замерзають річки, гуде хуртовина.
Та ось піднялося сонечко вище над землею. Заболіла спина у холодного Вітрюгана. Поплентав він у темний ліс, заліз у глибокий яр.
Прокинувся ласкавий Вітер, вийшов з лісу.
Засміялося сонечко, потекли струмки, зацвіли квіти, зашуміли трави.
В. Сухомлинський
ПРО СОНЦЕ, МОРОЗ І ВІТЕР (Українська народна казка)
Ішли сонце, мороз і вітер стовповою дорогою всі три і зустріли чоловіка. «Здрастуй!» — «Здрастуйте!» Привіталися і пішли,— ті собі, а той — собі.
І пройшли вони з гони і роздумались тоді: на кого той чоловік казав «здрастуйте», чи на всіх, чи, може, одному?
Вернулися, нагоняють того чоловіка: «Обожди, чогось іспросимось». Той обождав. Підходять вони до нього: «Кому, чоловіче, ти казав "здрастуйте", чи одному, чи на усіх?» — «Ні,— каже,— одному я каяав».— «Котрому ж ти казав?» — «Оцьому,— камеє,— губатому я казав "здрастуйте"».
Обернулись і йдуть собі назад. І сонце каже: «Я його попечу!» А мороз каже: «Я його ізморожу!» А вітер каже: «Ти не спечеш, а ти не зморозиш, бо як ти будеш пекти, а я буду холодний вітер віять; а як ти, морозе, будеш морозить, то я притихну, і він не змерзне».
VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Як виникає вітер?
— Що таке вітер?
— Який буває вітер?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
— Розкажіть, яку користь та яку шкоду приносить вітер людям. Пригадайте, чи знаєте ви казки чи пісні про вітер.

Джерело: http://fiz-cultura.ucoz.ua/news/prirodoznavstvo_2_kl_zustrich_12_jak_vinikae_viter/2013-12-25-634
Категорія: Уроки | Додав: (25.07.2015) | Автор: Home
Переглядів: 975 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!